Gå til innhold

Sier du hei, når jeg forventer at du skal?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Verden roterer ikke rundt deg. Det er jo du som er den rare her.

Anonymkode: 089a8...3d4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sagt hei først, da jeg tok telefonen, og forventer at du kommer til saken og forteller hvorfor du ringer meg.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.1.2025 den 20.50):

Når jeg i jobbsammenheng ringer til en person/etat, og de svarer, pleier jeg å si «hei», før jeg sier hvem jeg er og hvor jeg ringer fra.

Deretter tar jeg en liten pause, hvor jeg forventer at de skal si «hei», før jeg fortsetter med det jeg skal si. Jeg gjør alltid det når noen ringer meg.

Synes det blir en sånn lang rar pause når folk ikke sier hei? 😅 Vil ikke si at jeg synes det er uhøflig, men litt uvanlig? 😅

Hva gjør/tenker andre?

Anonymkode: d20eb...938

Pleier alltid si hei, men mannen gjør det ikke😅 Han er veldig tilegjenglig på jobb så hender i ferier vi er ute å kjører sammen og han får en jobb tlf, så setter han på høytaler for å snakke med de, så hører jeg de som ringer presterer seg med hei først og hvem de er -så blir det en lang pinlig kunstpause for innringer forventer tydligvis ett hei tilbake før de fortsetter, men mannen min ikke sier hei, så blir det bare flaut for meg som hører på ihvertfall… Syntes det er en uting å ikke si hei jeg da🙈

Anonymkode: a0ceb...fbd

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.1.2025 den 20.50):

Når jeg i jobbsammenheng ringer til en person/etat, og de svarer, pleier jeg å si «hei», før jeg sier hvem jeg er og hvor jeg ringer fra.

Deretter tar jeg en liten pause, hvor jeg forventer at de skal si «hei», før jeg fortsetter med det jeg skal si. Jeg gjør alltid det når noen ringer meg.

Synes det blir en sånn lang rar pause når folk ikke sier hei? 😅 Vil ikke si at jeg synes det er uhøflig, men litt uvanlig? 😅

Hva gjør/tenker andre?

Føler alltid det er den som tar telefonen som snakker først, så sier feks den som ringer : hei det er Kari Kristiansen som ringer. Jeg ringer fordi.. 

Anonymkode: 74f91...740

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er ukjent nummer eller litt perifere folk, sier jeg alltid "hei det er Gerd" når jeg svarer. Da forventer jeg at folk sier hei og presenterer seg og ærendet sitt uten at jeg skal si noe i mellom der.

Eneste unntaket er folk man kjenner der man prater om løst og fast. Da ville gangen blitt:  Jeg svarer telefonen og sier "hei det er Gerd", den andre sier "hei det er Tonje" og så hadde vi kanskje småpratet et par setninger før Tonje hadde sagt "du, jeg ringer for å høre om..."

Jeg har aldri i mitt liv svart en telefon uten å si hei (og navn med unntak for nær familie og venner), så at den som ringer forventet et hei til, blir jo litt oppstykket.

Men om jeg ringer kundeservice eller etater, kunne jeg kanskje lagt inn en pause for at de skulle si hei en gang til men tror ikke jeg gjør det. Jeg går rett på sak, eller presenterer meg, forteller kortfattet om hva det gjelder og spør om de er rette person som kan hjelpe meg. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Føler alltid det er den som tar telefonen som snakker først, så sier feks den som ringer : hei det er Kari Kristiansen som ringer. Jeg ringer fordi.. 

Anonymkode: 74f91...740

Eneste riktige. Hvorfor drive å si hei flere ganger. 

Anonymkode: a073a...45e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sier Hei + mitt navn idet jeg svarer på telefonen. 

Da er det vanlige at velkommende sier hva de heter, hvor de ringer fra/funksjon og i hvilket ærend. Hvis det er gode forhold får jeg med meg alle de 3 tingene, og vi kommer kjapt i gang med å løse det vi skal. Hvis det er dårlig lyd eller andre misforståelser blir det fort rot, og stopper de opp for at jeg skal si hei enda en gang, så har vi det gående. Eventuelt sier jeg ok etter deres presentasjon, hvis jeg tror jeg har skjønt hvorfor de ringer...

Anonymkode: e5af2...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Verden roterer ikke rundt deg. Det er jo du som er den rare her.

Anonymkode: 089a8...3d4

Herregud, KG altså… 😅

Sikker på at man kunne postet et innlegg om at kattunger er søte, og 15 kommentarer senere fått «ælig talt, tror du at DU har definisjonsmakt på hva som er søtt?! Du virker jo helt blåst!»

😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier alltid å presentere meg når jeg ringer via jobben: «Hei, dette er Eva fra Stupid Consultions». Kanskje du ikke får et hei tilbake med en gang fordi de venter på at du skal presentere deg? 

Anonymkode: 86932...b78

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å si hei og navnet mitt med en gang jeg svarer. Forventer at de som ringer presenterer seg hvis de er ukjente, og så forteller de meg hvorfor de ringer, uten at jeg sier noe mer før de har sagt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...