AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:58 #1 Del Skrevet torsdag kl 17:58 Hei! har man lov til å kjøre ut med bilen til matbutikker å feks kjøpe noe middag til stasjonen eller noe sånt? Eller etter eit oppdrag når man kjører hjem til stasjonen at man kan stoppe å kjøpe seg ein is? Håper på svar fra folk som jobber i ambulansetjenesten. litt rart spørsmål man jaja Anonymkode: 4e183...b1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:00 #2 Del Skrevet torsdag kl 18:00 Ja. Anonymkode: 824e2...eb7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:02 #3 Del Skrevet torsdag kl 18:02 Det kan man. Anonymkode: 35ea8...882 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:05 #4 Del Skrevet torsdag kl 18:05 Klart man kan. Brannfolk gjør også det. Da kommer også hele laget (tre pr bil, tror jeg) inn på butikken sammen. Har hendt at alarmen går, så de legger varene til side og løper ut. Kommer som oftest tilbake etter en stund og fullfører handelen (hvis falsk alarm). Anonymkode: 13ee1...f1f 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:48 #5 Del Skrevet torsdag kl 19:48 Jeg ser mange kjekke brannmenn som er innom butikken jeg jobber i 😀 Anonymkode: 8aae9...fad 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet torsdag kl 19:53 #6 Del Skrevet torsdag kl 19:53 Har sett både politi, brannmenn og ambulansearbeidere på butikken her jeg bor. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:53 #7 Del Skrevet torsdag kl 19:53 Ja. Jeg bruker å la ambulansekjørere gå foran meg i køen på butikken når de er og handler lunsj ☺️ Anonymkode: 0d88c...68a 5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:56 #8 Del Skrevet torsdag kl 19:56 Hvorfor skulle ikke de det? Anonymkode: 03d78...b16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:59 #9 Del Skrevet torsdag kl 19:59 Absolutt Anonymkode: e479d...ca3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:05 #10 Del Skrevet torsdag kl 20:05 Ville tro nei. Spør sjefen. Men ville tro det var lov å stoppe på vei tilbake fra utrykning å kjøpe mat. Anonymkode: a52df...486 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:12 #11 Del Skrevet torsdag kl 20:12 Det har vi lov til så lenge vi holder oss i «vårt» området. Vi gjør gjerne andre ting enn å reise på butikken og. Ser gjerne mitt barn eller makkers barn spille fotballkamper, spiser lunsj med venninner osv. Alt dette er i orden så lenge jeg og makker er sammen og vil klarer å være i bilen på ett minutt hvis alarmen går. Anonymkode: d6edf...9dc 10 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:17 #12 Del Skrevet torsdag kl 20:17 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det har vi lov til så lenge vi holder oss i «vårt» området. Vi gjør gjerne andre ting enn å reise på butikken og. Ser gjerne mitt barn eller makkers barn spille fotballkamper, spiser lunsj med venninner osv. Alt dette er i orden så lenge jeg og makker er sammen og vil klarer å være i bilen på ett minutt hvis alarmen går. Anonymkode: d6edf...9dc Spiser lunsj med venninner? 😅😅😅 Anonymkode: ee0d8...165 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:18 #13 Del Skrevet torsdag kl 20:18 Jada, det er lov å handle mat selv om man er på jobb! Her tar ambulansen ofte hc-plassen, noe som er sykt irriterende, men de har visst (dessverre) lov til det. Men inne på butikken går de å diller, snakker med kjente og bruker god tid… Anonymkode: a6ce7...7a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet torsdag kl 20:23 #14 Del Skrevet torsdag kl 20:23 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ville tro nei. Spør sjefen. Men ville tro det var lov å stoppe på vei tilbake fra utrykning å kjøpe mat. Anonymkode: a52df...486 Hadde kanskje vore greitt å ha peiling før du skriv? Ambulansene er i sitt område, og dei kan handle eller gjere andre aktiviteter dersom det passar slik. Og dersom det kjem ei utrykning, slepp dei alt og er klar til aktiv jobb. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet torsdag kl 20:25 #15 Del Skrevet torsdag kl 20:25 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jada, det er lov å handle mat selv om man er på jobb! Her tar ambulansen ofte hc-plassen, noe som er sykt irriterende, men de har visst (dessverre) lov til det. Men inne på butikken går de å diller, snakker med kjente og bruker god tid… Anonymkode: a6ce7...7a7 det er jo for at det skal gå fort om alarmen går 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet torsdag kl 20:27 #16 Del Skrevet torsdag kl 20:27 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Spiser lunsj med venninner? 😅😅😅 Anonymkode: ee0d8...165 skal de sitte å glo i veggen mens de venter på alarm ? må selvsagt løpe om alarmen går.. på småsteder har man få utrykninger og ville blitt kjedelig å sitte på stasjonen å tvinne tommeltotter 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:29 #17 Del Skrevet torsdag kl 20:29 Jeg jobber i matbutikk i nærheten av et større sykehus. Vi har både ambulanse arbeidere og de fra luftambulansen innom nesten daglig. Det har hendt at de har måttet sette fra seg alle varene og løpe pga alarm. Anonymkode: deba4...9fe 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:31 #18 Del Skrevet torsdag kl 20:31 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Spiser lunsj med venninner? 😅😅😅 Anonymkode: ee0d8...165 Du vet vel at folk kan spise lunsj når de jobber. Det er ikke alle ambulanser som er stasjonert langt ute på landet. Anonymkode: 0ea1b...a7a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet torsdag kl 20:32 #19 Del Skrevet torsdag kl 20:32 Se på den gamle NRK-serien 113, så ser man flere eksempler på det. Så lenge man ikke er i utrykning er det selvfølgelig fullstendig lovlig. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:33 #20 Del Skrevet torsdag kl 20:33 Fjaselina skrev (9 minutter siden): Hadde kanskje vore greitt å ha peiling før du skriv? Ambulansene er i sitt område, og dei kan handle eller gjere andre aktiviteter dersom det passar slik. Og dersom det kjem ei utrykning, slepp dei alt og er klar til aktiv jobb. Du så kanskje jeg skrev spør sjefen??? Anonymkode: a52df...486 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå