AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:48 #1 Del Skrevet torsdag kl 19:48 Hvor har du blitt utplassert? Har du opplevd voldelige brukere i praksisen? Hvor mange uker er det totalt? Er det fulltidspraksis når man tar det på deltid? Anonymkode: 1c8ed...b7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 00:33 #2 Del Skrevet fredag kl 00:33 Da jeg gikk hadde de som gikk deltid samme praksisene som oss som gikk heltid. Hvor mange uker man har varierer fra skole til skole. Mine praksiser var: sykehjem 8 uker, bolig for mennesker med utviklingshemming 10 uker, arbeidssenter 12 uker. Ingen vold der jeg var, men har fått dosa av det etter jeg begynte å jobbe som vernepleier. Anonymkode: 0359f...cb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:12 #3 Del Skrevet fredag kl 18:12 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Da jeg gikk hadde de som gikk deltid samme praksisene som oss som gikk heltid. Hvor mange uker man har varierer fra skole til skole. Mine praksiser var: sykehjem 8 uker, bolig for mennesker med utviklingshemming 10 uker, arbeidssenter 12 uker. Ingen vold der jeg var, men har fått dosa av det etter jeg begynte å jobbe som vernepleier. Anonymkode: 0359f...cb9 Uff, trist å høre at du har opplevd det etter at du begynte å jobbe som vernepleier. TS Anonymkode: 1c8ed...b7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:24 #4 Del Skrevet fredag kl 22:24 Jeg studerte på uia for et par år siden. Der var det lagt opp slik at første året måtte alle ha praksis innenfor utviklingshemming (typisk bolig eller dagsenter), andre året pleie og omsorgspraksis (sykehjem, hjemmesykepleie og lignende for å lære prosedyrer og stell) og siste året kunne man ønske. Varierte veldig hvor folk havnet. Var eksempelvis skoler, psykiatri, avlastningsboliger, fengsel, rusomsorg osv osv. Jeg opplevde noe utagerende atferd i siste praksisperiode, men ikke i stor grad. Jobber nå atferdsrettet og står i mye, men trives med det Det hadde jeg ikke trodd som student.. men føler meg trygg på jobb med kursing og tett bemanning med gode kolleger Anonymkode: 67465...65f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:25 #5 Del Skrevet fredag kl 22:25 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg studerte på uia for et par år siden. Der var det lagt opp slik at første året måtte alle ha praksis innenfor utviklingshemming (typisk bolig eller dagsenter), andre året pleie og omsorgspraksis (sykehjem, hjemmesykepleie og lignende for å lære prosedyrer og stell) og siste året kunne man ønske. Varierte veldig hvor folk havnet. Var eksempelvis skoler, psykiatri, avlastningsboliger, fengsel, rusomsorg osv osv. Jeg opplevde noe utagerende atferd i siste praksisperiode, men ikke i stor grad. Jobber nå atferdsrettet og står i mye, men trives med det Det hadde jeg ikke trodd som student.. men føler meg trygg på jobb med kursing og tett bemanning med gode kolleger Anonymkode: 67465...65f Vet forresten ikke hvordan det er å gå deltid. Hos oss var det lagt opp 8 uker, 8 uker og 12 uker. Anonymkode: 67465...65f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå