Gå til innhold

Selger svarer ikke

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skulle kjøpe noe som lå ute på Facebook market place. Det var greit. Men når jeg spurte når jeg kunne hente så fikk jeg ikke svar. Og det er snart 4 dager siden. Blir litt lei meg. Jeg tror nok ikke selger vil selge til meg likevel. Hva er grunnene til uvilje mot å selge til noen? Jeg tør ikke sense flere meldinger, da blir jeg sikkert oppfattet som masete. Kan man se om selger har vært pålogget på Facebook? Blir meldinger registrert som sett bare når man går inn på dem eller når man logger inn på Facebook eller chatter med noen andre?

Anonymkode: 88cbc...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Skulle kjøpe noe som lå ute på Facebook market place. Det var greit. Men når jeg spurte når jeg kunne hente så fikk jeg ikke svar. Og det er snart 4 dager siden. Blir litt lei meg. Jeg tror nok ikke selger vil selge til meg likevel. Hva er grunnene til uvilje mot å selge til noen? Jeg tør ikke sense flere meldinger, da blir jeg sikkert oppfattet som masete. Kan man se om selger har vært pålogget på Facebook? Blir meldinger registrert som sett bare når man går inn på dem eller når man logger inn på Facebook eller chatter med noen andre?

Dessverre noen som er useriøse. Selger har sikkert solgt til noen andre, eller ombestemt seg. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første spørsmålet var..når kan jeg hente?

Eller spurte du om varen var forsatt til salg og at du vil kjøpe?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (Akkurat nå):

Det første spørsmålet var..når kan jeg hente?

Eller spurte du om varen var forsatt til salg og at du vil kjøpe?

Jeg skrev at jeg ville kjøpe, da fikk jeg svar om at det fikk jeg. Da jeg spurte når jeg kunne hente så ble det stille. Syns egentlig at man kan svare om man har ombestemt seg også. Det er vanlig høflighet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert samme type person som selger her som jeg har hatt som «kjøper» på Finn: «Jeg kjøper denne!» Og når jeg svarer (raskt), fordufter de. 🙄

Anonymkode: e1e79...06f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og sender man flere meldinger så kan man risikere å få et sint svar og da får man hvertfall ikke kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser jeg heller om jeg finner noen andre som selger det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være ting som skjer i livet som gjør at de ikke har rukket å svare deg ennå. Kanskje ha litt tålmodighet, og vente en dag, før du purrer?

Så er det en god del frekke folk, som kanskje finner på å selge til noen andre selv om de har sagt ja til deg. Da burde de kunne si fra, men dessverre mangler en del folkeskikk. Du får vente og se.

Anonymkode: a9f74...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme opplevelse på Finn. Spurte om å kjøpe en sofa og om jeg kunne hente den i romjula, fikk til svar at jeg kunne det men at prisen de originalt satte var feil og at den kostet en tusenlapp mer. Svarte ar det var helt greit, selv om jeg syntes det var litt teit.

Sendte melding den 26 og spurte hvilken dato som passet. Fikk ingen svar. sendte melding 28 om jeg kunne hente den snart og fikk heller ingen svar. Følte jeg maste skikkelig selv om det bare var 2 meldinger.

Jeg flyttet nå nylig og kastet den gamle sofaen, så hele poenget var å få tak i ny sofa før nyttårsaften så jeg kunne ha et par folk på besøk.

29. Desember hadde jeg fortsatt ikke fått svar, så Jeg endte opp med å kjøpe en helt annen sofa fra en som var kul nok til å la oss hente den samme dag.

Fikk svar på nyttårsaften fra den originale sofaselgeren at jeg kunne hente den på dagen. 

Takket pent nei til det tilbudet for å si det sånn. (Sparte meg også 2000 kr så det var jo fint)

Endret av Clancy
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clancy skrev (8 minutter siden):

Hadde samme opplevelse på Finn. Spurte om å kjøpe en sofa og om jeg kunne hente den i romjula, fikk til svar at jeg kunne det men at prisen de originalt satte var feil og at den kostet en tusenlapp mer. Svarte ar det var helt greit, selv om jeg syntes det var litt teit.

Sendte melding den 26 og spurte hvilken dato som passet. Fikk ingen svar. sendte melding 28 om jeg kunne hente den snart og fikk heller ingen svar. Følte jeg maste skikkelig selv om det bare var 2 meldinger.

Jeg flyttet nå nylig og kastet den gamle sofaen, så hele poenget var å få tak i ny sofa før nyttårsaften så jeg kunne ha et par folk på besøk.

29. Desember hadde jeg fortsatt ikke fått svar, så Jeg endte opp med å kjøpe en helt annen sofa fra en som var kul nok til å la oss hente den samme dag.

Fikk svar på nyttårsaften fra den originale sofaselgeren at jeg kunne hente den på dagen. 

Takket pent nei til det tilbudet for å si det sånn. (Sparte meg også 2000 kr så det var jo fint)

Tenker de hadde en annen som var interessert og som kanskje tilbød dem en høyere pris, så dukket ikke kjøperen opp, og da var plutselig du aktuell igjen... Virker veldig rart at de ikke svarte ellers, for de var sikkert interessert i å bli kvitt sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tenker de hadde en annen som var interessert og som kanskje tilbød dem en høyere pris, så dukket ikke kjøperen opp, og da var plutselig du aktuell igjen... Virker veldig rart at de ikke svarte ellers, for de var sikkert interessert i å bli kvitt sofaen.

Var inne på tanken! 

Men jeg håper jo at folk ikke er så kaldhjerta. Men kanskje det var det noe i privatlivet som gjorde det vanskelig å selge i romjula likevel.

Jeg pleier å være tålmodig sånn sett, men jeg er ikke så tålmodig at jeg lar gjestene sitte på gulvet på nyttårsaften 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri skjønt meg på de som legger ut ting til salgs men aldri svarer på henvendelser. 

Anonymkode: 77034...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Har aldri skjønt meg på de som legger ut ting til salgs men aldri svarer på henvendelser. 

Anonymkode: 77034...f34

Hvis jeg skal ta dem litt i forsvar, så hender det ofte at ting blir liggende en stund på Finn før de eventuelt selges. Når det kanskje går flere uker der det er stille, er det lett å glemme å sjekke, og det kan plutselig ligge svar som du ikke sånn umiddelbart har fått med deg.

Men det jeg synes er merkelig, er når man først har vært i kontakt med en som ønsker å kjøpe, og deretter blir stille i dagevis. Skulle tro at de fleste da var veldig "på" for å bli kvitt gjenstanden som skal selges. Det er nok fordi folk har mange baller i luften, det er mye som skjer, eller at de eventuelt er i kontakt med flere interesserte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...