AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:42 #1 Del Skrevet torsdag kl 22:42 Har noen her datet damer fra Iran? Hvilke erfaringer har dere? Anonymkode: ac29f...d6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:48 #2 Del Skrevet torsdag kl 22:48 Kulturen er veldig forskjellig, selv om hun er veldig norsk av seg så får du hele familien på kjøpet. Veldig opptatt av penger og status og du som hvit vil aldri bli like bra. Mange er muslimer, og da har du jo det å forholde deg til også. Anonymkode: 8128f...789 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:52 #3 Del Skrevet torsdag kl 22:52 De er veldig hårete Anonymkode: 7a582...d29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:55 #4 Del Skrevet torsdag kl 22:55 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De er veldig hårete Anonymkode: 7a582...d29 Og har veldig vakkert hår! Altså på hodet! Men ja; alle persiske damer jeg kjenner må jobbe litt med hårfjerning ellers, ja. Anonymkode: 2d555...d3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:57 #5 Del Skrevet torsdag kl 22:57 Det første svaret er like verdifult som svenske fordommer som mener at nordmenn er små glade nisser som ikke er særlig skarpe i toppen. Mange som sier at de er Persiske relaterer seg til en ikke-arabisk kultur og er kristne. De er like forskjellige som nordmenn flest. Til og med FRPere har datet iranske kvinner. Så kulturforskjellene kan ikke være så store. Anonymkode: 5580c...cbc 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:57 #6 Del Skrevet torsdag kl 22:57 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kulturen er veldig forskjellig, selv om hun er veldig norsk av seg så får du hele familien på kjøpet. Veldig opptatt av penger og status og du som hvit vil aldri bli like bra. Mange er muslimer, og da har du jo det å forholde deg til også. Anonymkode: 8128f...789 Jeg er gift med en iransk dame og kjenner meg svært lite igjen i dette. Det er sant at mange er opptatt av penger og status, men langt fra alle. Min kone er lege, begge hennes brødre er leger, men jeg bare er en simpel ingeniør. Likevel har jeg et supert forhold til min svigerfamilie og jeg ble 100% akseptert fra dag 1. Jeg vil faktisk påstå at både svigerfamilien min og de fleste av mine iranske venner er langt mer varme og inkluderende enn de fleste nordmenn jeg kjenner. Jeg kjenner for øvrig ikke en enest iraner som er muslim, men det kan selvfølgelig ha med å gjøre at verken jeg, min kone eller hennes familie er religiøse, og like barn leker best osv. Anonymkode: ea025...e40 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:59 #7 Del Skrevet torsdag kl 22:59 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det første svaret er like verdifult som svenske fordommer som mener at nordmenn er små glade nisser som ikke er særlig skarpe i toppen. Mange som sier at de er Persiske relaterer seg til en ikke-arabisk kultur og er kristne. De er like forskjellige som nordmenn flest. Til og med FRPere har datet iranske kvinner. Så kulturforskjellene kan ikke være så store. Anonymkode: 5580c...cbc Persere er jo indoeuropeere og bortsett fra at de i dag deler skriftspråk tror jeg arabisk kultur er like fjernt for den jevne perser, som det er for meg og deg. Anonymkode: ea025...e40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 23:01 #8 Del Skrevet torsdag kl 23:01 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er gift med en iransk dame og kjenner meg svært lite igjen i dette. Det er sant at mange er opptatt av penger og status, men langt fra alle. Min kone er lege, begge hennes brødre er leger, men jeg bare er en simpel ingeniør. Likevel har jeg et supert forhold til min svigerfamilie og jeg ble 100% akseptert fra dag 1. Jeg vil faktisk påstå at både svigerfamilien min og de fleste av mine iranske venner er langt mer varme og inkluderende enn de fleste nordmenn jeg kjenner. Jeg kjenner for øvrig ikke en enest iraner som er muslim, men det kan selvfølgelig ha med å gjøre at verken jeg, min kone eller hennes familie er religiøse, og like barn leker best osv. Anonymkode: ea025...e40 Jeg følger en kvinnelig motorsyklist som kjører rundt i hele verden, og hun sier at de mest gjestfrie stedene hun har besøkt (vært der mange ganger) er Iran og Irak. De nekter å ta imot penger når du bestiller mat, og prakker på te, bakst og alt mulig. Ingen grenser i gjestfriheten. Folk som svarer har ikke kunnskap, bare fordommer. Anonymkode: 5580c...cbc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 23:02 #9 Del Skrevet torsdag kl 23:02 Mitt inntrykk er at de kultiverte og er veldig inkluderende. Ofte veldig pene og renslige. Anonymkode: ac29f...d6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 23:04 #10 Del Skrevet torsdag kl 23:04 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mitt inntrykk er at de kultiverte og er veldig inkluderende. Ofte veldig pene og renslige. Anonymkode: ac29f...d6e "Renslige"?? Sammenlignet med....? Merkelig ordvalg. Anonymkode: 8128f...789 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 23:06 #11 Del Skrevet torsdag kl 23:06 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Kulturen er veldig forskjellig, selv om hun er veldig norsk av seg så får du hele familien på kjøpet. Veldig opptatt av penger og status og du som hvit vil aldri bli like bra. Mange er muslimer, og da har du jo det å forholde deg til også. Anonymkode: 8128f...789 Det er min erfaring. Jeg har ikke erfaring med alle fra Iran eller "persia" generelt 😂 Men ja, ha det i bakhodet det jeg sa. Anonymkode: 8128f...789 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 23:09 #12 Del Skrevet torsdag kl 23:09 Du må har god økonomi for de er glad i penger. Ofte sjalu og vil ha det på sin måte, men slik er jo mange norske damer og så ikke den største forskjellen der men de er mer snikete i måten de gjør det på. Kulturen kan og krasje litt men sånn er det jo når man møtes på tvers. Kjenner for øvrig ingen iranere som er muslimer, men noe av kulturen bærer de jo med seg men slik er det jo med alle der borte, litt som oss her i Skandinavia. Anonymkode: 60289...8e0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 23:12 #13 Del Skrevet torsdag kl 23:12 Hvordan snikete? Anonymkode: ac29f...d6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 23:13 #14 Del Skrevet torsdag kl 23:13 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du må har god økonomi for de er glad i penger. Ofte sjalu og vil ha det på sin måte, men slik er jo mange norske damer og så ikke den største forskjellen der men de er mer snikete i måten de gjør det på. Kulturen kan og krasje litt men sånn er det jo når man møtes på tvers. Kjenner for øvrig ingen iranere som er muslimer, men noe av kulturen bærer de jo med seg men slik er det jo med alle der borte, litt som oss her i Skandinavia. Anonymkode: 60289...8e0 Hvordan snikete? Anonymkode: ac29f...d6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 23:15 #15 Del Skrevet torsdag kl 23:15 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er min erfaring. Jeg har ikke erfaring med alle fra Iran eller "persia" generelt 😂 Men ja, ha det i bakhodet det jeg sa. Anonymkode: 8128f...789 Bitter? Anonymkode: ac29f...d6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet torsdag kl 23:19 #16 Del Skrevet torsdag kl 23:19 Jeg har kjent noen få persere, og de har vært superkule. De som bor i Norge er sekulære som flyktet etter revolusjonen. De persiske damene er veldig vakre og veldig feminine. Jeg har bare positive ting å si. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 23:22 #17 Del Skrevet torsdag kl 23:22 Kjenner mange iranere, felles for dem alle er at de er slanger. Med hverandre også. Anonymkode: 26201...406 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 23:22 #18 Del Skrevet torsdag kl 23:22 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bitter? Anonymkode: ac29f...d6e Ja litt 😊 Det var noen tøffe år der det aldri ble nok, fikk aldri fikset forskjellene eller uenighetene. Ble alltid sånn at familien hennes blandet seg. Broren flyttet inn hos oss og betalte aldri leie og resten av familien mente at det var naturlig. Ba om at jeg skulle ta opp lån for dem og klaget på elektriker utdanningen min. Anonymkode: 8128f...789 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 23:26 #19 Del Skrevet torsdag kl 23:26 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja litt 😊 Det var noen tøffe år der det aldri ble nok, fikk aldri fikset forskjellene eller uenighetene. Ble alltid sånn at familien hennes blandet seg. Broren flyttet inn hos oss og betalte aldri leie og resten av familien mente at det var naturlig. Ba om at jeg skulle ta opp lån for dem og klaget på elektriker utdanningen min. Anonymkode: 8128f...789 Det høres ikke bra ut. Anonymkode: ac29f...d6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 23:28 #20 Del Skrevet torsdag kl 23:28 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kjenner mange iranere, felles for dem alle er at de er slanger. Med hverandre også. Anonymkode: 26201...406 Det er vel slanger blant alle folkeslag? Anonymkode: ac29f...d6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå