AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:50 #1 Del Skrevet torsdag kl 19:50 Når jeg i jobbsammenheng ringer til en person/etat, og de svarer, pleier jeg å si «hei», før jeg sier hvem jeg er og hvor jeg ringer fra. Deretter tar jeg en liten pause, hvor jeg forventer at de skal si «hei», før jeg fortsetter med det jeg skal si. Jeg gjør alltid det når noen ringer meg. Synes det blir en sånn lang rar pause når folk ikke sier hei? 😅 Vil ikke si at jeg synes det er uhøflig, men litt uvanlig? 😅 Hva gjør/tenker andre? Anonymkode: d20eb...938 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet torsdag kl 19:52 #2 Del Skrevet torsdag kl 19:52 (endret) Det er du som er den uvanlige her. Det vanlige er å si hei og presentere seg uten pause mellom. Endret torsdag kl 19:53 av Ullvott 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:54 #3 Del Skrevet torsdag kl 19:54 Jeg sier «Hallo, det er Lisa» når jeg tar telefonen, så da forventer jeg et «Hei, det er Lina (Henriksen) fra Firmaslik. Jeg ringer deg for sak sånn». «Hei det er Lisa»-«Hei» ——- Da blir det stillhet hvis du ikke presenterer deg. Anonymkode: c88fb...f34 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:55 #4 Del Skrevet torsdag kl 19:55 Ullvott skrev (Akkurat nå): Det er du som er den uvanlige her. Det vanlige er å si hei og presentere seg uten pause mellom. Var det jeg mente. «Hei, dette er Kari fra Norgesgruppen» *pause for at de skal si hei* Anonymkode: d20eb...938 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:56 #5 Del Skrevet torsdag kl 19:56 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Var det jeg mente. «Hei, dette er Kari fra Norgesgruppen» *pause for at de skal si hei* Anonymkode: d20eb...938 Det er vel du som ringer? Du vet hvem hvem du har ringt til. Sier de ikke hei når de tar telefonen? Hva sier de da? Anonymkode: c88fb...f34 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:56 #6 Del Skrevet torsdag kl 19:56 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Når jeg i jobbsammenheng ringer til en person/etat, og de svarer Deretter tar jeg en liten pause, hvor jeg forventer at de skal si «hei», før jeg fortsetter med det jeg skal si Hva gjør/tenker andre? Anonymkode: d20eb...938 Jeg tenker at den som sier bare "hei" etter at jeg har svart telefonen har det litt tungt for ting. Anonymkode: 9466a...b3e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet torsdag kl 19:57 #7 Del Skrevet torsdag kl 19:57 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Var det jeg mente. «Hei, dette er Kari fra Norgesgruppen» *pause for at de skal si hei* Anonymkode: d20eb...938 Jeg ville sagt, Hei, dette er Kari fra Norgesgruppen, jeg ringer fordi….. etc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet torsdag kl 19:59 #8 Del Skrevet torsdag kl 19:59 Enig med deg ts. Jeg synes det er naturlig at den man ringer også sier hei, synes det er rart når man ringer noen, og de ikke sier hei tilbake. Det er jo ikke alltid at den man ringer er den som tar telefonen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:01 #9 Del Skrevet torsdag kl 20:01 Det heiet fra den du ringer til, skal jo bare vært et ‘jeg registrerer og hører deg’, altså noe helt fort. Du trenger ikke å stoppe og vente på dette. Du sier jo bare hei jeg er xxxx og ringer fordi ….. Anonymkode: fe211...517 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:05 #10 Del Skrevet torsdag kl 20:05 Skjønner godt hva du mener jeg:) jobbet på kundesenter før og sa da «Hei, velkommen til X du snakker med Kari Nordmann» så sier kunden «Hei, det er Per Nordmann som ringer» da svarte jeg naturlig i opp med «Hei, hva kan jeg hjelpe deg med» Helt naturlig i mine øyne:) Men noen kunder introduserte seg og gikk rett på sak og det er jo smak og behag😊 Anonymkode: e7752...f18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:07 #11 Del Skrevet torsdag kl 20:07 Sier de ikke hei først, om det er du som ringer? De: Hallo (hei, eller hva de velger å si, evt om de representerer også med navn og firma/etat) Du: Hei, mitt navn er Navn og jeg ringer fra Firma. Jeg har en sak som.... Hvor mange hei trenger du? Anonymkode: 3eb3a...108 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:14 #12 Del Skrevet torsdag kl 20:14 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skjønner godt hva du mener jeg:) jobbet på kundesenter før og sa da «Hei, velkommen til X du snakker med Kari Nordmann» så sier kunden «Hei, det er Per Nordmann som ringer» da svarte jeg naturlig i opp med «Hei, hva kan jeg hjelpe deg med» Helt naturlig i mine øyne:) Men noen kunder introduserte seg og gikk rett på sak og det er jo smak og behag😊 Anonymkode: e7752...f18 Ja, jeg gjør det også sånn, et lite hei etter presentasjonen er unnagjort, før man går til saken. Er vel bare en personlig preferanse 😊 Anonymkode: d20eb...938 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet torsdag kl 20:19 #13 Del Skrevet torsdag kl 20:19 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Var det jeg mente. «Hei, dette er Kari fra Norgesgruppen» *pause for at de skal si hei* Anonymkode: d20eb...938 Ah, da forstår jeg. Jeg tenker også at det vil være vanlig at den andre gir en respons der, selv om de allerede har sagt hei da de svarte på oppringingen. "Ja hei, Kari. Hva kan jeg hjelpe deg med?" eller liknende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:20 #14 Del Skrevet torsdag kl 20:20 Jeg sier ikke hei igjen der. Jeg sier "Hei, det er xxx" når jeg tar telefonen. Eventuelt bare hei om det er noen jeg kjenner godt Anonymkode: 7d20c...27d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:24 #15 Del Skrevet torsdag kl 20:24 Ullvott skrev (3 minutter siden): Ah, da forstår jeg. Jeg tenker også at det vil være vanlig at den andre gir en respons der, selv om de allerede har sagt hei da de svarte på oppringingen. "Ja hei, Kari. Hva kan jeg hjelpe deg med?" eller liknende. Ja nettopp slik jeg forventer og gjør også. Men noen ganger får jeg ikke det lille «hei’et», så er jo forskjeller på hvordan man prater i telefonen. Bare interessant å høre hva folk tenker. 😊 Anonymkode: d20eb...938 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #16 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (På 2.1.2025 den 20.50): Når jeg i jobbsammenheng ringer til en person/etat, og de svarer, pleier jeg å si «hei», før jeg sier hvem jeg er og hvor jeg ringer fra. Deretter tar jeg en liten pause, hvor jeg forventer at de skal si «hei», før jeg fortsetter med det jeg skal si. Jeg gjør alltid det når noen ringer meg. Synes det blir en sånn lang rar pause når folk ikke sier hei? 😅 Vil ikke si at jeg synes det er uhøflig, men litt uvanlig? 😅 Hva gjør/tenker andre? Anonymkode: d20eb...938 Haha, enig med deg! Når jeg ringer offentlige telefoner (uansett om det er som privatperson eller i jobbsammenheng), så sier jeg «hei, dette er ….». Så pauser jeg litt for nå vente på et «hei» tilbake. Noen ganger sier de hei, andre ganger ikke. Noen ganger oppfatter de at de kanskje skal si hei pga den korte pausen jeg legger inn, men registrerer det for sent, sånn at jeg har begynt å prate igjen😂 Anonymkode: f5aef...1ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #17 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (På 2.1.2025 den 21.05): Skjønner godt hva du mener jeg:) jobbet på kundesenter før og sa da «Hei, velkommen til X du snakker med Kari Nordmann» så sier kunden «Hei, det er Per Nordmann som ringer» da svarte jeg naturlig i opp med «Hei, hva kan jeg hjelpe deg med» Helt naturlig i mine øyne:) Men noen kunder introduserte seg og gikk rett på sak og det er jo smak og behag😊 Anonymkode: e7752...f18 Ja nemlig, det er dette jeg syns er naturlig😊 Anonymkode: f5aef...1ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 8 timer siden #18 Del Skrevet 8 timer siden Da sier jeg ikke «hei», jeg sier «Ehh… ja..?…» Snål unødvendig pause. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #19 Del Skrevet 8 timer siden Sier hei til alt å alle. Det beste er et hei til dem som ikke liker deg 😇 Anonymkode: 1fa6b...a8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #20 Del Skrevet 7 timer siden De har vel allerede sagt hei, når de svarte telefonen? Anonymkode: 13a40...91d 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå