AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:52 #1 Del Skrevet fredag kl 09:52 Jeg har 136/78, og leser at det regnes som forhøyet dersom man ligger på 140/90. Er jeg da helt innafor selv om overtrykket er nært 140? Hadde +1 på protein nå, og spor av protein sist.. Anonymkode: 228d0...b94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:30 #2 Del Skrevet fredag kl 10:30 Ja det er helt innafor. Det finnes ikke noe "nesten forhøyet". Ditt BT er normalt. +1 på protein er ganske vanlig, og du er jo på kontroller så da følger de med. Pass på at du tar urinprøvene riktig, så det er rene prøver. Anonymkode: 0138c...e5f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:08 #3 Del Skrevet fredag kl 11:08 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Ja det er helt innafor. Det finnes ikke noe "nesten forhøyet". Ditt BT er normalt. +1 på protein er ganske vanlig, og du er jo på kontroller så da følger de med. Pass på at du tar urinprøvene riktig, så det er rene prøver. Anonymkode: 0138c...e5f Takk for svar! Helt sikker på at jeg tok prøven riktig… så får håpe den ikke øker til neste gang. Anonymkode: 228d0...b94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:10 #4 Del Skrevet fredag kl 11:10 Du har helt fint blodtrykk slik det er nå. Man gjør heller ikke noe spesielt ved blodtrykk over 140/90, annet enn hyppig oppfølging hvis man har det kombinert med proteinuri i svangerskapet. Behandlingsgrensen for blodtrykk i svangerskap er hvis overtrykket er over 150 eller undertrykket er over 100. Anonymkode: 96e22...ac8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:15 #5 Del Skrevet fredag kl 11:15 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du har helt fint blodtrykk slik det er nå. Man gjør heller ikke noe spesielt ved blodtrykk over 140/90, annet enn hyppig oppfølging hvis man har det kombinert med proteinuri i svangerskapet. Behandlingsgrensen for blodtrykk i svangerskap er hvis overtrykket er over 150 eller undertrykket er over 100. Anonymkode: 96e22...ac8 Takk for svar! Har vært litt stresset pga dette Anonymkode: 228d0...b94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:40 #6 Del Skrevet fredag kl 12:40 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har helt fint blodtrykk slik det er nå. Man gjør heller ikke noe spesielt ved blodtrykk over 140/90, annet enn hyppig oppfølging hvis man har det kombinert med proteinuri i svangerskapet. Behandlingsgrensen for blodtrykk i svangerskap er hvis overtrykket er over 150 eller undertrykket er over 100. Anonymkode: 96e22...ac8 Rart, hatt svangerskapshypertensjon i alle mine svangerskap og har blitt satt på behandling med en gang undertrykket har vært over 90. Anonymkode: b9062...9bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:36 #7 Del Skrevet fredag kl 15:36 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Rart, hatt svangerskapshypertensjon i alle mine svangerskap og har blitt satt på behandling med en gang undertrykket har vært over 90. Anonymkode: b9062...9bd https://metodebok.no/index.php?action=topic&item=K4U6nNQ3 Sitat Vi anbefaler blodtrykksbehandling ved blodtrykk ≥150/100 mmHg for å unngå maternelle komplikasjoner som hjerneblødning, hypertensiv encefalopati og kramper (Ia)1. Målet er ikke normalisert blodtrykk, men diastoliske verdier 80-100 mmHg og systoliske verdier < 150 mmHg. Høyt systolisk trykk øker risikoen for hjerneblødning (III)2. Vi foreslår labetalol eller nifedipin som førstevalg blant antihypertensiva (Ib). Anonymkode: 96e22...ac8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå