Gå til innhold

Drypper litt fra et røyr i kjøkkenskapet.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det kan virke som det er fra en skrue/ pakning. Røyter er i metall, det er det som frakter vann fra varmtvannstanken til vasken. Det som er, er at det ikke drypper når vasken er på. Når jeg lar det renne litt med varmtvann, slutter det å dryppe.

Kan det være kondens som gjør at det drypper? Skapet er skikkelig kaldt. En periode dryppet det ingenting i det hele tatt. Så lot jeg det bare være, men nå hadde det dryppet igjen.

Anonymkode: 8ec41...c39

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det kan virke som det er fra en skrue/ pakning. Røyter er i metall, det er det som frakter vann fra varmtvannstanken til vasken. Det som er, er at det ikke drypper når vasken er på. Når jeg lar det renne litt med varmtvann, slutter det å dryppe.

Kan det være kondens som gjør at det drypper? Skapet er skikkelig kaldt. En periode dryppet det ingenting i det hele tatt. Så lot jeg det bare være, men nå hadde det dryppet igjen.

Kondens vil oppstå på kalde overflater. Eksempelvis sommerdag kan rør med kaldt vann kondensere. Da kjøles den varme luften rundt ned, og vann i luften vil felles ut på kald overflate. Det vi ikke oppstå kondens på rør for varmt vann.

Årsak til det drypper kan være pga. vannet i varmtvannsbeholder utvider seg noe når det varmes opp. Da kan vannet komme ut av sikkerhetsventil eller via en ikke helt tett skjøt. Om det finnes et ekspansjonskar kan det være dette mangler luft.

Tørk alle rørene helt tørr, tapp en del varmvann - og se nøye etter hvor det kommer fra. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.1.2025 den 17.01):

Med vann tar du ingen sjangser, vannskader er de dyreste skadene du kan få i fanget. Sett noe under som fanger opp vannet og konsulter fagfolk på mandag.

Anonymkode: b3816...78f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...