Gå til innhold

Småblødninger på gestagenpiller (slinda)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

lurer på om andre opplever det samme og jeg evt bør gå til gyn.
gått på slinda (minipiller, gestagen)ca 2 år. Har ikke opphold/sukkerpiller grunnet endometriose og jeg bør derfor unngå mens. Fortsatt har jeg sporadiske mellomblødninger, i hovedsak brunt blod. Ikke mye, så holder med truseinnlegg. Har tenkt at det er fordi jeg går på hormoner,og tenkt at mellomblødninger i fbm kreft er mer og friskt blod. men begynte plutselig  å lure på om dette er noe jeg bør sjekke opp.  Siste celleprøve var ved oppstart, altså 2 år siden. 

Anonymkode: 9ab92...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går på cerazette som også er gestagenpille og har stadig mellomblødninger, tror det er helt normalt om ikke irriterende. Et raskt google-søk sier at du kan få blødninger eller miste mensen helt av Slinda.

Anonymkode: 235db...ce4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg går på cerazette som også er gestagenpille og har stadig mellomblødninger, tror det er helt normalt om ikke irriterende. Et raskt google-søk sier at du kan få blødninger eller miste mensen helt av Slinda.

Anonymkode: 235db...ce4

Takk for svar☺️Jeg søkte og fant mest info om at det var normalt de første tre mnd, men kanskje det kan være «alltid» for noen? Har du gått lenge på cerazette? 

Anonymkode: 9ab92...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du? Får du økende smerter pga endometriose ved "blødning"? Fått Estalis (hormonplaster), og i pakkevedlegget står det at det er vanlig å få blødninger de første 3-6 mnd. etter oppstart (Var over ett år uten blødninger, før jeg begynte på plaster, så def overgangsalder). Står også at dersom man opplever blødninger utover 6 mnd skal man oppsøke lege. Ingen erfaring med Slinda, men det er gestagen tilskuddet i plasteret som fører til blødninger hos meg. Etter så lang tid som deg ville jeg gått til lege. Ant. ikke farlig, men plagsomt da, kanskje du kan få noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...