AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:35 #1 Del Skrevet torsdag kl 21:35 Det går utover arbeidsmiljøet og vi har lite psykologisk trygghet. Hvordan forholde seg til en slik kollega som har som hobby å gå rundt med sladder? Tillitsvalgt og verneombud ikke aktuelt, der jeg jobber er det kun å kaste bensin på bålet (ref. Dårlig arbeidsmiljø og lite psykologisk trygghet…). Så denne kollegaen kan i praksis fare rundt med sladder som hun vil. Anonymkode: 4fb8a...f9c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:03 #2 Del Skrevet torsdag kl 22:03 Tror desverre man finner dette overalt både i arbeidslivet og ellers i samfunnet. Folk finner sin rolle. Har en slik på jobb her også. Bruker bare å stoppe hun når hun starter, spesielt når det er direkte baksnakking. Stopper bare vedkommende å sier at jeg ikke ønsker å ta del i den samtalen, at vedkommende burde snakke med x og y i stedfor å stå å prate om dem, spør hva x og y selv mener om den gitte sladder situasjon som blir tatt opp osv... Prøver rett og slett å sette henne på plass ved å holde meg selv for god til slik, samt at vedkommende føler seg dum. Prøver stort sett å være forsvareren til de som baksnakkes, altså uten å gå inn i baksnakking. Men bare ved å shut it down så snart det er antydninger. Anonymkode: 2f253...561 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:09 #3 Del Skrevet torsdag kl 22:09 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tror desverre man finner dette overalt både i arbeidslivet og ellers i samfunnet. Folk finner sin rolle. Har en slik på jobb her også. Bruker bare å stoppe hun når hun starter, spesielt når det er direkte baksnakking. Stopper bare vedkommende å sier at jeg ikke ønsker å ta del i den samtalen, at vedkommende burde snakke med x og y i stedfor å stå å prate om dem, spør hva x og y selv mener om den gitte sladder situasjon som blir tatt opp osv... Prøver rett og slett å sette henne på plass ved å holde meg selv for god til slik, samt at vedkommende føler seg dum. Prøver stort sett å være forsvareren til de som baksnakkes, altså uten å gå inn i baksnakking. Men bare ved å shut it down så snart det er antydninger. Anonymkode: 2f253...561 Skulle ønske det var mulig her, men her forekommer sladderet veldig kalkulert så det er ikke mulig å ta tak i det på den måten dessverre. Veldig bak ryggen til den som kan komme til å protestere på sladderet og ikke minst sladres det kun om jevnbyrdige kolleger i fora der hun vet at hun kan manipulere det til å være «forsvarlig sladder». Om det gir mening. Min leder liker heller ikke denne sladderfaktoren, men er heller ingen god leder, så dersom sladderet bekrefter eller fremhever noe hun selv ønsker så er sladderet likevel velkomment. Ugh…. Anonymkode: 4fb8a...f9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:10 #4 Del Skrevet torsdag kl 22:10 Sånne finnes overalt . Det er bare å heve seg over. Vi har ett par sånne. De er ikke godt likt. Alle vet jo de ikke kan stole på de. De graver seg selv ned. Du bør late som ingenting. Ikke gi det oppmerksomhet. Ignorere er det beste. La hun snakke. Drit i det. Anonymkode: c6b9f...eac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå