Gå til innhold

Hvor oppbevarer dere marsvinene deres?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Planlegger å skaffe oss to marsvin og jeg prøver å sette meg inn i hvordan de skal trives best. Vi har to stuer, og jeg hadde egentlig tenkt at de skal skulle stå på «reservestua» på loftet, den som brukes minst. Men der er det veldig mye vindu og derfor relativt kaldt på vinteren og glohett på sommeren. Tenker at de kan være mye ute på sommeren når det er 15+ ute, men det blir fortsatt mye styr med å sørge for at det er jevn og god temperatur. Tror dere at de vil trives bedre i vårt selskap på hovedstua, eller liker de best at vi trekker dem litt unna? :) 

Anonymkode: e0559...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror marsvinene vil trives best i stua sammen med dere. Da får de selskap å det setter de pris på, marsvin er sosiale dyr. De liker også jevn temperatur. De tåler dårlig trekk å kulde. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man kjøper ikke dyr for å stuve de bort der det er dårligst miljø og minst folk.

Marsvin er selskapdyr og dere har de selvfølgelig dere dere oppholder dere og hvor temperaturen behagelig også for dem. Husk at marsvin trenger å komme ut av buret daglig og løpe litt, Det holder ikke å titte opp til buret nå og da.

Anonymkode: 4d8a4...3d3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
NinaLisa skrev (3 timer siden):

Jeg tror marsvinene vil trives best i stua sammen med dere. Da får de selskap å det setter de pris på, marsvin er sosiale dyr. De liker også jevn temperatur. De tåler dårlig trekk å kulde. 

Takk, da prøver jeg det! :) 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man kjøper ikke dyr for å stuve de bort der det er dårligst miljø og minst folk.

Marsvin er selskapdyr og dere har de selvfølgelig dere dere oppholder dere og hvor temperaturen behagelig også for dem. Husk at marsvin trenger å komme ut av buret daglig og løpe litt, Det holder ikke å titte opp til buret nå og da.

Anonymkode: 4d8a4...3d3

Slapp av, jeg spurte om de ønsket å trekke seg unna av dyrets beste, om det blir for mye stimuli og stress for dem. Må da være lov å spørre

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg spurte en venn som har hatt marsvin i mange år, og hen sa seg enig i at hovedstua er det beste stedet for de 😊

Anonymkode: 0f02a...f3a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg spurte en venn som har hatt marsvin i mange år, og hen sa seg enig i at hovedstua er det beste stedet for de 😊

Anonymkode: 0f02a...f3a

Takk, godt å få det bekreftet av flere! :) ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...