Gå til innhold

Er dette et ok måltidsprogram?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1. 1 glass lett melk. 2. Fjordland. 3. Banan. 4. Eple. 5. 5 havrebrød skiver med jordbær syltetøy uten sukker. 6. 1 glass Biola uten sukker. 7. 5 havrebrød skiver med jordbær syltetøy uten sukker. (+ Flere liter vann.)

Anonymkode: 9c6d6...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er dette per dag?

10 brødskiver på en dag?

Virker veldig ensidig med så mye brød og samme pålegg hele tiden. Ikke noe grønnsaker.

hvilken Fjordland er det du spiser? Noen av de er jo bra, men ikke alle. 

Anonymkode: 34e08...a72

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ville aldri spist på den måten. Prøv å få inn større måltider, mer frukt, bær og grønnsaker. Spis pålegg som gir proteiner på brødet i det minste. Bedre middag. Kan lage opp og fryse ned. 

Ville slått sammen som måltid 1: brød med ost og paprika, et eple, et glass melk, en neve bær, en neve nøtter. 

måltid 2: samme som frokost, kan evt bruke syltetøy isteden for ost her, men da ville jeg ha skvist inn en rå gulrot og noen agurkskiver ved siden av. 

måltid 3: middag. 

Anonymkode: 079bd...8a9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kuttet alt med kunstig søtning, alt ultraprossesert og kun et brødmåltid per dag. Spist større og færre måltider med mer grønnsaker, proteiner og sunt fett.

Anonymkode: c75f6...89a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukker og karbohydrater, ultraprosessert mat. Jeg hadde vært helt ødelagt om jeg skulle spist slik. 

Anonymkode: 620fb...efc

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva menner du med ok? Ja du overleve, og sikkert uten store plager. Jeg hadde spiste mer protein, fiber og grønnsaker.

Anonymkode: 67bc4...748

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare brødskivene er mer enn nok til å dekke mitt kaloribehov. Med banan, biola, syltetøy og melk så er jeg på nivået jeg har behov for de dagene jeg løper 10-12 km.

Med fjordland i tillegg hadde mitt vekt økt ganske raskt selv om jeg trener 6-8 timer i uka.

Trener du veldig mye?

Anonymkode: 397a4...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 brødskiver om dagen med akkurat det samme pålegget? Det hadde jeg virkelig ikke klart. Hadde nok blitt lei syltetøy for resten av livet etter første dagen med det kostholdet 🫣

Heldigvis er vi forskjellige og jeg ser jo at mange liker å spise det samme - men her er det virkelig rom for å variere litt! Jeg ville også kuttet ned på antall brødskiver og heller tatt på mer pålegg som ost, kjøttpålegg og ulike grønnsaker. Og så ville jeg laget mer mat fra bunnen enn kun Fjordland. Da kan du få med mer grønnsaker der også! 

Her er vel også spørsmålet hva du vil oppnå? Du spør om måltidsplanen er ok - men hva er målet med planen? Gå ned i vekt, opp i vekt, vedlikehold, bli sunnere, bygge muskler? Vi vet heller ikke noe om deg; alder, aktivitetsnivå, høyde, vekt? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor syltetøy uten sukker? Hvorfor banan? Hvorfor så ekstremt mye brød og karbohydrater? Hvorfor Fjordland? Fjorland er bedre enn ferdigpizza, men er ikke bra.

Spis heller havregrøt med rørte bær istedenfor havrebrød med syltetøy.

Spis heller grønnsaker enn banan, gulrot f.eks.

Spis heller et glass Syrna Blå enn Biola uten sukker.

Drikk vann.

Lag maten fra bunnen. Stek en kyllingfilet sammen med oppkuttet grønnsaker i ovnen, vipps har du en middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er mange som spiser dårligere enn dette, man overlever fint på dette. Hva er målet ditt da, siden du ønsker input? Er du en overvektig kvinne eller en mannlig rusmisbruker liksom?

Anonymkode: 2e925...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...