AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:28 #1 Del Skrevet torsdag kl 18:28 Jeg har en venninne som til jul og bursdager rett som det er gir meg gaver som jeg har sagt klart i fra om at jeg ikke vil ha. Og hun har oppfattet at jeg har sagt det, for når jeg pakker opp sier hun gjerne "ja, du sa du ikke ville ha det, men...". Jeg vet hun ikke mener noe vondt med det, men jeg synes det er utrolig merkelig, og det oppleves egentlig ganske respektløst. Hva synes du? Har du opplevd det samme? Anonymkode: 201fd...718 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:49 #2 Del Skrevet torsdag kl 18:49 For ett luksusproblem 😂😂😂 Anonymkode: 0e826...267 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:52 #3 Del Skrevet torsdag kl 18:52 Hva slags ting er det snakk om? Anonymkode: de85c...575 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ragara Skrevet torsdag kl 18:52 #4 Del Skrevet torsdag kl 18:52 Hadde ei veninne gjort det, så hadde jeg smilt og sagt takk, så pakket den inn og gitt den tilbake til henne ved neste bursdag/jul. Så smilt og sagt, at du regnet med at hun selv ha den 😉 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:56 #5 Del Skrevet torsdag kl 18:56 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): For ett luksusproblem 😂😂😂 Anonymkode: 0e826...267 Gavene i seg selv er ikke noe problem, det er det at hun absolutt skal gi meg ting som hun vet jeg ikke vil ha, at hun ikke respekterer det jeg sier. Anonymkode: 201fd...718 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:57 #6 Del Skrevet torsdag kl 18:57 Det er jo veldig spesielt da 🫣 Anonymkode: a62af...08e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:58 #7 Del Skrevet torsdag kl 18:58 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva slags ting er det snakk om? Anonymkode: de85c...575 Uvesentlig, ingen dyre store ting, men det er så bortkastet og merkelig å gi ting som man vet mottager ikke vil ha, ville aldri funnet på å gjøre det selv. Anonymkode: 201fd...718 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:03 #8 Del Skrevet torsdag kl 19:03 Om hun sier det, ville jeg spurt hvorfor hun gir det likevel da Anonymkode: 70209...11c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:06 #9 Del Skrevet torsdag kl 19:06 Da sier jeg i alle tråder som handler om kjærester/familie/venner, som gjør dumme ting; Er de slik gjennomgående, på flere områder? Da kutter du dem ut av livet ditt. Er det bare en ting, som egentlig er uvesentlig i det store og hele, så lar man det bare ligge. Anonymkode: 0018d...da9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:27 #10 Del Skrevet torsdag kl 19:27 Kjenner meg igjen. Jeg sa jeg ikke likte shabby chic og sånne bokstaver, jeg fikk HOME bokstaver det året. Anonymkode: b08ae...c8d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:56 #11 Del Skrevet torsdag kl 20:56 AnonymBruker skrev (2 timer siden): når jeg pakker opp sier hun gjerne "ja, du sa du ikke ville ha det, men...". "Men hva da?" lurer jeg på da. Sier hun noe om grunnen til at hun gir ting du har sagt at du ikke vil ha, eller blir det men'et bare hengende i lufta? For egen del kan jeg ikke si å ha fått ting jeg har sagt at jeg ikke vil ha. Men eksen ville tydeligvis dele fotograferingslidenskapen sin med meg, for et år kjøpte han et digitalkamera til meg. Jeg tok aldri bilder selv, hadde aldri ytret ønske om å begynne med det heller, og var egentlig bare høflig interessert når han viste meg bilder han har tatt og sånt. Og både svigermor og svigerinnen min gir ofte i gaver samme type ting som de liker å få selv. Ett år var svoger i området(han bor lenger unna) samtidig med at jeg hadde bursdag og inviterte til familieselskap. Påsken var ikke langt unna, og han hadde nok ikke rukket å ordne gave før han dro. Jeg fikk et rør med små påskekyllinger, tydelig kjøpt på bensinstasjon. "Det er ikke mye, men det er tanken som teller", sa han da han overrakk gaven. - Man kan si hva man vil om at det er tanken bak som teller, vær takknemlig for å få gaver i det hele tatt, og alt det der. Samtidig syns jeg at "tanken som teller" blir litt misbrukt når det kommer til hva man velger å gi. Ref ovennevnte eksempel med påskepynt; det var så tydelig at det var i siste liten og bare for å ha noe å gi. Altså ingen tanke i det hele tatt, utover fasaden utad. Jeg hadde syns det var bedre om han ikke hadde med seg gave. Spesielt svigermor gir oss ofte "gaver" i hverdagen med tilhørende "forslag" om hvordan vi kan bruke/plassere gaven, samtidig som hun har kjøpt ting til seg selv. Kjøper hun lyngplanter som hun plasserer ved inngangsdøren, får vi også samme antall med "Jeg kjøpte noen slike til dere, som dere kan ha på trappa. Jeg har nettopp gjort det hos meg, så da tenkte jeg at dere også måtte få." Om vi ikke umiddelbart og gledesstrålende takker og