Gjest Hu med brekt arm igjen Skrevet 4. mars 2006 #1 Skrevet 4. mars 2006 Jeg skal snart inn på sykehuset for å fjerne gipsen på den brukne armen min og ta nye røntgenbilder. Jeg lurer derfor på om jeg får dekket drosje til dette? Jeg bor ca 1 mil unna sykehuset og vi har ikke noe kollektivtransport. Er det evt. en egenandel? Er det gratis? Må jeg ha rekvisisjon fra lege eller må jeg betale selv?
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2006 #2 Skrevet 4. mars 2006 Det enkleste vil være å ringe å høre med sykehuset om dette er en reise du får dekket. I endel tilfeller blir syketransport dekket, men bare dersom det er en nødvendighet. Du kan jo evt betale drosjen selv, og spørre når du kommer frem. Dersom du får det dekket, stempler de kvitteringen din, og du kan få den ført inn i egenandelskortet ditt på trygdekontoret.
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2006 #3 Skrevet 4. mars 2006 Glemte å skrive at hvis du får rekvisisjon må du betale en egenandel, som drosjesjåføren fører inn i egenandelskortet. God tur
Gjest gjesta Skrevet 5. mars 2006 #5 Skrevet 5. mars 2006 Som en annen skriver her. Ring sykehuset og be om å få tilsendt rekvisisjon. Siden det ikke går kollektivtransport fra deg så kan jeg ikke tro at de nekter. Du må oppgi at du har rekvisisjon når du bestiller taxi. Egenandelen er på 115 kr en vei. Beløpet godskrives egenandelkortet ditt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå