Gå til innhold

Slurv fra håndverker. Skal jeg godta dette?

Utopisk

Anbefalte innlegg

IMG_20250102_104516617_PORTRAIT2.thumb.jpg.5c00766c8f9dcc1e762417b7fd622411.jpgJeg er sykt skuffet over håndverkeren. I dag, etter å ha kommet hjem fra juleferie, sendte jeg ham en skriftlig klage med bilder hvor jeg ber han utbedre. Venter på svar. Jeg valgte nettopp dette firmaet fordi han framstod som seriøs og grundig og de hadde bare gode anmeldelser. Har betalt hvitt. Desverre allerede betalt fakturaen.

Han og hans kollega har lagt gulv i min leilighet og resultatet er bl.a. følgende:

- Store gliper/mellomrom fra gulvlister og dørkarmer inn til veggen. Dette er gjennomgående. Kunne vel ha fuget og/eller spikret i betong for å få listene tettere inn til veggen? De har bare limt listene til veggen. Når jeg bemerket at en dørlist ikke når bakken (de har tydeligvis målt unøyaktig), skyldte han på at veggene er skjeve (de er helt vanlige blokkvegger, som i sommer ble strippet ned og finpusset til betongen og sparklet).

- De har sølt store limflekker flere steder på det nye gulvet, en dørterskel og på en helt ny dør (sistnevnte "fikset" han med å sprøytemale. Men det var jo aldri endel av planen med en ferdigmalt dør fra fabrikk). Det er flere synlige limflekker som ikke går av. Både han og jeg har prøvd. Han forsøker å framstille det som at det ikke er så farlig med noen flekker.

Jeg har bedt ham om å erstatte gulvplankene som det er sølt på og legge disse på nytt. Vet ikke om han kommer til å gjøre dette og om dette egentlig lar seg gjøre med et laminatgulv? Kan det bli pent når man bytter enkelte.planker midt i gulvet eller må hele gulvet legges på nytt?

Er det noen med erfaring her med råd? Hva kan gjøres med gulvet og listene? Kan de fuges pent så de ikke geiper så mye? Andre tips? 

Legger ved noen bilder. Har mange flere, men fikk bare lastet opp disse.

IMG_20250102_090338733.thumb.jpg.54eb47d946a1adfe3c2525e60a11cf35.jpg

IMG_20241229_1847526972.thumb.jpg.23c003e669e6f52e70bdbabc7aef7fee.jpg

Endret av Utopisk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

IMG_20250102_103704777_PORTRAIT2.thumb.jpg.69ddeaa416809bbcdf0f277393085145.jpgMittAnbud, ja. Han hadde et tjuetalls gode anmeldelser og var toppratet. Skjønner jeg tydeligvis burde ha styrt unna MittAnbud siden det virker som det ikke er bra.

Dette suger. Kunne gjort det bedre selv.

Endret av Utopisk
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har pussa opp mye, dvs leid håndverkere. Totalrehab av leilighet og deretter et helt hus. Hadde aldri godtatt dette. 

Anonymkode: 5e380...7ba

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har pussa opp mye, dvs leid håndverkere. Totalrehab av leilighet og deretter et helt hus. Hadde aldri godtatt dette. 

Anonymkode: 5e380...7baikke sa

Hva ville du ha bedt han om i min situasjon? Ville du latt ham/firmaet forsøke å ordne opp eller krevd erstatning/gått til Forliksrådet med det samme?

Jeg snakket med ham nå. Han sier han skal fikse det til uka og at vi skal finne løsninger. Jeg har sagt tydelig i fra at jeg ikke godtar det slik og at jeg vil ha det pent og nøyaktig.

Forsåvidt bra at han vil ordne opp. Men redd for at han skal ødelegge mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utopisk skrev (9 minutter siden):

Hva ville du ha bedt han om i min situasjon? Ville du latt ham/firmaet forsøke å ordne opp eller krevd erstatning/gått til Forliksrådet med det samme?

Jeg snakket med ham nå. Han sier han skal fikse det til uka og at vi skal finne løsninger. Jeg har sagt tydelig i fra at jeg ikke godtar det slik og at jeg vil ha det pent og nøyaktig.

Forsåvidt bra at han vil ordne opp. Men redd for at han skal ødelegge mer.

Jeg kan ikke disse reglene så godt, men jeg vil tro han har rett på å prøve å fikse det før du tar han videre. 

Anonymkode: 5e380...7ba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor betalte du før du så jobben? 

Hadde klaget selv

Anonymkode: 85b99...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...