skynder oss å følge "forslaget", blir hun furten. (Mannen klarer å la være å bry seg om "forslagene" og eventuell furting, jeg blir stresset og liker ikke å få "gavene" fordi jeg merker forventningen om takksigelser og umiddelbar oppfølging av nevnte instruks, nei jeg mener forslag.) Hun tenker tydeligvis at hun er snill som kjøper til sønn og svigerdatter også i stedet for bare til seg selv. Jeg føler at gavene blir invaderende og manipulerende. Når det følger med en forventning/betingelse/forpliktelse for bruken, er det ikke lenger en gave i mine øyne. Anonymkode: 08442...326 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet torsdag kl 20:58 #12 Del Skrevet torsdag kl 20:58 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjenner meg igjen. Jeg sa jeg ikke likte shabby chic og sånne bokstaver, jeg fikk HOME bokstaver det året. Anonymkode: b08ae...c8d Da har hun ikke hørt eller ignorert totalt ordet ikke😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:59 #13 Del Skrevet torsdag kl 20:59 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har en venninne som til jul og bursdager rett som det er gir meg gaver som jeg har sagt klart i fra om at jeg ikke vil ha. Og hun har oppfattet at jeg har sagt det, for når jeg pakker opp sier hun gjerne "ja, du sa du ikke ville ha det, men...". Jeg vet hun ikke mener noe vondt med det, men jeg synes det er utrolig merkelig, og det oppleves egentlig ganske respektløst. Hva synes du? Har du opplevd det samme? Anonymkode: 201fd...718 Mangen utakknemmelige folk her.. Anonymkode: dc85c...756 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet torsdag kl 21:02 #14 Del Skrevet torsdag kl 21:02 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): "Men hva da?" lurer jeg på da. Sier hun noe om grunnen til at hun gir ting du har sagt at du ikke vil ha, eller blir det men'et bare hengende i lufta? For egen del kan jeg ikke si å ha fått ting jeg har sagt at jeg ikke vil ha. Men eksen ville tydeligvis dele fotograferingslidenskapen sin med meg, for et år kjøpte han et digitalkamera til meg. Jeg tok aldri bilder selv, hadde aldri ytret ønske om å begynne med det heller, og var egentlig bare høflig interessert når han viste meg bilder han har tatt og sånt. Og både svigermor og svigerinnen min gir ofte i gaver samme type ting som de liker å få selv. Ett år var svoger i området(han bor lenger unna) samtidig med at jeg hadde bursdag og inviterte til familieselskap. Påsken var ikke langt unna, og han hadde nok ikke rukket å ordne gave før han dro. Jeg fikk et rør med små påskekyllinger, tydelig kjøpt på bensinstasjon. "Det er ikke mye, men det er tanken som teller", sa han da han overrakk gaven. - Man kan si hva man vil om at det er tanken bak som teller, vær takknemlig for å få gaver i det hele tatt, og alt det der. Samtidig syns jeg at "tanken som teller" blir litt misbrukt når det kommer til hva man velger å gi. Ref ovennevnte eksempel med påskepynt; det var så tydelig at det var i siste liten og bare for å ha noe å gi. Altså ingen tanke i det hele tatt, utover fasaden utad. Jeg hadde syns det var bedre om han ikke hadde med seg gave Anonymkode: 08442...326 Toilet seat covers!!! Aww you guuuuys. Kunne like gjerne vært det han kunne kjøpt 😂 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:04 #15 Del Skrevet torsdag kl 21:04 Maleficenta skrev (1 minutt siden): Toilet seat covers!!! Aww you guuuuys. Kunne like gjerne vært det han kunne kjøpt 😂 Beste referanse! Anonymkode: 13c77...d63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:07 #16 Del Skrevet torsdag kl 21:07 Kjøp stygge ting tilbake. Anonymkode: 76302...6e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet torsdag kl 21:13 #17 Del Skrevet torsdag kl 21:13 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Mangen utakknemmelige folk her.. Anonymkode: dc85c...756 Hvorfor er man utakknemlig over å ikke bli glad for å få noe man tydelig har uttrykt at man ikke liker? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:31 #18 Del Skrevet torsdag kl 21:31 Maleficenta skrev (28 minutter siden): Toilet seat covers!!! Aww you guuuuys. Kunne like gjerne vært det han kunne kjøpt 😂 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Beste referanse! Anonymkode: 13c77...d63 Jeg tok ikke referansen, men vil gjerne høre om den 🤭 Anonymkode: 08442...326 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tantemor Skrevet torsdag kl 21:37 #19 Del Skrevet torsdag kl 21:37 Da får du jo begynne å si ting du faktisk vil ha som hun tror du ikke vil ha da, så får du det du vil ha. Skjønte du den eller forklarer jeg dårlig nå? Taktikk i allefall 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #20 Del Skrevet 4 timer siden Det virker passivt aggressivt å gjør sånt med vilje. Anonymkode: e2fd9...6e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå