Gå til innhold

Clearblue eggløsningstest med dobbel hormonindikator - blinkende smilefjes i 6 dager

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Dette er vår første ordentlige PP, etter å ha prøvd uten særlig mye innsats siden mars 2024. Kjøpte en Clearblue digital eggløsningstest med sånn dobbel hormonindikator og den har nå blinket i 6 dager. Såvidt jeg husker var kun den første negativ, før de har blinket siden. Har noen vært borti dette?

Har fått utslag på de andre strimlene i varierende grad, men ingen av de kan sies å ha vært positive. Nå er det ikke noe utslag i det hele tatt, bare helt dødt! Har hatt sykluser på mellom 26 og 33 dager, og er nå på dag 17/18 (litt usikker på hvilken dag jeg skal telle da mensen startet litt forsiktig denne gangen).

Jeg tok den første testen på ettermiddagen og de neste på morgenen. Kan det være årsaken og at det bare er helt feil resultat? 

Blir nervøs for at noe er galt eller at jeg ikke har hatt eggløsning i det hele tatt. Evt at vi begynte å prøve for sent, hadde samleie først dag 11/12. 

Anonymkode: 8c773...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg har dessverre vært borti dette, og det var det som gjorde at jeg ble mistenkelig og bestilte meg en time til gynekolog privat og fikk diagnosen pcos. Hadde ingen andre symptomer, og faktisk ganske regelmessige "sykluser" selv om jeg tydeligvis ikke hadde eggløsning av meg selv.

Uansett hvor tidlig jeg startet å teste i en syklus, fikk jeg kun negativ første dag jeg testet (det får man alltid) før jeg fikk blinkesmiley omså i 14 dager i strekk etter det. Det var fordi at ved pcos så er østrogenet for høyt for tidlig i syklus (som da slår ut på en slik test) og det hemmer eggløsningen. Den gode nyheten hvis dette også fsktisk skulle vise seg å gjelde deg, er at letrozol er veldig effektivt for dette problemet.

Anonymkode: 8ba74...bf2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd blinkende i 9 dager før fast smilefjes en gang. 

Anonymkode: a8466...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nok et blinkende smilefjes. Begynner å bli litt stressa for eks pcos!

Har vært en del til gynekolog tidligere og han har sagt at eggstokkene ser fine ut samt at jeg ved en undersøkelse hadde eggløsning. Samtidig sliter jeg med veldig lav sexlyst, og veier dessverre for mye. Har noen erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nok et blinkende smilefjes. Begynner å bli litt stressa for eks pcos!

Har vært en del til gynekolog tidligere og han har sagt at eggstokkene ser fine ut samt at jeg ved en undersøkelse hadde eggløsning. Samtidig sliter jeg med veldig lav sexlyst, og veier dessverre for mye. Har noen erfaringer med dette?

Har du stått på hormonprevensjon når du har vært hos gyn tidligere? Isåfall kan det gjøre at man ikke har synlige cyster på eggstokkene der og da. Så blomstrer sykdommen når man slutter med hormonprevensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har du stått på hormonprevensjon når du har vært hos gyn tidligere? Isåfall kan det gjøre at man ikke har synlige cyster på eggstokkene der og da. Så blomstrer sykdommen når man slutter med hormonprevensjon.

Temmelig sikker på at jeg var av pilla da, for vi snakket om å prøve å få barn. Det var likevel ikke noe sånt han så etter - det var oppfølging av HPV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ikke stress med det. Jeg fikk også blinkende smilefjes i flere dager før jeg fikk fast. 

Men denne skal bare brukes til å teste på morgenurin

Anonymkode: a2e22...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Ikke stress med det. Jeg fikk også blinkende smilefjes i flere dager før jeg fikk fast. 

Men denne skal bare brukes til å teste på morgenurin

Er du sikker? Jeg fikk sakt til at denne ikke måtte brukes på morgen urin. Men på formiddagen/ ettermiddag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har kun brukt den på morgenurin de 3 periodene jeg brukte den før jeg ble gravid. Jeg leste bruksanvisningen først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror den første ble tatt på ettermiddagen og de øvrige på morgenurinen… ble litt stressa fordi jeg kom i gang så sent. Kanskje ikke rart den tror at jeg har forhøyede verdier nå, om jeg hadde lavere konsentrasjon av østrogen da. Samtidig - den har ikke fått utslag på LH heller.

forøvrig - er det ikke litt sent med eggløsning dag 18?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...