Gå til innhold

Greit å invitere guttevenner til babyshower?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Storesøsteren min venter sitt første barn og har både venninner og kompiser samt en fetter hun er veldig nære. Er det innafor at hun inviterer kompisene og fetteren også? Eller skal det være ren jentegruppe? Vi har aldri vært i babyshower hvor det har vært annet enn venninner og mødre og jeg har ikke barn, så vi vet ikke hva som er lov og ikke. Jeg arrangerer for henne så hun sender lista.

Anonymkode: 974f3...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig er det greit. 

Som norsk tradisjon er babyshower cirka et kvarter gammel og kan utformes akkurat som dere måtte lyste. Personlig skulle jeg ønske utformingen innebar å i det minste finne et norskspråklig begrep for fenomenet - kanskje gutta kan hjelpe til der. 

(Skal man forholde seg til det som er vanlig i USA, er det slett ikke den gravide som inviterer. Hun overraskes liksom).

Anonymkode: 85604...49d

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (12 minutter siden):

Det komme jo sn på hvor nære de er og hva denne baby betyr for disse guttene 

De er nære 😊

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Som norsk tradisjon er babyshower cirka et kvarter gammel og kan utformes akkurat som dere måtte lyste. Personlig skulle jeg ønske utformingen innebar å i det minste finne et norskspråklig begrep for fenomenet - kanskje gutta kan hjelpe til der. 

(Skal man forholde seg til det som er vanlig i USA, er det slett ikke den gravide som inviterer. Hun overraskes liksom).

Det er jeg som inviterer, hun bare sender lista. Håper det er innafor ja, har bare aldri hørt om noen som har med gutter før bare, men noen må jo være først 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke straffbart å ha med mannfolk ;) Men det er lurt å forme det mer som en overraskelseslunsj enn en klassisk babyshower tenker jeg. Jeg gjorde det sånn da jeg arrangerte babyshower siden det skulle være med både damer og menn, og det ble veldig kjekt. 

Anonymkode: d45cf...04e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er greit :) Jeg hadde det, men vi kalte det ikke babyshower da. Bare en liten samling/lunch før baby kommer, og både mannen og jeg var der og vi inviterte litt felles venner og mine venner. Litt lett servering og kaker, ingen rare leker. Sett noen har det på restaurant eller cafe også. Kanskje vær forberedt på at noen av mennene trenge litt mer info om hva de er invitert til, at det feks er vanlig å ha med en liten gave :P

Anonymkode: 1e391...d3b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og vært i babyshower for en kompis sitt barn, der både han og kona var med og de hadde invitert begge kjønn :) Det var sommer så vi var ute i en park, spilte litt parkspill, grillet. Veldig hyggelig :)

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra diverse realityserier jeg har sett i USA så virker det som at når de arrangerer babyshowers så er det mer vanlig at de selv arrangerer enn at det er overraskelse? Og sett både kun kvinner og blandet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Så da var vi ferdige med "jula varer til 13.januar" tråder? 😂

Anonymkode: c6e39...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storesøsteren min venter sitt første barn og har både venninner og kompiser samt en fetter hun er veldig nære. Er det innafor at hun inviterer kompisene og fetteren også? Eller skal det være ren jentegruppe? Vi har aldri vært i babyshower hvor det har vært annet enn venninner og mødre og jeg har ikke barn, så vi vet ikke hva som er lov og ikke. Jeg arrangerer for henne så hun sender lista.

Det er jo absolutt innafor dersom gutta har interesse av dette da.... Er jo ofte typisk veldig jentete slike babyshowers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er like vanlig at den gravide inviterer selv i usa. Er ikke alltid det er overraskelse

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min var invitert i babyshower til et vennepar av seg, så tenker det er helt innafor å invitere menn i babyshower. Man inviterer jo venner og folk den gravide omgås med, så da er det jo absolutt innafor å ha med menn 😄

Anonymkode: b0f9a...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun skal ikke ha med samboeren sin, det er iallefall ikke planen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...