AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:16 #1 Del Skrevet fredag kl 08:16 Har flyttet inn til ny samboer (altså hans leilighet), og jeg blir litt bekymret av hvor lang tid han bruker på å få gjort «handy» ting som å fikse listverk etc. Jeg har fra oppvekst og tidligere forhold erfart hvordan det er å bo i oppussingskaos som ikke blir tatt tak i, og dette bekymrer meg. Siden det er samboers leilighet kan jeg ikke bare ta tak selv, dessuten er noe av problemet at samboer overtenker så mye hvordan ting skal gjøres og at det er ork å hente utstyr hos foreldrene hans og i boden (det hadde ikke vært ork for meg). Så da får han bare ikke ut fingeren og får det gjort. Jeg er sånn at ting som jeg vil ha gjort, på andre områder, gjør jeg bare. Det er jo bare å få det gjort! Jeg prøver å pushe han og mase på han men han blir liksom bare sliten. Noen som har vært i samme situasjon og har noen råd? Jeg kommer ikke til å forlate han pga dette, han er verdens fineste mann på alle andre områder og jeg har vært igjennom så utrolig mye ræl av mannfolk at jeg vet at han her er en keeper uansett. Det er bare dette med å få ut fingeren og få ting gjort, som plager meg. Anonymkode: 11e68...701 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:19 #2 Del Skrevet fredag kl 08:19 Slo meg nå at dere kan komme til å anbefale meg å hente ting ut fra boden og hos foreldrene hans selv. Joda, hente fram fra boden kan jeg, men det blir ikke rett uansett siden han ikke ville satt pris på at jeg dro til foreldrene hans for å hente ting for han, det får jo bare han til å føle seg dårlig/ skjemmer han ut. Jeg ønsker ikke dra foreldrene hans inn i denne diskusjonen heller. Anonymkode: 11e68...701 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:25 #3 Del Skrevet fredag kl 08:25 dialog, forklar at dette er en no go for deg og at du er klar til å flytte ut igjen om dette er slik han faktisk ER Anonymkode: cb05a...497 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beloved Skrevet fredag kl 08:27 #4 Del Skrevet fredag kl 08:27 Gled deg til dere får barn, og han skal overtenke alle detaljer slik at du ender opp med å måtte ta all jobben med ungene selv. Egentlig like greit å bare flytte ut igjen, vil jeg si. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet fredag kl 08:30 #5 Del Skrevet fredag kl 08:30 Du har flyttet inn i hans leilighet uten å ha noen rettigheter selv? Første faresignal. Andre: Når dere begge bor der, må dere kunne ha en dialog om dette. Hvis det er du som maser og han som utsetter, vil det bare være en pågående konflikt til dere ikke gidder mer. Dere bør kunne ha slike prosjekter sammen når dere bor sammen. (og kjøp deg inn, da! Få en samboerkontrakt. Ikke vær naiv). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:33 #6 Del Skrevet fredag kl 08:33 Tror du må ta en samtale med han om at hvis du skal trives med å bo hos han så må sånne ting fikses innen rimelig tid. Si at du gjerne hjelper til, men at han også må bidra. Lag en plan sammen. Feks " kan vi på lørdag fikse listene? Hvis ikke, hvilken dag passer det bedre for deg? For å få satt dem opp trenger vi xxx, yyy og zzz. xxx er hos svigerfar og svigermor så det må vi hente der. Evt kan du foreslå å dele opp oppgavene. Du kan hente xxx hos svigers og jeg kan sette opp listene. Det kan være lettere også hvis du spør han "hva kan jeg gjøre for at dette skal bli lettere for deg å gjennomføre?" Da får du kanskje tak i hvor skoen trykker for han. For min mann hjelper det at han slipper feks å bli avbrutt av barn og andre oppgaver når han jobber. Derfor tar jeg meg av den biten alene når han skal fikse noe. Anonymkode: ba077...3d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:47 #7 Del Skrevet fredag kl 08:47 Han synes vel sånt er kjedelig, lite viktig, og er typen som utsetter ting. Jeg kan fint gå inn på kjøkkenet, og 1 av 10 ganger ser jeg den skeive skapdøra og tenker «ja, den skulle jeg fikse ja» - men akkurat da er jeg kanskje midt i noe annet. Kan ta meg noen år å få gjort det Men det gjør jo ingenting! Jeg plages ikke av det. Ts, her er det du som irriterer deg, og det er DEG dette er viktig for. Han synes nok ikke dette haster. Du må enten snakke med ham og lage en plan for hvordan DU kan få utført denne jobben, eller faktisk skjønne at dine prioriteringer ikke er lik hans. Anonymkode: 236f4...08d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:23 #8 Del Skrevet fredag kl 12:23 AnonymBruker skrev (3 timer siden): dialog, forklar at dette er en no go for deg og at du er klar til å flytte ut igjen om dette er slik han faktisk ER Anonymkode: cb05a...497 Har jo snakket med han om det flere ganger. Nå har vi snakket ut litt mer i dag og han forstår. Men jeg kommer ikke til å ta den tonen der fordi et forhold er gi og ta, og jeg er ikke perfekt jeg heller. Vi er forskjellige på dette området og må prøve å finne løsninger sammen. Så lenge han virker innstilt på det og viser vilje til å jobbe sammen mot et mål så er jeg selvsagt villig til å samarbeide jeg også. Beloved skrev (3 timer siden): Gled deg til dere får barn, og han skal overtenke alle detaljer slik at du ender opp med å måtte ta all jobben med ungene selv. Egentlig like greit å bare flytte ut igjen, vil jeg si. Hehe, dette var da voldsomt. Er jo ikke sånn at han overtenker alle detaljer rundt alt annet bare fordi han vegrer seg for å fikse listverk etc. Han er da handlekraftig på andre områder. Kålrota skrev (3 timer siden): Du har flyttet inn i hans leilighet uten å ha noen rettigheter selv? Første faresignal. Andre: Når dere begge bor der, må dere kunne ha en dialog om dette. Hvis det er du som maser og han som utsetter, vil det bare være en pågående konflikt til dere ikke gidder mer. Dere bør kunne ha slike prosjekter sammen når dere bor sammen. (og kjøp deg inn, da! Få en samboerkontrakt. Ikke vær naiv). Ja, det var mitt valg å ikke ville kjøpe meg inn, av fortidsmessige grunner som ikke er nødvendig å gå inn på her. Det var den beste løsningen for meg, og for oss nå. Vi har samboerkontrakt, og den er godt beskrevet og veldig gunstig for meg så ikke noe å være redd for på den fronten. Inntil vi kjøper sammen var denne løsningen helt gull. Som nevnt over i svar til brukeren før deg, så har vi snakket sammen og samboer er innstilt på å samarbeide mot et felles mål. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tror du må ta en samtale med han om at hvis du skal trives med å bo hos han så må sånne ting fikses innen rimelig tid. Si at du gjerne hjelper til, men at han også må bidra. Lag en plan sammen. Feks " kan vi på lørdag fikse listene? Hvis ikke, hvilken dag passer det bedre for deg? For å få satt dem opp trenger vi xxx, yyy og zzz. xxx er hos svigerfar og svigermor så det må vi hente der. Evt kan du foreslå å dele opp oppgavene. Du kan hente xxx hos svigers og jeg kan sette opp listene. Det kan være lettere også hvis du spør han "hva kan jeg gjøre for at dette skal bli lettere for deg å gjennomføre?" Da får du kanskje tak i hvor skoen trykker for han. For min mann hjelper det at han slipper feks å bli avbrutt av barn og andre oppgaver når han jobber. Derfor tar jeg meg av den biten alene når han skal fikse noe. Anonymkode: ba077...3d8 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Han synes vel sånt er kjedelig, lite viktig, og er typen som utsetter ting. Jeg kan fint gå inn på kjøkkenet, og 1 av 10 ganger ser jeg den skeive skapdøra og tenker «ja, den skulle jeg fikse ja» - men akkurat da er jeg kanskje midt i noe annet. Kan ta meg noen år å få gjort det Men det gjør jo ingenting! Jeg plages ikke av det. Ts, her er det du som irriterer deg, og det er DEG dette er viktig for. Han synes nok ikke dette haster. Du må enten snakke med ham og lage en plan for hvordan DU kan få utført denne jobben, eller faktisk skjønne at dine prioriteringer ikke er lik hans. Anonymkode: 236f4...08d Til begge dere over her, takk for svar. Dette bidro positivt inn til mine refleksjoner før jeg og samboer snakket sammen i dag Det handler om tre ting slik jeg ser det nå: 1. Å forstå at man er forskjellige, og har ulike prioriteringer. 2. Å fordele oppgaver seg imellom, og avtale. 3. Å få, og gi, tid og rom til å få utført oppgaven. Om det så forutsetter at den andre parten tar seg av annet som må gjøres slik at det blir mulig å få gjennomført oppgaven. Som jeg nevnte i starten, jeg har vært borti nok mannfolk til å vite at dette er en mann å ta vare på. Så jeg kommer ikke til å møte samboer med steile fronter her. Som sagt er ingen perfekte og heller ikke jeg, sikkert mange ting min samboer kunne postet om meg her på forumet, hvor folk ville kommet med standard kommentater som «løp!» osv. Heldigvis er et parforhold mer kompleks og sammensatt enn som så, og vi elsker hverandre til tross for noen flaws her og der. Man dør ensom dersom man leter etter noen som er helt perfekt for det finnes ikke, ikke engang den som leter etter det. - TS Anonymkode: 11e68...701 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:34 #9 Del Skrevet fredag kl 12:34 AnonymBruker skrev (4 timer siden): dialog, forklar at dette er en no go for deg og at du er klar til å flytte ut igjen om dette er slik han faktisk ER Anonymkode: cb05a...497 Det er ikke no go for TS. Anonymkode: 2dcd7...1ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:35 #10 Del Skrevet fredag kl 12:35 Beloved skrev (4 timer siden): Gled deg til dere får barn, og han skal overtenke alle detaljer slik at du ender opp med å måtte ta all jobben med ungene selv. Egentlig like greit å bare flytte ut igjen, vil jeg si. Anonymkode: 51660...057 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:36 #11 Del Skrevet fredag kl 12:36 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har jo snakket med han om det flere ganger. Nå har vi snakket ut litt mer i dag og han forstår. Men jeg kommer ikke til å ta den tonen der fordi et forhold er gi og ta, og jeg er ikke perfekt jeg heller. Vi er forskjellige på dette området og må prøve å finne løsninger sammen. Så lenge han virker innstilt på det og viser vilje til å jobbe sammen mot et mål så er jeg selvsagt villig til å samarbeide jeg også. Hehe, dette var da voldsomt. Er jo ikke sånn at han overtenker alle detaljer rundt alt annet bare fordi han vegrer seg for å fikse listverk etc. Han er da handlekraftig på andre områder. Ja, det var mitt valg å ikke ville kjøpe meg inn, av fortidsmessige grunner som ikke er nødvendig å gå inn på her. Det var den beste løsningen for meg, og for oss nå. Vi har samboerkontrakt, og den er godt beskrevet og veldig gunstig for meg så ikke noe å være redd for på den fronten. Inntil vi kjøper sammen var denne løsningen helt gull. Som nevnt over i svar til brukeren før deg, så har vi snakket sammen og samboer er innstilt på å samarbeide mot et felles mål. Til begge dere over her, takk for svar. Dette bidro positivt inn til mine refleksjoner før jeg og samboer snakket sammen i dag Det handler om tre ting slik jeg ser det nå: 1. Å forstå at man er forskjellige, og har ulike prioriteringer. 2. Å fordele oppgaver seg imellom, og avtale. 3. Å få, og gi, tid og rom til å få utført oppgaven. Om det så forutsetter at den andre parten tar seg av annet som må gjøres slik at det blir mulig å få gjennomført oppgaven. Som jeg nevnte i starten, jeg har vært borti nok mannfolk til å vite at dette er en mann å ta vare på. Så jeg kommer ikke til å møte samboer med steile fronter her. Som sagt er ingen perfekte og heller ikke jeg, sikkert mange ting min samboer kunne postet om meg her på forumet, hvor folk ville kommet med standard kommentater som «løp!» osv. Heldigvis er et parforhold mer kompleks og sammensatt enn som så, og vi elsker hverandre til tross for noen flaws her og der. Man dør ensom dersom man leter etter noen som er helt perfekt for det finnes ikke, ikke engang den som leter etter det. - TS Anonymkode: 11e68...701 Han bare kjøper tid. Anonymkode: 51660...057 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:40 #12 Del Skrevet fredag kl 12:40 Hva gjør han ellers? Har han undersøkt muligheter, fly, oppleveser, og kommer med forslag om ferieturer, og felles opplevelser? Har han tenkt gjennom helgen, at det er koselig med litt god mat, planlagt og handlet inn? Blir regninger betalt i rett tid? Møter han til avtaler når han skal? Er huset rent? Tørker han over servanten når det trengs? Følger opp at det fylles på med dopapir? For veldig ofte er slike "han er helt fantastisk ellers" akkurat ikke det, man bare ser på hele fyren med rosa briller. Og plutselig en dag sitter man dypt i det med barn og hele pakka, og innser at man er den eneste voksne i forholdet. Anonymkode: e3e24...314 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:01 #13 Del Skrevet fredag kl 13:01 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva gjør han ellers? Har han undersøkt muligheter, fly, oppleveser, og kommer med forslag om ferieturer, og felles opplevelser? Har han tenkt gjennom helgen, at det er koselig med litt god mat, planlagt og handlet inn? Blir regninger betalt i rett tid? Møter han til avtaler når han skal? Er huset rent? Tørker han over servanten når det trengs? Følger opp at det fylles på med dopapir? For veldig ofte er slike "han er helt fantastisk ellers" akkurat ikke det, man bare ser på hele fyren med rosa briller. Og plutselig en dag sitter man dypt i det med barn og hele pakka, og innser at man er den eneste voksne i forholdet. Anonymkode: e3e24...314 Ja, på hans initiativ skal vi til Gran Canaria i februar. Og til min hjemby i påsken. Han tar initiativ til koselige opplevelser og er den av oss som oppfordrer mest til å komme oss ut, finne på ting. Bestiller billetter til kulturopplevelser. Han er den som tar seg mest av mat og matlaging, tenker ut gode måltider. Han har interesse for det, jeg selv har litt problemer med mat og tar lite initiativ på den fronten. Han er den av oss som tar mest økonomisk ansvar. Jeg kan fort sløse selv i økonomisk trangere tider, som i seg selv er et rødt flagg for de fleste. Han møter alltid presist eller helst litt før, avtaler. Han rydder kjøkken, vasker klær og fyller på med dopapir, annet husarbeid er det litt dårligere med. Jeg er ikke så superryddig og renslig selv. Men jeg maser mest om husarbeid. Og en ting du ikke spurte om - han er den mest lojale mannen jeg noengang har møtt. Superkjekk og likevel superlojal. Han er en av veldig få menn jeg har møtt som er helt lik meg på dette området. Jeg har ikke på rosa briller, men ser nettopp disse tingene; han har veldig mange gode egenskaper jeg ikke har. Anbefaler å se filmen «Elskling». Mange parforhold går skeis nettopp fordi man ikke ser hva den andre gjør for en, man ser bare alt vedkommende ikke gjør. Og da lar man seg ikke bli elsket, fordi man ser feil hos den andre. Avvise seg selv gjennom å avvise og forkaste den andre. Dette går begge veier. Tror jeg sier meg ferdig i denne tråden da jeg har overgått mine egne spørsmål her😅 Takk for all respons! Anonymkode: 11e68...701 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:01 #14 Del Skrevet fredag kl 17:01 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, på hans initiativ skal vi til Gran Canaria i februar. Og til min hjemby i påsken. Han tar initiativ til koselige opplevelser og er den av oss som oppfordrer mest til å komme oss ut, finne på ting. Bestiller billetter til kulturopplevelser. Han er den som tar seg mest av mat og matlaging, tenker ut gode måltider. Han har interesse for det, jeg selv har litt problemer med mat og tar lite initiativ på den fronten. Han er den av oss som tar mest økonomisk ansvar. Jeg kan fort sløse selv i økonomisk trangere tider, som i seg selv er et rødt flagg for de fleste. Han møter alltid presist eller helst litt før, avtaler. Han rydder kjøkken, vasker klær og fyller på med dopapir, annet husarbeid er det litt dårligere med. Jeg er ikke så superryddig og renslig selv. Men jeg maser mest om husarbeid. Og en ting du ikke spurte om - han er den mest lojale mannen jeg noengang har møtt. Superkjekk og likevel superlojal. Han er en av veldig få menn jeg har møtt som er helt lik meg på dette området. Jeg har ikke på rosa briller, men ser nettopp disse tingene; han har veldig mange gode egenskaper jeg ikke har. Anbefaler å se filmen «Elskling». Mange parforhold går skeis nettopp fordi man ikke ser hva den andre gjør for en, man ser bare alt vedkommende ikke gjør. Og da lar man seg ikke bli elsket, fordi man ser feil hos den andre. Avvise seg selv gjennom å avvise og forkaste den andre. Dette går begge veier. Tror jeg sier meg ferdig i denne tråden da jeg har overgått mine egne spørsmål her😅 Takk for all respons! Anonymkode: 11e68...701 Om det er hva du forteller deg selv... Økonomisk ansvar er vel nettopp å ta vare på eget hjem. Han kan ta initiativ til å dra til dine, men tar du initiativ til å dra til hans for å hente utstyr blir det ubehag. Og å poengtere at noen er "mest lojal av alle", det er er solid rødt flagg. Anonymkode: e3e24...314 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:04 #15 Del Skrevet fredag kl 17:04 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om det er hva du forteller deg selv... Økonomisk ansvar er vel nettopp å ta vare på eget hjem. Han kan ta initiativ til å dra til dine, men tar du initiativ til å dra til hans for å hente utstyr blir det ubehag. Og å poengtere at noen er "mest lojal av alle", det er er solid rødt flagg. Anonymkode: e3e24...314 Du får tro hva du vil😂 Anonymkode: 11e68...701 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:08 #16 Del Skrevet fredag kl 17:08 AnonymBruker skrev (8 timer siden): dessuten er noe av problemet at samboer overtenker så mye hvordan ting skal gjøres og at det er ork å hente utstyr hos foreldrene hans og i boden (det hadde ikke vært ork for meg). Så da får han bare ikke ut fingeren og får det gjort. Jeg er sånn at ting som jeg vil ha gjort, på andre områder, gjør jeg bare. Det er jo bare å få det gjort! Jeg prøver å pushe han og mase på han men han blir liksom bare sliten. Noen som har vært i samme situasjon og har noen råd? Han må jo da erfare hvordan man faktisk tar tak i ting og får det gjort. Lær han å bruke o store internett til å finne ut av ting. I mellomtiden er du nazi på prevansjon! Anonymkode: 190a0...c20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:08 #17 Del Skrevet fredag kl 17:08 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du får tro hva du vil😂 Anonymkode: 11e68...701 Jeg trodde i alle fall ikke du var ferdig med tråden, slik du sa, ellers hadde jeg ikke giddet svare Pleier å ha rett der. Anonymkode: e3e24...314 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:10 #18 Del Skrevet fredag kl 17:10 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg trodde i alle fall ikke du var ferdig med tråden, slik du sa, ellers hadde jeg ikke giddet svare Pleier å ha rett der. Anonymkode: e3e24...314 Var jo ikke mye å svare på, så krevde ikke akkurat mye😂 var det veldig tilfredsstillende at jeg kom tilbake for å svare deg? Svarer gjerne videre om det gir deg glede en fredags kveld😂😂 Anonymkode: 11e68...701 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:20 #19 Del Skrevet fredag kl 17:20 J AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har jo snakket med han om det flere ganger. Nå har vi snakket ut litt mer i dag og han forstår. Men jeg kommer ikke til å ta den tonen der fordi et forhold er gi og ta, og jeg er ikke perfekt jeg heller. Vi er forskjellige på dette området og må prøve å finne løsninger sammen. Så lenge han virker innstilt på det og viser vilje til å jobbe sammen mot et mål så er jeg selvsagt villig til å samarbeide jeg også. Hehe, dette var da voldsomt. Er jo ikke sånn at han overtenker alle detaljer rundt alt annet bare fordi han vegrer seg for å fikse listverk etc. Han er da handlekraftig på andre områder. Ja, det var mitt valg å ikke ville kjøpe meg inn, av fortidsmessige grunner som ikke er nødvendig å gå inn på her. Det var den beste løsningen for meg, og for oss nå. Vi har samboerkontrakt, og den er godt beskrevet og veldig gunstig for meg så ikke noe å være redd for på den fronten. Inntil vi kjøper sammen var denne løsningen helt gull. Som nevnt over i svar til brukeren før deg, så har vi snakket sammen og samboer er innstilt på å samarbeide mot et felles mål. Til begge dere over her, takk for svar. Dette bidro positivt inn til mine refleksjoner før jeg og samboer snakket sammen i dag Det handler om tre ting slik jeg ser det nå: 1. Å forstå at man er forskjellige, og har ulike prioriteringer. 2. Å fordele oppgaver seg imellom, og avtale. 3. Å få, og gi, tid og rom til å få utført oppgaven. Om det så forutsetter at den andre parten tar seg av annet som må gjøres slik at det blir mulig å få gjennomført oppgaven. Som jeg nevnte i starten, jeg har vært borti nok mannfolk til å vite at dette er en mann å ta vare på. Så jeg kommer ikke til å møte samboer med steile fronter her. Som sagt er ingen perfekte og heller ikke jeg, sikkert mange ting min samboer kunne postet om meg her på forumet, hvor folk ville kommet med standard kommentater som «løp!» osv. Heldigvis er et parforhold mer kompleks og sammensatt enn som så, og vi elsker hverandre til tross for noen flaws her og der. Man dør ensom dersom man leter etter noen som er helt perfekt for det finnes ikke, ikke engang den som leter etter det. - TS Anonymkode: 11e68...701 Synes det er fint å lese det du skriver TS. ❤️Ingen er feilfrie og når "alt annet" er bra i et forhold er det meningsløst å gå fra hverandre fordi han vegrer seg for å fikse listverk liksom, selv om det selvsagt kan være irriterende. I et forhold må begge parter jobbe med seg selv og med hverandre for at det skal fungere, og det er det som er så fint og vanskelig på samme tid! Man vokser masse som menneske av å være i et forhold med en god person. Man må tørre å satse på hverandre og da må man jobbe gjennom ting sammen, ikke bare gi opp som enkelte anbefaler. Anonymkode: 150ae...a4b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:24 #20 Del Skrevet fredag kl 17:24 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja, på hans initiativ skal vi til Gran Canaria i februar. Og til min hjemby i påsken. Han tar initiativ til koselige opplevelser og er den av oss som oppfordrer mest til å komme oss ut, finne på ting. Bestiller billetter til kulturopplevelser. Han er den som tar seg mest av mat og matlaging, tenker ut gode måltider. Han har interesse for det, jeg selv har litt problemer med mat og tar lite initiativ på den fronten. Han er den av oss som tar mest økonomisk ansvar. Jeg kan fort sløse selv i økonomisk trangere tider, som i seg selv er et rødt flagg for de fleste. Han møter alltid presist eller helst litt før, avtaler. Han rydder kjøkken, vasker klær og fyller på med dopapir, annet husarbeid er det litt dårligere med. Jeg er ikke så superryddig og renslig selv. Men jeg maser mest om husarbeid. Og en ting du ikke spurte om - han er den mest lojale mannen jeg noengang har møtt. Superkjekk og likevel superlojal. Han er en av veldig få menn jeg har møtt som er helt lik meg på dette området. Jeg har ikke på rosa briller, men ser nettopp disse tingene; han har veldig mange gode egenskaper jeg ikke har. Anbefaler å se filmen «Elskling». Mange parforhold går skeis nettopp fordi man ikke ser hva den andre gjør for en, man ser bare alt vedkommende ikke gjør. Og da lar man seg ikke bli elsket, fordi man ser feil hos den andre. Avvise seg selv gjennom å avvise og forkaste den andre. Dette går begge veier. Tror jeg sier meg ferdig i denne tråden da jeg har overgått mine egne spørsmål her😅 Takk for all respons! Anonymkode: 11e68...701 Han kaster bort tiden på ferier. Anonymkode: 51660...057 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå