AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:37 #1 Del Skrevet torsdag kl 16:37 Søker hit igjen etter gode råd og tips! Skal kjøpe kombiskap til min nye leilighet og trodde det skulle være en enkel sak. Nisjen i kjøkkeninnredningen min er 200cm høy og 60 cm bred, dybda ca 60 cm. Tenkte at det ville passe supert med et skap på feks 185 høy og 60( 59,5) cm bred, men den gang ei!! Selgeren på Elkjøp ville ikke selge meg et kombiskap som var 60 cm bred for da fikk ikke skapet ventilasjon på sidene? Har i alle år trodd at ventilasjon var bak eller på toppen? Hva i all verden gjør jeg nå ? Kan jo ikke rive kjøkkenet heller.. Noen tips eller råd? Anonymkode: 878ea...8ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:49 #2 Del Skrevet torsdag kl 17:49 Høres veldig rart ut. Det er da helt vanlig med innebygget kjøleskap som ikke har luft på sidene, det er jo hele poenget med å lage en nisje. Ville bare kjøpt et kjøleskap likevel jeg. Eventuelt fått råd av en annen forhandler. Anonymkode: 1bcc2...236 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:56 #3 Del Skrevet torsdag kl 17:56 Er det ventilasjon på sidene av et kjøle- eller kombiskap da? Har jeg aldri sett på de vi har hatt og har i alle fall. Bare pass på at det er en viss avstand til veggen bak (5+ cm kanskje?). Anonymkode: 3ec82...2d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet torsdag kl 18:00 #4 Del Skrevet torsdag kl 18:00 (endret) Standard skap er vel ca 54-56 cm bred så tror neppe den er 60 cm, et går helt fint. Kjøpte akkurat et nytt skap med samme dimensjoner null problemer på bredde, så lenge du ikke må kile inn skapet er alt ok. Dybde er normalt 51 cm ish Endret torsdag kl 18:01 av NakenPanda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:02 #5 Del Skrevet torsdag kl 18:02 Kjøp kjøleskapet på nettsiden. Da slipper du selger som blander seg i hvilke hvitevarer du har i hjemmet ditt. Anonymkode: cefbf...6a1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:12 #6 Del Skrevet torsdag kl 18:12 Hehe, ja lurte en stund på om han forsøkte å lure meg. Han viste meg at de nye modellen har avluftning på sidene, selv om det for meg så helt standard ut. Nisjen er dessverre bare 60 cm bred og de fleste skap 59.5 cm.. Det vil jo bli luft bak og oppå.. mulig jeg bare peiser på🙈 Anonymkode: 878ea...8ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:39 #7 Del Skrevet torsdag kl 19:39 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Søker hit igjen etter gode råd og tips! Skal kjøpe kombiskap til min nye leilighet og trodde det skulle være en enkel sak. Nisjen i kjøkkeninnredningen min er 200cm høy og 60 cm bred, dybda ca 60 cm. Tenkte at det ville passe supert med et skap på feks 185 høy og 60( 59,5) cm bred, men den gang ei!! Selgeren på Elkjøp ville ikke selge meg et kombiskap som var 60 cm bred for da fikk ikke skapet ventilasjon på sidene? Har i alle år trodd at ventilasjon var bak eller på toppen? Hva i all verden gjør jeg nå ? Kan jo ikke rive kjøkkenet heller.. Noen tips eller råd? Anonymkode: 878ea...8ae Så lenge det er lufting i topp og bunn, så er det ingen problem. 60 cm bredde bør gå helt fint. Kjøpt på nett og få det levert. Full returrett om det ikke skulle passe. Anonymkode: 54dc0...ba8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:15 #8 Del Skrevet torsdag kl 22:15 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Søker hit igjen etter gode råd og tips! Skal kjøpe kombiskap til min nye leilighet og trodde det skulle være en enkel sak. Nisjen i kjøkkeninnredningen min er 200cm høy og 60 cm bred, dybda ca 60 cm. Tenkte at det ville passe supert med et skap på feks 185 høy og 60( 59,5) cm bred, men den gang ei!! Selgeren på Elkjøp ville ikke selge meg et kombiskap som var 60 cm bred for da fikk ikke skapet ventilasjon på sidene? Har i alle år trodd at ventilasjon var bak eller på toppen? Hva i all verden gjør jeg nå ? Kan jo ikke rive kjøkkenet heller.. Noen tips eller råd? Anonymkode: 878ea...8ae Da finner du deg en annen butikk og en annen selger. Har skap som er 59,5 cm og det står klistret inni nisjen. Du kan og sende en mail til dem som har service på merket du vil kjøpe og spørre der. Anonymkode: 24c54...7ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:08 #9 Del Skrevet fredag kl 13:08 Mitt kombiskap har sånt viftegitter nederst på siden. Nå er det god plass der det står, men det sier seg selv at det ikke kan stå helt inntil en vegg. Anonymkode: 18911...2d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:08 #10 Del Skrevet fredag kl 16:08 Noen, men ikke alle, kjøleskap/kombiskap har luftegitter på sidene, og da helt nederst ved kompressoren(e). Har de dette må de plasseres slik at disse ikke blokkeres. Har du en nisje med tette vegger bør ikke disse skapene benyttes. Har du kjøkkeninnredning med sokkel (som trolig de fleste har) vil du normalt få luft der hvis luftegitteret sitter lavt nok. Anonymkode: 80434...31c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:28 #11 Del Skrevet fredag kl 17:28 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen, men ikke alle, kjøleskap/kombiskap har luftegitter på sidene, og da helt nederst ved kompressoren(e). Har de dette må de plasseres slik at disse ikke blokkeres. Har du en nisje med tette vegger bør ikke disse skapene benyttes. Har du kjøkkeninnredning med sokkel (som trolig de fleste har) vil du normalt få luft der hvis luftegitteret sitter lavt nok. Anonymkode: 80434...31c Hadde dette vært tilfellet i ts sin situasjon, så skulle selger ha gjort ts oppmerksom på nettopp dette, og hen kunne lett vist ts et annet merke med lufting under og over. I nisjen vi har, men et lite kjøkkeninredninsskap oppe, så er dette ikke kjørt helt inn til veggen, slik at der er lufting opp bak. Dette bør ts undersøke om er tilfellet i hennes kjøkken. Anonymkode: 24c54...7ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:38 #12 Del Skrevet fredag kl 18:38 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde dette vært tilfellet i ts sin situasjon, så skulle selger ha gjort ts oppmerksom på nettopp dette, og hen kunne lett vist ts et annet merke med lufting under og over. I nisjen vi har, men et lite kjøkkeninredninsskap oppe, så er dette ikke kjørt helt inn til veggen, slik at der er lufting opp bak. Dette bør ts undersøke om er tilfellet i hennes kjøkken. Anonymkode: 24c54...7ed Og da passer du på å ha plass mellom kjøleskapet og overskapet slik at det kommer luft til/fra baksiden av kjøleskapet, ikke sant? Anonymkode: 80434...31c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:55 #13 Del Skrevet fredag kl 18:55 AnonymBruker skrev (På 2.1.2025 den 17.37): Søker hit igjen etter gode råd og tips! Skal kjøpe kombiskap til min nye leilighet og trodde det skulle være en enkel sak. Nisjen i kjøkkeninnredningen min er 200cm høy og 60 cm bred, dybda ca 60 cm. Tenkte at det ville passe supert med et skap på feks 185 høy og 60( 59,5) cm bred, men den gang ei!! Selgeren på Elkjøp ville ikke selge meg et kombiskap som var 60 cm bred for da fikk ikke skapet ventilasjon på sidene? Har i alle år trodd at ventilasjon var bak eller på toppen? Hva i all verden gjør jeg nå ? Kan jo ikke rive kjøkkenet heller.. Noen tips eller råd? Anonymkode: 878ea...8ae Kan du linke til kombiskapet du så på? Hvilket merke var det? Anonymkode: a5832...e69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #14 Del Skrevet 13 timer siden Dette kombiskapet bl.a. Spurte jeg om. De fleste skapene hadde ikke synlige lufte- rist/ventil på sidene og derfor synes jeg det var merkelig ? Det er montert et lite skap over kjøleskap nisjen,, men 200 cm fra gulv til underkant av skapet . Så kjøper jeg et kombiskap på 186cm så er det vel god klaring? Tror jeg må dra innom power idag for å høre😄 Anonymkode: 878ea...8ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå