AnonymBruker Skrevet 3. januar #41 Del Skrevet 3. januar Min mor bor i utlandet og kom noen uker etter hvert av barna var født. Gikk heeelt fint Anonymkode: 23aec...502 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #42 Del Skrevet 3. januar Om dette er viktig for han så syns jeg at du skal utsette turen til en annen gang, eventuelt reise med noen andre. Syns dette er skikkelig fint av han! 🥰 Anonymkode: 1eae6...c5a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #43 Del Skrevet 3. januar Han blir jo ikke ste-bestefar engang. Hun er ikke stedatteren hans lenger siden han ikke er sammen med moren hennes Anonymkode: 5bea3...bee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 3. januar #44 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kjæresten har en stedatter fra tidligere ekteskap. De har fortsatt god kontakt selv om det er 10 år siden ekteskapet tok slutt, noe som selvsagt er veldig fint. Hun venter barn i august, og har termin omtrent i midten av måneden. Før vi visste om dette, hadde kjæresten og jeg lagt planer om en ferietur sammen i løpet av august, men nå vil han ikke dra noe sted, siden hun venter baby i august, og siden barnet i praksis kan komme når som helst i august. Jeg blir 40 år i år, så dette skulle liksom være min jubileumstur. Det er bare i august vi kan få til dette pga ferietid for begge to. Er det virkelig så vanskelig å bestille en ukes ferie et sted i løpet av en hel måned, fordi stedatteren venter barn samme måned? Har jeg lov til å bli skuffet her? Jeg kjenner omtrent ikke stedatteren, har bare møtt henne et par ganger, da kjæresten min ikke treffer henne så ofte nå når hun er voksen. Vet ikke helt hvordan jeg skal oppføre meg i denne situasjonen heller, når barnet kommer? Tanker? Anonymkode: d1567...2c5 Kan dere ikke utsette til neste år da? Skjønner godt at han vil være der for datteren sin. Er større begivenhet dette enn at du blir 40 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diggilo Skrevet 3. januar #45 Del Skrevet 3. januar (endret) Har denne stedatteren en pappa som også er inne i bildet? Altså at dette barnet vil ha en bio-bestefar og en ste-bestefar? Tenker at det burde gå an å bestille en tur, og møte barnet senere dersom det blir født mens dere er på tur. Tenker også at han lett kan bli litt skuffet dersom han forventer å møte dette barnet rett etter fødsel, og at han kanskje overvurderer sin betydning? Her jeg fødte var det kun mann og søsken som var tillatt på barsel. Endret 3. januar av Diggilo feil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 3. januar #46 Del Skrevet 3. januar Jeg forstår at en er skuffet, men jeg forstår ikke at dette betraktes som en "merkelig prioritering" av flere. At det som (ut fra tråden) i praksis er faren til denne kvinnen ønsker å være til stede for datteren i hennes livs kanskje viktigste stund synes jeg ikke er merkelig i det hele tatt, og selv om hun ikke rent praktisk "trenger" flere til å hjelpe seg tenker jeg det at han velger å være til stede for henne sender et tydelig signal og i seg selv innebærer å vise omsorg og sunne prioriteringer. Skuffelsen er selvfølgelig forståelig, men om dette er en mann en skal satse på tenker jeg det samtidig gir grunn til tenke at en har gjort et godt valg. 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 3. januar #47 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kjæresten har en stedatter fra tidligere ekteskap. De har fortsatt god kontakt selv om det er 10 år siden ekteskapet tok slutt, noe som selvsagt er veldig fint. Hun venter barn i august, og har termin omtrent i midten av måneden. Før vi visste om dette, hadde kjæresten og jeg lagt planer om en ferietur sammen i løpet av august, men nå vil han ikke dra noe sted, siden hun venter baby i august, og siden barnet i praksis kan komme når som helst i august. Jeg blir 40 år i år, så dette skulle liksom være min jubileumstur. Det er bare i august vi kan få til dette pga ferietid for begge to. Er det virkelig så vanskelig å bestille en ukes ferie et sted i løpet av en hel måned, fordi stedatteren venter barn samme måned? Har jeg lov til å bli skuffet her? Jeg kjenner omtrent ikke stedatteren, har bare møtt henne et par ganger, da kjæresten min ikke treffer henne så ofte nå når hun er voksen. Vet ikke helt hvordan jeg skal oppføre meg i denne situasjonen heller, når barnet kommer? Tanker? Anonymkode: d1567...2c5 Da drar du alene og koser deg. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #48 Del Skrevet 3. januar For en god far! Han gleder seg til å bli bestefar. Syns ikke dette er rart i det hele tatt. Babyen hans skal få baby. Det er stort. Man trenger ikke være i slekt for å være en god pappa eller mamma. Lurer på om du hadde tenkt det samme om det var han biologiske datter? Anonymkode: 41c40...873 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 3. januar #49 Del Skrevet 3. januar For en flott mann! Det sier mye om ham at han er villig til å stille opp for stedatter og det kommende barnet. Du har alt å vinne på å være raus overfor hans følelser her, jeg skjønner godt at han ikke vil reise. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 3. januar #50 Del Skrevet 3. januar Maleficenta skrev (14 minutter siden): Kan dere ikke utsette til neste år da? Skjønner godt at han vil være der for datteren sin. Er større begivenhet dette enn at du blir 40 Ikke for henne. Kvinner må slutte å utsette sine viktige datoer og krype for menn. Masse fisk i havet. Hun får reise alene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #51 Del Skrevet 3. januar Det er merkelig. Min egen far var på forretningsreise på andre siden av jordkloden da begge mine barn ble født, så han traff dem etter noen uker. Virkelig null problem. Men den store saken her er jo det du skriver om at han er så travel med alle mulige prosjekter og aktiviteter som du ikke inkluderes i - og som det heller ikke virker som han er så ivrig på å inkludere deg i. Og det i den fasen av forholdet da de fleste ikke kan få nok av hverandre. Dette kommer ikke til å bli bedre, TS. Ta med deg en venninne på turen du. Anonymkode: 7430e...1c8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #52 Del Skrevet 3. januar Rosalilje84 skrev (Akkurat nå): Ikke for henne. Kvinner må slutte å utsette sine viktige datoer og krype for menn. Masse fisk i havet. Hun får reise alene. Ja, en far som prioriterer datteren sin, er virkelig et rødt flagg. Finn deg en god mann, ts! Anonymkode: 41c40...873 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #53 Del Skrevet 3. januar Kålrota skrev (2 minutter siden): For en flott mann! Det sier mye om ham at han er villig til å stille opp for stedatter og det kommende barnet. Du har alt å vinne på å være raus overfor hans følelser her, jeg skjønner godt at han ikke vil reise. Hva tenker du en eks-stefar kan «stille opp» med de første par ukene egentlig? Hjelp til å få i gang amming? De fleste nybakte mødre han mer enn nok med seg selv og mann og baby i starten, eventuelt få støtte av sin mor eller en annen kvinne som har vært igjennom det samme. Anonymkode: 7430e...1c8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 3. januar #54 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, en far som prioriterer datteren sin, er virkelig et rødt flagg. Finn deg en god mann, ts! Anonymkode: 41c40...873 Det er ikke det jeg sier. Jeg sier at hun kan reise alene når han ikke har anledning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #55 Del Skrevet 3. januar Virker som om dette handler om mye mer enn akkurat denne turen. Kjæresten min er enkemann med 2 barn. Jeg er selv alene med et barn. Han har aldri nedprioritert meg. Joda, livet skjer og noen avtaler har måtte avlyses eller flyttet på pga barna på begges sider, men vi setter hverandre veldig høyt og vi er opptatt av at vi skal føle oss verdsatt og elsket. Vi skal kjøpe hus sammen og jeg blir(og er allerede) moren til hans barn. Han vil ikke at jeg skal bli sett på som stemor, men mamma(uavhengig av hva de kaller meg). Jeg elsker dem som mine egne. Og de elsker meg. Uansett om det skulle bli slutt med kjæresten vil jeg ALLTID stille opp for barna. Men vi hadde nok ikke satt av en måned for noen av dem om kjæresten deres hadde hatt termin om vi hadde planlagt en reise når den tid kommer. Skulle barnebarn bli født akkurat den uken så hadde vi besøkt dem når vi kom hjem på deres premisser. Jeg ønsket ikke besøk etter jeg fødte. Og ikke hørt at noen har reagert på besteforeldre som kommer en uke eller mer etter fødsel🤷 Anonymkode: 12a17...3a9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #56 Del Skrevet 3. januar Rosalilje84 skrev (4 minutter siden): Det er ikke det jeg sier. Jeg sier at hun kan reise alene når han ikke har anledning. Masse fisk i havet, skrev du. AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva tenker du en eks-stefar kan «stille opp» med de første par ukene egentlig? Hjelp til å få i gang amming? De fleste nybakte mødre han mer enn nok med seg selv og mann og baby i starten, eventuelt få støtte av sin mor eller en annen kvinne som har vært igjennom det samme. Anonymkode: 7430e...1c8 Pappa hadde ryddet hele huset, fyllt opp kjøleskapet med mat og pyntet med flagg og blomster, da vi kom hjem med hans første og eneste barnebarn. Han var også barnevakt for hunden vår, mens vi var borte. Han har stilt opp masse for oss i ettertid også. Ingen over, ingen under ❤️ Anonymkode: 41c40...873 3 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 3. januar #57 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Virker som om dette handler om mye mer enn akkurat denne turen. Kjæresten min er enkemann med 2 barn. Jeg er selv alene med et barn. Han har aldri nedprioritert meg. Joda, livet skjer og noen avtaler har måtte avlyses eller flyttet på pga barna på begges sider, men vi setter hverandre veldig høyt og vi er opptatt av at vi skal føle oss verdsatt og elsket. Vi skal kjøpe hus sammen og jeg blir(og er allerede) moren til hans barn. Han vil ikke at jeg skal bli sett på som stemor, men mamma(uavhengig av hva de kaller meg). Jeg elsker dem som mine egne. Og de elsker meg. Uansett om det skulle bli slutt med kjæresten vil jeg ALLTID stille opp for barna. Men vi hadde nok ikke satt av en måned for noen av dem om kjæresten deres hadde hatt termin om vi hadde planlagt en reise når den tid kommer. Skulle barnebarn bli født akkurat den uken så hadde vi besøkt dem når vi kom hjem på deres premisser. Jeg ønsket ikke besøk etter jeg fødte. Og ikke hørt at noen har reagert på besteforeldre som kommer en uke eller mer etter fødsel🤷 Anonymkode: 12a17...3a9 I tillegg kan det være at han ikke får lov til å besøke henne og barnet i det hele tatt de første ukene. Man vet ikke hvordan fødselen vil forløpe, om ungen blir lagt inn på nyfødt intensiv, om mor er i veldig dårlig form, om det er infeksjoner osv. På enkelte sykehus er det heller ikke lov å besøke annet enn partner og søsken. Tenk å sitte pal i en hel måned, så går hun 2 uker over tiden, OG får ikke motta besøk de første dagene. Da har man kastet bort sommeren på ingenting. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 3. januar #58 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Masse fisk i havet, skrev du. Pappa hadde ryddet hele huset, fyllt opp kjøleskapet med mat og pyntet med flagg og blomster, da vi kom hjem med hans første og eneste barnebarn. Han var også barnevakt for hunden vår, mens vi var borte. Han har stilt opp masse for oss i ettertid også. Ingen over, ingen under ❤️ Anonymkode: 41c40...873 Mens her er det mor, tanter og så videre som kan stille opp. At far kommer to dager/en uke etter fødselen, og ikke akkurat samme dagen, spiller ingen rolle i det lange løp. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #59 Del Skrevet 3. januar Jeg ville reist alene på tur. Anonymkode: ba832...316 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #60 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Han skal bli «bestefar» og du syns det er rart han ikke vil prioritere kjæreste tur ? Her kom ste-bestemor på besøk ganske kjapt etter vi kom hjem fra sykehuset, hun har tross alt vært stemor til min mann i mange år. Anonymkode: c1140...cd1 Enig, mine foreldre dro ingen steder da jeg hadde termin, tror de satt og trippet av spenning over sitt første barnebarn, og var på pletten så snart vi sa de kunne få komme Altså, når man skal bli bestefar for første gang så er det stort for noen! Og SÅ herlig fint at stedatteren har en så god stepappa at han virkelig blir en super stebestefar! Men aner jeg mer misunnelse her? Over at noe betyr mer enn deg akkurat nå? Tror det er lurere å jobbe med den følelsen, og akseptere at det faktisk kan skje. Barnebarn kan gå foran så mangt Du får snakke med han om at du ikke føler deg viktig nok. Heller enn å være sur på at han ikke vil på ferie akkurat da. Du kan jo også dra på ferie selv, alene, eller med venninner? Om ferien er så viktig for deg akkurat da. Man må ila et langt samliv (om det skal bli et langt samliv…) akseptere at man ikke alltid vil de samme tingene, og å klare å håndtere det. For at han gleder seg til barnebarnet og ikke vil gå glipp av dette, betyr ikke at han ikke elsker deg. Det går fint an med begge deler. Men du må snakke med han om følelsene, kanskje får du svar som trygger deg på at du fortsatt er elsket selv om han får barnebarn. Ville samtidig tatt opp nettopp det med hvordan du skal håndtere det. Sjekk ut hans forventninger. Det kan være veldig lurt!! Om han ser for seg å være eb påkoblet bestefar med masse barnepass, overnattinger og et nært forhold, vil jeg tro han ser for seg at du er deltagende. Eller, det må du jo bli… uunngåelig. Så å snakke sammen om hva dere ser for dere og hva dere ønsker allerede nå er jo så lurt. Livet tar ikke alltid den veien man så for seg, det er jo en risiko ved å være knyttet til andre mennesker og deres liv. Men det klarer man å takle bare man aksepterer at nettopp slikt er en del av livet Må være det som ER å leve. Og tenk om bonusbarnebarn blir en ren berikelse i livet, selv om du aldri hadde sett det for deg i en alder av 40. Det kan det bli, dersom du tør å slippe det til, og tar en positiv innstilling. Antagelig er det veldig godt for forholdet deres også, om dere kan dele opplevelsen, heller enn at den kun er hans… Anonymkode: c250b...9b5 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå