Gå til innhold

I hvilken alder er sex mer bry enn hva det er verdt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hører en del i 50 alderen si, at det er ikke bryet verdt å ha sex lenger. Selv om lysten kanskje er der ennå. Skjønner at overgangsalder og eventuelle helseproblemer har noe å si. Men tenker de fleste sånn?

Anonymkode: 7930f...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som mann aldri, eldre menn blir frustrert når kona har fått nok.

Anonymkode: 4cd14...bc8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

M56 her. Jeg har hørt vel så mange historier om frustrasjon hos eldre, fordi kona ikke får nok. 

Ts; jeg tror ikke svaret er en alder, men en situasjon. Når den innsatsen du må legge inn for å tenne partner, overgår gleden ved å ha sex, så blir det fort ikke verdt det. To som har gjensidig ønske om å dele et sexliv, finner måter til de er 90. 

Anonymkode: 50e0b...9d6

• Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 52 (kvinne), og har absolutt ikke kommet dithen at sex er mer bry enn hva det er verdt. Selv om jeg er midt i overgangsalderen. Syns egentlig det blir bare bedre og bedre og nesten enda viktigere enn før. 

Anonymkode: 49861...5a3

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I småbarnsfasen. Jeg synes at sex er såpass hassel å få til nå med 2 små barn at jeg helt fint står over. Mann 32

Anonymkode: 10a16...2c5

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes selve sexen bare blir bedre og bedre med alderen. Samtidig har jeg sjeldnere og sjeldnere lyst. Paradoks.

Som andre har nevnt. Tror ikke alder i seg selv er avgjørende. Mer situasjonsbetinget.

Etter jeg fikk barn feks, har jeg langt sjeldnere lyst. Selvom barna ikke er små lenger. Samtidig er det andre ting en sex jeg ofte prioriterer.

Som en del av min årlige helsesjekk, så lå mine testosteronverdier ved siste sjekk, i øvre sjikt av normalområdet. Jeg er frisk, rask og relativt godt trent. Sexlysten min (eller mangel på) handler om og styres av helt andre ting.

Anonymkode: 43594...2d9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du blir så gammel at du må ha sex med kvinner over 40. Da er det egentlig ikke vits lengre.

Anonymkode: 4445c...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye med alder å gjøre, men når en er alene og uansett bare blir avvist. På et eller annet tidspunkt er det bedre å bare gi opp og drive med noe annet.

Anonymkode: 12ece...13e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, dersom man er i et langvarig forhold og har passert 50, er sex ofte mer heft enn glede. Og generelt sett, gjelder nok det for begge kjønn.

Anonymkode: 26a77...e91

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 18 til 23 år. Kanskje til og med helt til 25 år. Unge menn som latet som se visste hva de gjorde mer enn de faktisk visste noe, og som ble dødelig krenket dersom man prøvde å kommunisere at det de gjorde ikke var særlig godt. For hastighet, for brå, for hardhendt. Ja mer styr enn verdt det, for var jo ikke noe deilig og tilfredsstillende. 

Ble heldigvis gradvis bedre, men jeg var 30 år før jeg fikk orgasme under sex med mann. Alt før det hadde vært for hastig. (Men i det minste litt godt fra jeg var 23-25 år. Jeg hadde nok likevel mistet interesse for sex om jeg ikke hadde fått orgasme etterhvert. Å ha sex uten tilfredsstillelse er ikke noe særlig.)

Anonymkode: 84a39...065

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg er veldig individuelt, og at det ikke finnes noe fasitsvar på. Vi er i 40-årene, og de siste par årene har vi begge merket at vi ikke blir like ofte kåte "av oss selv" som før. Vi har derfor rett som det er sex selv om vi egentlig ikke var yre til å begynne med, men må jobbe litt for å komme dit. Vi prioriterer det likevel, delvis fordi sex er digg, og fordi det styrker forholdet vårt. Mine foreldre (som er i 60-årene) har fortsatt stor glede av sex (jada, moren min og jeg er alt for frittalende om enkelte ting), så her tror jeg rett og slett hvert par bare må gjøre som passer en best selv :)

Anonymkode: 13354...560

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K53

Ikke noe problem her, synes det bare blir bedre og bedre. 
Tror ikke overgangsalder avgjør, mer at man har lyst på partneren sin.

Jeg er i et forhold med en jevnaldrende. Vi er begge veldig «på» når vi er sammen, og er «gode i senga» sammen. Krever jo at man liker hverandre (kjemi, lukt,smak) og føler seg attraktive for hverandre og kan kommunisere (på alle måter)

Anonymkode: a3e07...c4e

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For et spørsmål!

Jeg får svare fra mitt perspektiv og svaret gjelder ikke "menn" men en mann.
Sex er kommunikasjon, det er validering av følelser, det er bekreftelse og det er intimt. For en peron med et fysisk kjærlighetsspråk vil det å slutte med sex være synonymt med å slutte å stole på partner, slutte å bry meg om hva partner føler for meg og hva jeg føler for partner. Og da vil kanskje svaret være: Når jeg blir fullstendig dement? 😜 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når du blir så gammel at du må ha sex med kvinner over 40. Da er det egentlig ikke vits lengre.

🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: 547a3...086

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Te- Presten skrev (35 minutter siden):

For et spørsmål!

Jeg får svare fra mitt perspektiv og svaret gjelder ikke "menn" men en mann.
Sex er kommunikasjon, det er validering av følelser, det er bekreftelse og det er intimt. For en peron med et fysisk kjærlighetsspråk vil det å slutte med sex være synonymt med å slutte å stole på partner, slutte å bry meg om hva partner føler for meg og hva jeg føler for partner. Og da vil kanskje svaret være: Når jeg blir fullstendig dement? 😜 

Bravo 🥳🥳🥳🥳

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jernia har salg på tau

Anonymkode: 0a222...cf0

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dust

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Som mann kvinne aldri, eldre menn kvinner blir frustrert når kona mannen har fått nok.

Anonymkode: 34a61...b71

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogshuldra skrev (1 time siden):

Dust

Ikke vær så butthurt fordi du føler deg truffet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...