Gå til innhold

Hva vil du gjøre annerledes neste jul?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kunne tenke meg å feire helt alene faktisk ! 
Slippe å ha forventninger om at familien skal greier å komme i tide. 
Noen må ha hjelp med shopping helt til siste nikk selv om jeg hadde en planlagt en rolig dag før jeg dro på jobb lille julaften. 
Så er det mas om å hente og bringe. 
Neste år er barna med sine svigerforeldre eller far m familie. 
Da frister det å melde seg ut av den sosiale biten på julaften. 
Selvfølgelig etter at barn og barnebarn har fått julegaver og juleklem og alt er sørget for. 
Sitter sikkert med sånne tanker siden jeg jobbet hele romjulen og julen ble bare et blaff. 
Å reise bort er også en tanke som har vokst seg frem 

Anonymkode: 21c67...c79

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg var godt i rute med jula frem til november, da kom det en utrolig dårlig nyhet som gjorde at jeg måtte bruke MYE tid på å sette meg inn i en sak jeg ikke kunne noe om, med møter på kveldstid flere ganger i uka og diverse annet merarbeid. Juleforberedelsene ble satt på hold, fordi jeg regnet med at den saken skulle ta max 2 uker. Men neida. Den er fremdeles ikke over, og i midten av desember fikk jeg i tillegg covid.

Fikk så vidt tak i det viktigste av julegaver (takk internett), noen av dem ble levert lille juleaften. Bakte 2 slags kaker istedenfor 7, droppet juleverksted for ungene, droppet julekort, droppet juleantrekk (dvs vi brukte pentøy vi hadde liggende, klær ungene vanligvis bruker i bursdagsselskaper), droppet all julepynt untatt selve treet (som er i plast og lå klart fra tidligere år). Pakket inn adventskalendergavene kvelden før, med diverse dilldall jeg hadde liggende istedenfor "noe ungene ønsket seg".  Dro på panikkshopping på kjøpesenteret 3 dager før jul da eldstebarnet kom på at hun hadde avtalt å gi gaver til bestevenninnene.

Hva jeg planlegger til neste år:

Ha adventskalenderne klare innen oktober. INNPAKKET.

Ha minst halvparten av julegavene klare innen 15. november. INNPAKKET. Gud så mye tid innpakking egentlig tar, når man har 40+ pakker til slekta og ikke kan pakke inn før ungene er i seng.

Skrive klar liste over alle ingredienser vi trenger til baking, og sjekke at de er klare i skap/matbod, senest 15. november.

Kjøpe gaver til barnas venner og pakke dem inn innen 1. desember.

Og ta bilder til julekort, inkludert å få klart juleantrekkene, innen 15. november.

Anonymkode: e8c2e...d66

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maskinfører skrev (12 minutter siden):

Spise pizza i stedet for loff med gulost 

Grandis? 

Anonymkode: 7c9c6...578

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer ikke til å jobbe. Uansett om jobben maser eller jeg får godt overtidsbetalt. 

Er høygravid med en 2-åring i hus og jeg har vært på gråten hver dag fordi jeg har vært så sliten.

Tok ned juletreet 3. juledag, da ville jeg ha julen ut av hus.

Anonymkode: 7e32e...1a0

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Grandis? 

Anonymkode: 7c9c6...578

Kanskje bestillingspizza som hentes 😀

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvorfor det 😂

Anonymkode: cbfdd...1bd

Et helvetes dårlig vær! 

Jeg er ei innlandsdame som liker å gå på ski, men pinnekjøttet er godt, da.

Anonymkode: 68681...ec0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg skal ta med mannen og ungene med opp på fjellet. Feire jul i en koselig hytte hvor det er snø (bor i Rogaland og det var krisedårlig vær i jula med 8 grader og piskregn i sikkert 2 uker). Bruke dagene ute i snøen og la mobilen ligge lydløs i sekken. 

Anonymkode: 7c1f3...67b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Et helvetes dårlig vær! 

Jeg er ei innlandsdame som liker å gå på ski, men pinnekjøttet er godt, da.

Anonymkode: 68681...ec0

Du må komme tilbake nå! 
Vi har polare lavtrykk og snøstormer av en annen verden . 
Litt sånn villmarken kaller 😅💪

Anonymkode: 21c67...c79

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Være mer ute i frisk luft og gjennomføre fler av juleaktivitetene jeg ønsker. Har forhåpentligvis kjørt opp som gjør det mer tilgjengelig å få gjort mer.

Planlegge julegaver tidligere. 

Begynne med julevasken tidligere.

Bli flinkere til å pakke lett når jeg besøker familien.

Håper jeg hat et rikere liv, for julen setter litt fokus på hvor usosial jeg er og hvor kjedelig det kan være.

Anonymkode: 81f8b...afb

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bli tidlig ferdig med julegaver, måtte være mye hjemme i desember med syke barn, så ble knapp tid😅

Anonymkode: c7006...20f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Handle julegaver tidligere. Bestille omtrent alle gaver på nett og få dem i god tid før 1 desember. Skriv ned liste over hva alle får av meg. Kose meg i desember isteden for å springe på kjøpesenter etter jobb. 

Anonymkode: fa57d...f8c

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Julen ( som er fra 25-12 til 13.01) skal jeg gjøre på samme måte som i år. Til nå har det vært perfekt! 

Anonymkode: d612c...591

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal si bestemt nei til overnattingsgjester som tror at jeg driver hotell. Desember er en av de travleste månedene på jobb, jeg jobber turnus med både helger og helligdager, og når mannen er på sjøen går det bare ikke.

Vi har hatt julaften hos oss 9 av de 10 siste årene, med 2-5 overnattingsgjester, og jeg har vært like utkjørt hver gang.

Anonymkode: c4e7d...10a

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Handle mere julegaver tidligere i år når det er 70 % salg! 

Anonymkode: aee2b...887

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forhåpentligvis blir neste desember uten dødsfall i familien og organisering av begravelse. ❤️ 

Og da blir det også enklere å ha et ryddigere, renere hus, lage julegodt tidligere, gå på flere julekonserter og være mer sosial i førjulstida. 

Anonymkode: e00cf...ab9

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

🧑🏼‍🎄 Jobbe med hodet, slik at jeg ikke stresser med tanken på at vi kanskje ikke har nok mat og drikke i løpet av helligdagene 🤓

🧑🏼‍🎄Tenke ut bedre gaver til foreldre og svigerforeldre, de ble litt vel «i siste liten-gaver».

🧑🏼‍🎄 Ta ut noen fridager helt oppi jul, slik at jeg kan bake og lage til litt ekstra kos (+ sikre meg egentid 🫠). Kanskje ta en ekstra fridag like etter jul også, av samme grunn?

🧑🏼‍🎄 servere julekakene tidligere, slik at vi ikke sitter igjen med en hel masse i januar 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Har i mange år hatt lyst til å ta en weekend på julemarked i utlandet,ser så mange gjør det,og det ser så koselig ut. Men syns aldri jeg har hatt råd eller tid til det. Nå har jeg store barn, og er ferdig med juletrefester,Lucia og juleavslutninger her og der,så har mye bedre tid før jul. Hvis jeg sparer,så kanskje jeg får det til til neste jul.... 

Anonymkode: b9242...842

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg var godt i rute med jula frem til november, da kom det en utrolig dårlig nyhet som gjorde at jeg måtte bruke MYE tid på å sette meg inn i en sak jeg ikke kunne noe om, med møter på kveldstid flere ganger i uka og diverse annet merarbeid. Juleforberedelsene ble satt på hold, fordi jeg regnet med at den saken skulle ta max 2 uker. Men neida. Den er fremdeles ikke over, og i midten av desember fikk jeg i tillegg covid.

Fikk så vidt tak i det viktigste av julegaver (takk internett), noen av dem ble levert lille juleaften. Bakte 2 slags kaker istedenfor 7, droppet juleverksted for ungene, droppet julekort, droppet juleantrekk (dvs vi brukte pentøy vi hadde liggende, klær ungene vanligvis bruker i bursdagsselskaper), droppet all julepynt untatt selve treet (som er i plast og lå klart fra tidligere år). Pakket inn adventskalendergavene kvelden før, med diverse dilldall jeg hadde liggende istedenfor "noe ungene ønsket seg".  Dro på panikkshopping på kjøpesenteret 3 dager før jul da eldstebarnet kom på at hun hadde avtalt å gi gaver til bestevenninnene.

Hva jeg planlegger til neste år:

Ha adventskalenderne klare innen oktober. INNPAKKET.

Ha minst halvparten av julegavene klare innen 15. november. INNPAKKET. Gud så mye tid innpakking egentlig tar, når man har 40+ pakker til slekta og ikke kan pakke inn før ungene er i seng.

Skrive klar liste over alle ingredienser vi trenger til baking, og sjekke at de er klare i skap/matbod, senest 15. november.

Kjøpe gaver til barnas venner og pakke dem inn innen 1. desember.

Og ta bilder til julekort, inkludert å få klart juleantrekkene, innen 15. november.

Anonymkode: e8c2e...d66

Du beskriver jula jeg legger opp til i utgangspunktet 😅 kanskje kan du senke kravene noe, så blir det mindre stress i tiden før jul..! 

Anonymkode: aad31...774

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Var en perfekt jul og perfekt stemning, ville ikke forandret på noe.

Anonymkode: 0153e...648

Helt enig! ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

- Handle og pakke inn gaver tidligere.

- Pynte hjemme, selv om jeg bor alene ikke feirer her.

- Se flere julefilmer, og høre på mer julemusikk - må starte tidligere for å rekke alt. 

Anonymkode: 341c0...d06

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...