Gå til innhold

Angst ved adrenalin…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ble hentet av ambulanse fordi jeg hadde hvilepuls på over 200, trodde jeg skulle dø. Er fortsatt urolig med høy puls og uregelmessig hjerte, men er nå på legevakt.

Mistenker angstanfall. Kan for mye adrenalin skape så mye kaos. Kan man få så panikk og angst av adrenalin. Jeg kan ikke gjøre noe som gir meg adrenalin. Wtf?

Anonymkode: 33a3e...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Spørsmålet er jo hva som forårsaker så mye adrenalin.

Anonymkode: 35a51...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ble hentet av ambulanse fordi jeg hadde hvilepuls på over 200, trodde jeg skulle dø. Er fortsatt urolig med høy puls og uregelmessig hjerte, men er nå på legevakt.

Mistenker angstanfall. Kan for mye adrenalin skape så mye kaos. Kan man få så panikk og angst av adrenalin. Jeg kan ikke gjøre noe som gir meg adrenalin. Wtf?

Vet ikke om du er kvinne el mann men Jeg slet med galopperende hvilepuls oppi 200 når jeg hadde hormonell ubalanse ved før-overgangsalder. Du bør kanskje også sjekke opp stoffskiftet ditt før du slår deg til «ro» med angst? Stoffskifte kan også gi problemer med hjerterytmeforstyrrelser. 

Anonymkode: 20e58...63d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høy puls kan jo skyldes veldig mange ting. Vent nå med å krisemaksimere til du får høre fra legene hva årsaken er i ditt tilfelle. Så vil jeg anbefale at du tar alle bekymringer og spørsmål omkring din helse med dem, ikke med fremmede på nett.

Anonymkode: 2979f...7ce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet ikke om du er kvinne el mann men Jeg slet med galopperende hvilepuls oppi 200 når jeg hadde hormonell ubalanse ved før-overgangsalder. Du bør kanskje også sjekke opp stoffskiftet ditt før du slår deg til «ro» med angst? Stoffskifte kan også gi problemer med hjerterytmeforstyrrelser. 

Glemte også å nevne om du har levd lenge under mye stress og har mye stresshormoner i kroppen til enhver tid så kan det også bidra til hjerterytmeforstyrrelser. Ja er jo mange ting som kan spille inn. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor spør du på KG, når du er på legevakten? Du vil jo få svar fra dem

Anonymkode: 615da...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Newsflash: Det er ikke alt de har svar på.

Anonymkode: 640ae...2b6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Newsflash: Det er ikke alt de har svar på.

Anonymkode: 640ae...2b6

Men KG har?😂 

Til og med leger har vanskeligheter med å hjelpe noen uten en fysisk konsultasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Du får ikke nødvendigvis svar på legevakten. Hjerterytmeforstyrrelser trenger ikke være noe de ser årsaken til der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan skape så mye kaos. Det er folk som blir uføre av angst og det er jo ikke av ingen grunn. 

Det er tusenvis av mennesker som har fått angstanfall og endt på legevakten før, så selvfølgelig er det mulig.

Nå skal du først undersøkes, og hvis fysiske årsaker blir utelukket kan du begynne å tenke på hva som kan ha utløst et angstanfall og evt. om det er noen ting i livet som behøver å endres (f.eks høyt stressnivå, ting som er vanskelig).

Anonymkode: 3e99b...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er sjekket mange ganger og de finner aldri noe. Jeg har PCOS som er en hormonforstyrrelse, som om den er årsaken til mye, det vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, det kan skape så mye kaos. Det er folk som blir uføre av angst og det er jo ikke av ingen grunn. 

Det er tusenvis av mennesker som har fått angstanfall og endt på legevakten før, så selvfølgelig er det mulig.

Nå skal du først undersøkes, og hvis fysiske årsaker blir utelukket kan du begynne å tenke på hva som kan ha utløst et angstanfall og evt. om det er noen ting i livet som behøver å endres (f.eks høyt stressnivå, ting som er vanskelig).

Jeg er selv ufør pga psykiske lidelser, i hovedsak angst, så dette er en kjent problematikk, men aldri hatt så høy puls før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør om de kan sjekke kortisolnivået ditt om du er utsatt for mye stress og press. Det kan være lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg er selv ufør pga psykiske lidelser, i hovedsak angst, så dette er en kjent problematikk, men aldri hatt så høy puls før.

Ok. Det kan likevel komme av angst, angsten har det jo med å endre form. Det er jo noe av det som er så "morsomt" med angst. 

Har du fått noen svar angående fysisk grunn for den høye pulsen etter at du var på legevakten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ok. Det kan likevel komme av angst, angsten har det jo med å endre form. Det er jo noe av det som er så "morsomt" med angst. 

Har du fått noen svar angående fysisk grunn for den høye pulsen etter at du var på legevakten?

Nei, de mente det skyldtes angst. De fant ikke noe annet galt der og blodprøver tar jeg flere ganger i året. De mente det skyldtes adrenalin pga stress og angst som da forsterkes enda mer fordi jeg blir redd, også blir det en ond. Det å ha 150-200 i hvilepuls ved panikkanfall var visst ikke uvanlig. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du får ikke nødvendigvis svar på legevakten. Hjerterytmeforstyrrelser trenger ikke være noe de ser årsaken til der. 

Man får heller ikke det svaret på et anonymt nettforum.

Anonymkode: 69b8f...8b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke motsatt da? Angst gir deg økt adrenalin?

Anonymkode: 0869a...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilepuls på 200 er jo sinnsykt. Hadde gått raskt i stans skulle jeg hatt det over lengre tid. Jeg har også panikkangst, men aldri hatt så høy puls.

Anonymkode: 25e55...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...