Gå til innhold

Transport til/fra sykehus

Fremhevede innlegg

Gjest Hu med brekt arm igjen
Skrevet

Jeg skal snart inn på sykehuset for å fjerne gipsen på den brukne armen min og ta nye røntgenbilder. Jeg lurer derfor på om jeg får dekket drosje til dette? Jeg bor ca 1 mil unna sykehuset og vi har ikke noe kollektivtransport. Er det evt. en egenandel? Er det gratis? Må jeg ha rekvisisjon fra lege eller må jeg betale selv?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det enkleste vil være å ringe å høre med sykehuset om dette er en reise du får dekket. I endel tilfeller blir syketransport dekket, men bare dersom det er en nødvendighet. Du kan jo evt betale drosjen selv, og spørre når du kommer frem. Dersom du får det dekket, stempler de kvitteringen din, og du kan få den ført inn i egenandelskortet ditt på trygdekontoret.

Gjest Gjest
Skrevet

Glemte å skrive at hvis du får rekvisisjon må du betale en egenandel, som drosjesjåføren fører inn i egenandelskortet.

God tur ;)

Gjest gjesta
Skrevet

Som en annen skriver her. Ring sykehuset og be om å få tilsendt rekvisisjon. Siden det ikke går kollektivtransport fra deg så kan jeg ikke tro at de nekter. Du må oppgi at du har rekvisisjon når du bestiller taxi. Egenandelen er på 115 kr en vei. Beløpet godskrives egenandelkortet ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...