Gå til innhold

Ville du ha sagt fra om utroskap?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, trenger råd om hva andre ville gjort eller ikke gjort i denne situasjonen.

Saken er at jeg kjenner en dame, eller rettere sagt : jeg vet om henne gjennom felles bekjente. Vi omgås ikke mye, og jeg kjenner henne ikke noe særlig godt.

Jeg kjenner derimot to av hennes ekser, som bare har fint å si om henne. Gjennom hennes ene eks har jeg hørt at hun ikke er så begeistret for meg. Uten at jeg vet hvorfor, og det plager meg egentlig ikke, hun er ikke en venninne av meg og som skrevet før- vi omgås ikke til vanlig.

Så til saken; jeg tror kjæresten hennes er utro mot henne. De bor ganske langt fra hverandre, og omgås ikke daglig. 
Jeg har sett at hun poster om dem på sosiale medier, reiser, turer, konserter, middager osv. 

Jeg har sett ham med en annen dame i samme periode som hun har postet om dem på sosiale medier. Det er ikke en venninne av ham, for jeg har sett de både kysse/kline og holde hender. 

Nå er jeg usikker på om jeg bør si noe/gjøre noe? På den ene siden så har jeg lyst å «advare» henne. På den andre siden, siden jeg har hørt hun ikke liker meg, så har jeg ikke så lyst å si noe. Hva om hun ikke tror på meg? Tenker også på at det ofte er budbringeren som «får svi».

Å fortelle det anonymt er kanskje feigt og dårlig gjort??

Kanskje det best er å la være å si noe/blande seg inn? 
Jeg har ikke sagt dette til noen av våre felles venner.

Hva ville du ha gjort i min situasjon? 

Anonymkode: dae08...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må i hvert fall være sikker i din sak, det er første bud.

Siden hun ikke er en nær venninne av deg, og hun til og med har sagt til andre at hun ikke liker deg, så er jeg ærlig talt ikke sikker på om jeg ville gjort noe. Kanskje du kunne snakket med en som står henne nær, og fortalt hva du har sett? Så kan en som står henne nærmere fortelle det til henne.

Men vær for all del sikker på dette, før du beskylder noen for utroskap.

Anonymkode: 30970...a4b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det du ser denne kliningen egentlig? Virker rart.

Hvorfor går du ikke bare bort og hilser på kjæresten hennes i disse situasjonene og blir presentert for den andre damen?

Anonymkode: 263a6...cb8

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjenner henne ikke godt. Hun liker deg ikke engang. Du vet ikke med sikkerhet at kjæresten hennes er utro. Du er ikke den rette til å gi henne en slik beskjed. Den bør komme fra noen som bryr seg om henne, og evt kan være en støtte for henne. 

Anonymkode: 03123...70a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke gjort noe. Men det er meg, da. Jeg blander meg generelt ikke opp i sånt, med mindre det er mot mine venner. Spesielt ikke når jeg bare "tror". Og når det er en person som ikke liker meg engang... jeg må vite hundre prosent sikkert, og jeg må vite hvordan det tas og om det er viktig å si. Det virker jo som du vet lite om alt her. For alt du vet, kanskje hun er utro mot han og dumper han annenhver dag, hva som er på facebook er ikke akkurat noe man kan ta som sannheten om et forhold.

Også mot å gjøre sånt anonymt, hva har hun å gå på da.. det blir jo kun spekulasjoner og påstander, fra en hun ikke vet om vil henne vel engang, det kan jo fort avskrives som for eksempel en annen dame som er interessert og bare vil skape splid. Da må du i det minste servere et bevis. Som jo også er veldig creepy, om du skulle tatt bilde av dem og sendt.

Om jeg skulle gjort noe, så hadde det vært å sagt fra via en felles bekjent, som kjenner henne bedre. Fortell de detaljene du vet, ikke noe mer eller noe mindre. Det blir bare en form for sladring, men om en person faktisk er utro så trenger de ikke skånes for det, går de rundt og kliner uforskammet så er det bare et spørsmål om tid uansett.

Anonymkode: 472a6...6b6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke sagt noe eller blandet meg inn i livet til noen som kanskje ikke liker meg. Det berører jo ikke deg at noen er utro mot denne dama. Ditt liv går videre som vanlig, du har ingen ansvar for denne damas liv eller følelser. Hadde det vært ei tidligere venninne derimot, så hadde ting stilt seg annerledes tror jeg. 

Anonymkode: d0ae6...bd5

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke sagt noe om det så foregikk rett fremfor meg. Og DU tror .. nei,glem det!

Anonymkode: 6b180...ba7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hei, trenger råd om hva andre ville gjort eller ikke gjort i denne situasjonen.

Saken er at jeg kjenner en dame, eller rettere sagt : jeg vet om henne gjennom felles bekjente. Vi omgås ikke mye, og jeg kjenner henne ikke noe særlig godt.

Jeg kjenner derimot to av hennes ekser, som bare har fint å si om henne. Gjennom hennes ene eks har jeg hørt at hun ikke er så begeistret for meg. Uten at jeg vet hvorfor, og det plager meg egentlig ikke, hun er ikke en venninne av meg og som skrevet før- vi omgås ikke til vanlig.

Så til saken; jeg tror kjæresten hennes er utro mot henne. De bor ganske langt fra hverandre, og omgås ikke daglig. 
Jeg har sett at hun poster om dem på sosiale medier, reiser, turer, konserter, middager osv. 

Jeg har sett ham med en annen dame i samme periode som hun har postet om dem på sosiale medier. Det er ikke en venninne av ham, for jeg har sett de både kysse/kline og holde hender. 

Nå er jeg usikker på om jeg bør si noe/gjøre noe? På den ene siden så har jeg lyst å «advare» henne. På den andre siden, siden jeg har hørt hun ikke liker meg, så har jeg ikke så lyst å si noe. Hva om hun ikke tror på meg? Tenker også på at det ofte er budbringeren som «får svi».

Å fortelle det anonymt er kanskje feigt og dårlig gjort??

Kanskje det best er å la være å si noe/blande seg inn? 
Jeg har ikke sagt dette til noen av våre felles venner.

Hva ville du ha gjort i min situasjon? 

Hadde ikke brydd meg eller blandet meg oppi det om det ikke var noen som stod meg veldig nær. 

Anonymkode: 47393...208

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært en god venninne så ville jeg sagt i fra, en perifer bekjent så ville jeg holdt meg unna den konflikten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sagt ifra om utroskap tidligere, og jeg fraråder deg i å gidde. Du oppnår ingenting med det.

Og om du verken kjenner dama eller han fyren noe særlig godt, så ville jeg ihvertfall aldri sagt noe. Kanskje de har åpent forhold (er en privatsak for mange), Kanskje de har poly forhold, Kanskje hun vet om hu andre dama og synes det er ok.

Her er det altfor lite konkret førstekontakt bevis, så soleklart nei, du skal ikke si noe.

Endret av anon01
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde kanskje sagt ifra anonymt, men uten bevis er det lite troverdig. Hadde ikke blandet meg inn personlig med mindre det gjaldt en  venn.

Anonymkode: 246a3...fb7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Om du har bevis og på ekte har sett dem kline og ikke noen andre, da har jeg sagt ifra. 

Hun fortjener å vite det. Har vi ønsket å kaste bort livet på noen som er utro mot oss? Jeg har ikke. 

Anonymkode: 7b4f1...abb

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.1.2025 den 3.07):

Selvsagt bør du ikke si noe til henne.

Du kjenner henne knapt, og vet hun ikke liker deg så budbringeren er den som får svi i dette tilfellet. Tror ikke hun vil takke deg eller like deg bedre om du forteller.

Endret av 911
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
911 skrev (43 minutter siden):

Selvsagt bør du ikke si noe til henne.

Du kjenner henne knapt, og vet hun ikke liker deg så budbringeren er den som får svi i dette tilfellet. Tror ikke hun vil takke deg eller like deg bedre om du forteller.

Dette! ☝️

Anonymkode: 884db...9fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sikker på at de er kjærester? Kanskje hun er en psycho eks som ikke klarer å godta at det er slutt?

Hvis jeg hadde vært utro, så hadde jeg ikke leiet han og klint med han steder hvor andre kunne sett oss.

Anonymkode: 514e5...0ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...