AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:39 #1 Del Skrevet fredag kl 09:39 Moren min har kreft. Heldigvis så er målet at hun skal bli helt frisk. Hun går nå gjennom noen uker med stråling, som betyr at hun er borte det meste av uka. Faren min er frisk og er hjemme. Det jeg er usikker på er hvilke forventninger foreldrene mine har til meg når dette pågår. Vi har aldri være slik at vi har ringt hverandre bare for å snakke. Vi renner heller ikke ned dørene til hverandre. Så jeg sender henne mld med jevne mellomrom. Hvordan ville dere ha håndtert dette? Anonymkode: 03f52...296 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:49 #2 Del Skrevet fredag kl 09:49 Min mann hadde alvorlig kreft for få år siden. Hans datter (voksen) bor på andre siden av landet. Vi gjorde det sånn at jeg sendte henne chat når det var spesiell info, eller bare for å si hvordan han hadde det. Så ringte hun faren sin en gang i uka for en lengere prat. Hun hadde baby, full jobb og studier, så dette fungerte fint. Men må legge til at mannen min var glad for at folk ringte. Han trengte å prate om alt han opplevde. Dette var under Corona, han måtte være svært forsiktig med smitte for å ikke få avbrudd i cellegiftkurer. Så da ble alle telefonsamtaler satt stor pris på. Vi levde temmelig isolert i 6 mnd. Anonymkode: 0d85a...efa 2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:49 #3 Del Skrevet fredag kl 09:49 Ville vært på tilbudssiden og sagt at om de trenger noe er det bare å ringe. Viktigste i en slik tid er å vise at man bryr seg og er tilgjengelig, men ikke bli fornærmet om de ikke tar kontakt. Anonymkode: f290f...5db 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet fredag kl 09:58 #4 Del Skrevet fredag kl 09:58 Hva ønsker du og har tid til da? Kan du spøre morenndin hva hun ønsker seg? Jeg tror det er veldig individuelt hva foøk ænsker i slike situasjoner, bare husk å ta hensyn til deg selv og. Håper moren din snart er frisk igjend❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:25 #5 Del Skrevet fredag kl 12:25 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ville vært på tilbudssiden og sagt at om de trenger noe er det bare å ringe. Viktigste i en slik tid er å vise at man bryr seg og er tilgjengelig, men ikke bli fornærmet om de ikke tar kontakt. Anonymkode: f290f...5db Ja, jeg kan gjøre det. Jeg er helt innforstått med at de ikke trenger å ta kontakt hvis de ikke trenger/ønsker det. Men, jeg blir usikker på hva de forventer av meg, ettersom vi ikke er typen til å ringe eller besøke hverandre så ofte. ts Anonymkode: 03f52...296 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:42 #6 Del Skrevet fredag kl 17:42 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja, jeg kan gjøre det. Jeg er helt innforstått med at de ikke trenger å ta kontakt hvis de ikke trenger/ønsker det. Men, jeg blir usikker på hva de forventer av meg, ettersom vi ikke er typen til å ringe eller besøke hverandre så ofte. ts Anonymkode: 03f52...296 Bare si at du er der om de trenger noe. Noe mer får du ikke gjort. Anonymkode: f290f...5db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:11 #7 Del Skrevet fredag kl 18:11 Jeg og pappa hadde lite nærhet da jeg var liten, og lite kontakt da jeg flyttet hjemmefra. Det var liksom via mamma at vi fant på ting sammen. Da pappa ble syk, gjorde vi begge en innsats for å holde kontakten bedre. Vi kom mye nærmere hverandre, og nå etter at han er død er jeg takknemlig for at vi tok denne siste sjansen til å komme nærmere. Nå vet jeg at moren din skal bli frisk, men jeg ville prøvd ihvertfall. Anonymkode: ec529...bde 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:06 #8 Del Skrevet fredag kl 20:06 Lurer på hvordan du ville reagert hvis du hadde lest i en chattegruppr blant vennene til moren din: huff nå har datteren min fått brystkreft og hun skal få strålebehandling. Må jeg liksom ringe henne eller sende noen meldinger? Vi er ikke den typen som gjør sånt men håper hun ikke forventer noe mer… helt seriøst du er en ræva datter. Anonymkode: 031cf...19e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:19 #9 Del Skrevet fredag kl 20:19 Hun har kreft og går i behandling, målet er (alltid) at pasienten skal bli frisk, men det er jo ikke alltid det er sånn det ender. Du må faktisk være litt realistisk… Og om hun blir frisk fra kreften så er det jaggu ikke sikkert hun blir som hun engang var.. mange blir syke etter kreft behandlinger. Både fysisk og mentalt. Hvordan hadde du reagert om du fikk beskjed at hun var døende? Tenker du like greit bør legge grunnlaget der. Å begynne å bry seg når folk ligger i grava er dessverre litt seint. Da må du bare gå videre med livet ditt vel vitende om at du ikke var tilstede når hun mest sannsynlig trengte det som mest. Jeg ringer min mor flere ganger i uken, spesielt etter hun har vært til behandling - for å høre hvordan behandlingen gikk, hvordan formen er, hva som er planen videre (for den endrer seg hele tiden..). Plutselig er hu innlagt pga komplikasjoner, eller ligger rett ut og skulle hatt hjelp til å handle.. Har også merket at det er godt (for alle parter) at det snakkes om. Anonymkode: a008c...cc8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet fredag kl 20:27 #10 Del Skrevet fredag kl 20:27 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Lurer på hvordan du ville reagert hvis du hadde lest i en chattegruppr blant vennene til moren din: huff nå har datteren min fått brystkreft og hun skal få strålebehandling. Må jeg liksom ringe henne eller sende noen meldinger? Vi er ikke den typen som gjør sånt men håper hun ikke forventer noe mer… helt seriøst du er en ræva datter. Anonymkode: 031cf...19e Sånn tolker ikke jeg TS i det hele tatt. Jeg tolker det som om at TS er usikker på hva som forventes i denne situasjonen når hun og foreldrene normalt ikke er så nære. Letteste er å ta praten. Si hva du kan tilby spesifikt, eller mer generelt, alt etter som. Kan godt tenkes at det bare er fint å vite at du ønsker å være der om de ønsker noe mer, men de har nok med seg og sitt, eller ikke trenger/ønsker det. Håper det vil gå bra med moren din 🤞🏻💚 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:13 #11 Del Skrevet fredag kl 21:13 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lurer på hvordan du ville reagert hvis du hadde lest i en chattegruppr blant vennene til moren din: huff nå har datteren min fått brystkreft og hun skal få strålebehandling. Må jeg liksom ringe henne eller sende noen meldinger? Vi er ikke den typen som gjør sånt men håper hun ikke forventer noe mer… helt seriøst du er en ræva datter. Anonymkode: 031cf...19e Hvordan er det mulig å være så dømmende ut ifra noen få setninger hvor en person ber om råd? Svaret ditt er ræva. Anonymkode: ac8cc...dd7 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snillOnkel Skrevet fredag kl 21:56 #12 Del Skrevet fredag kl 21:56 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun har kreft og går i behandling, målet er (alltid) at pasienten skal bli frisk, men det er jo ikke alltid det er sånn det ender. Du må faktisk være litt realistisk… Og om hun blir frisk fra kreften så er det jaggu ikke sikkert hun blir som hun engang var.. mange blir syke etter kreft behandlinger. Både fysisk og mentalt. Hvordan hadde du reagert om du fikk beskjed at hun var døende? Tenker du like greit bør legge grunnlaget der. Å begynne å bry seg når folk ligger i grava er dessverre litt seint. Da må du bare gå videre med livet ditt vel vitende om at du ikke var tilstede når hun mest sannsynlig trengte det som mest. Jeg ringer min mor flere ganger i uken, spesielt etter hun har vært til behandling - for å høre hvordan behandlingen gikk, hvordan formen er, hva som er planen videre (for den endrer seg hele tiden..). Plutselig er hu innlagt pga komplikasjoner, eller ligger rett ut og skulle hatt hjelp til å handle.. Har også merket at det er godt (for alle parter) at det snakkes om. Anonymkode: a008c...cc8 Dette er feil, mange får behandling der målet for behandlingen er lindring. Man har altså ikke håp om at pasienten blir frisk fra sykdommen. Dette kalles palliativ behandling. Slik behandling kan være kirurgi, stråling, kjemoterapi, eller annen medisin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet fredag kl 23:09 #13 Del Skrevet fredag kl 23:09 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Moren min har kreft. Heldigvis så er målet at hun skal bli helt frisk. Hun går nå gjennom noen uker med stråling, som betyr at hun er borte det meste av uka. Faren min er frisk og er hjemme. Det jeg er usikker på er hvilke forventninger foreldrene mine har til meg når dette pågår. Vi har aldri være slik at vi har ringt hverandre bare for å snakke. Vi renner heller ikke ned dørene til hverandre. Så jeg sender henne mld med jevne mellomrom. Hvordan ville dere ha håndtert dette? Anonymkode: 03f52...296 Bor hun på sykehuset hele uka, eller reiser hun frem og tilbake hver dag? Bor du langt unna? Hvis hun bor på sykehuset eller på sykehotell kan det godt hende hun ønsker besøk. Hvis det ikke passer med besøk kan det godt hende hun setter pris på at du sender meldinger eller ringer. Selv om behandlingen kan være slitsom så kan dagene også bli lange. I stedet for å spørre om de trenger om de trenger noe ville jeg heller spurt om det er ok at du ringer/kommer innom osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå