Gå til innhold

Korkettekkeren i oslo

BareMegAlene

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har lyst til å ta med barna mine på 8 og 10 år hit til helgen og har noen spm som jeg håper noen vet svaret på..

Jeg bor 2t fra Oslo. Da jeg var liten så pleide jeg å ta toget til oslo og komme hit og ake med vennene mine. Men dette var 20 år siden og jeg husker ingenting. Vennen min bor ikke lenger i oslo og kan ikke være guide. 

Vi blir 2 voksne og 2 barn så vi skal kjøre dit. *Hvor parkerer man bilen? Nærmeste plass for å ta trikken opp dit.

*Hvor er nærmeste hotell om man vil overnatte i nærheten og ikke orker turen hjem etter all akingen? 

*Jeg har sett noen video på YouTube. Man kan leie kjelke. Er dette på toppen eller nede, før man tar trikken opp?

* Kan man kjøpe billett på trikken som man kan på bussen på "landet"? Har heller ikke kjørt med trikken på 20 år.. vet ikke hvor mye ting har endret seg..

*de videoene viser ganske høy fart. Det er jo ikke bremser eller ratt som man kan svinge med. Blir det ikke mye ulykke av det? Ser at man kan låne kjelke og hjelm. Men med stor fart så blir det smell uansett. Eller?

Hilsen fortvilet gamling.. (40 år).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Billett til t-banen (holmenkollbanen) kjøper du i ruter appen.

Hotell så er jo Scandic holmenkollen park perfekt. De har også parkering. Ellers parkering ved holmenkollbakken og gateparkering derfra opp til frognerseteren. 

Kjelkeleie på toppen. Hjelm får du med om ønsket. 

Ja det kan gå fort, avhenger av hvor isete det er. Rett etter snøfall går det saktere. Alt er en risiko, så også dette men ungene er jo i perfekt alder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Takk for info.

Har det noen gang vært ulykke her?

Mtp wt det er mange som bruker på en gang og den er såpass lang. Så er det rart de ikke tenker sikkerhet. Den kjelke er hard som stein, med fart så blir den dødelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der for første gang for to år siden og trodde jeg skulle dø.

Det er veldig enkelt å leie kjelke (og hjelm) og enkelt med t-banen (last ned Ruter-appen). Veldig koselig med kakao på Frognerseteren for å varme seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BareMegAlene skrev (6 minutter siden):

Hei. Takk for info.

Mtp wt det er mange som bruker på en gang og den er såpass lang. Så er det rart de ikke tenker sikkerhet. Den kjelke er hard som stein, med fart så blir den dødelig.

Unngå å dra dit når det er mange så slipper du fartsidioter som ikke bryr seg om andre mennesker rundt seg. 

Anonymkode: 1cf2d...62a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BareMegAlene skrev (8 minutter siden):

Hei. Takk for info.

Jeg akte med en som måtte hentes av ambulanse (mange år siden). Det var veldig isete den dagen, men det har gjort at jeg aldri kommer til å sette utfor der igjen. Det var veldig mye blod husker jeg :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BareMegAlene skrev (11 timer siden):

Hei. Takk for info.

Selvfølgelig har det vært ulykker, de har holdt på siden 1952. Det er samme konsept som med alpinbakker, farten gjør det mer spennende og øker selvfølgelig risikoen. Vil man ha puter og myklandinger er Leo's Lekeland bedre tilpasset. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BareMegAlene skrev (19 timer siden):

Hei. Jeg har lyst til å ta med barna mine på 8 og 10 år hit til helgen og har noen spm som jeg håper noen vet svaret på..

Jeg bor 2t fra Oslo. Da jeg var liten så pleide jeg å ta toget til oslo og komme hit og ake med vennene mine. Men dette var 20 år siden og jeg husker ingenting. Vennen min bor ikke lenger i oslo og kan ikke være guide. 

Vi blir 2 voksne og 2 barn så vi skal kjøre dit. *Hvor parkerer man bilen? Nærmeste plass for å ta trikken opp dit.

*Hvor er nærmeste hotell om man vil overnatte i nærheten og ikke orker turen hjem etter all akingen? 

*Jeg har sett noen video på YouTube. Man kan leie kjelke. Er dette på toppen eller nede, før man tar trikken opp?

* Kan man kjøpe billett på trikken som man kan på bussen på "landet"? Har heller ikke kjørt med trikken på 20 år.. vet ikke hvor mye ting har endret seg..

*de videoene viser ganske høy fart. Det er jo ikke bremser eller ratt som man kan svinge med. Blir det ikke mye ulykke av det? Ser at man kan låne kjelke og hjelm. Men med stor fart så blir det smell uansett. Eller?

Hilsen fortvilet gamling.. (40 år).

Jeg vil annbefale at dere boker et hotell i sentrum av Oslo, og ta t-banen opp til Frognerseteren. Det er fort problemer og finne parkeringsplass nær korketrekkeren, blir fort fylt opp i helgene de som er. Fra parkeringen ved Holmenkollen og ved Tryvann er det et stykke å gå til bakken. Det samme gjelder fra Scandic Holmenkollen og de andre hotellene som ligger oppe i åsen.

Så mye bedre med et hotell i sentrum og t-banen opp.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg på et par spørsmål jeg også.

-Hvorfor leier man kjelker der? De har jo hverken ratt eller brems? Hvorfor tar man ikke bare med egen kjelke med ratt og brems? må da være tryggere? 

-er det for heftig for en 4,5 åring hvis man aker med dem og bremser litt? 

-koster det noe? 

-hvor lang tid tar en tur?

Anonymkode: e1261...e61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...