AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:14 #1 Del Skrevet torsdag kl 14:14 Ønsker innspill fra noen som har prøvd dette. Ble anbefalt å teste dette ut av min gynekolog da jeg er sterkt plaget av PMS. Skal man ta dette kun i lutealfasen, altså etter eggløsning og fram til menstruasjon, eller gjennom hele syklusen? Og hvilken dosering? Tar gjerne i mot anbefaling av hvilken jeg bør kjøpe, dråper eller kapsel og evt dosering. Jeg syns det er lite info om dette på nett. Anonymkode: 05fd2...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:33 #2 Del Skrevet torsdag kl 20:33 Har god erfaring med å bruke det på hester, men har ikke prøvd på meg selv. 😅 På hormonelle dame-hester har dette blitt brukt i hundrevis av år med god effekt. Anonymkode: 5b781...7fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:41 #3 Del Skrevet torsdag kl 20:41 Aldri prøvd. Men magnesium er veldig bra for hormonbalanse, og kan hjelpe særlig mot kramper. Men da nok lurt å ta over en periode/litt i forkant og underveis, ikke bare når det er akutt. Anonymkode: 6f85a...349 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:10 #4 Del Skrevet torsdag kl 21:10 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Har god erfaring med å bruke det på hester, men har ikke prøvd på meg selv. 😅 På hormonelle dame-hester har dette blitt brukt i hundrevis av år med god effekt. Anonymkode: 5b781...7fd Ja, det så jeg når jeg googlet det😅Det har vært brukt av mennesker enda lenger vil jeg tro, da det er en urt brukt som krydder i Midtøsten. Men dosering og når man skal ta det mot PMS, finner jeg altså ikke.. Anonymkode: 05fd2...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:12 #5 Del Skrevet torsdag kl 21:12 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Aldri prøvd. Men magnesium er veldig bra for hormonbalanse, og kan hjelpe særlig mot kramper. Men da nok lurt å ta over en periode/litt i forkant og underveis, ikke bare når det er akutt. Anonymkode: 6f85a...349 Ja, jeg har brukt magnesium i mange år av andre grunner. Men det hjelper dessverre ikke mot PMSen min. Men takk for tips!🙏 Anonymkode: 05fd2...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:07 #6 Del Skrevet torsdag kl 22:07 Interessant, ikke prøvd, men fått mere PMS med årene så det bør jeg kanskje teste. Står litt om bruk her: https://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/vitex_a-c.htm Anonymkode: 0c162...65b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 00:51 #7 Del Skrevet i går, 00:51 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Interessant, ikke prøvd, men fått mere PMS med årene så det bør jeg kanskje teste. Står litt om bruk her: https://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/vitex_a-c.htm Anonymkode: 0c162...65b Takk! Der stod det jo faktisk akkurat det jeg lurte på😊Verdt å prøve, tenker jeg! Anonymkode: 05fd2...e97 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:19 #8 Del Skrevet i går, 09:19 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ja, jeg har brukt magnesium i mange år av andre grunner. Men det hjelper dessverre ikke mot PMSen min. Men takk for tips!🙏 Anonymkode: 05fd2...e97 Det er viktig med riktig form av magnesium, ikke alle er riktig for alle plager. Men det er jo ikke gitt det MÅ fungere likevel Håper du finner ut av det, pms er utrolig kjedelig Anonymkode: 6f85a...349 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:16 #9 Del Skrevet i går, 11:16 Jeg har prøvd det men måtte slutte fordi jeg startet opp med medisiner. vanskelig å si om jeg hadde virkning, muligens noe men jeg hadde så mye annet samtidig at det er litt vanskelig å skille. Men absolutt verdt å prøve! Anonymkode: 15a68...884 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:00 #10 Del Skrevet i går, 12:00 Tenker det er verdt å prøve ja. Jeg startet på det for en drøy måned siden. Hovedsakelig pga. sterke menssmerter. Har kun hatt mensen en gang etter oppstart, og allerede da kunne jeg redusere bruken av smertestillende til en tredjedel av det jeg vanligvis må ta. Biopaten som anbefelte det sa det kan ta opp til tre måneder før virkningen er optimal. Har også vært veldig plaget med ømme bryster før mensen, men det merket jeg ikke noe til etter oppstart av dette. Jeg bruker Agnus castus kapsler fra Phyto. Skal ta en kapsel per dag på tom mage. Anonymkode: ada18...4f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:22 #11 Del Skrevet i går, 13:22 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er viktig med riktig form av magnesium, ikke alle er riktig for alle plager. Men det er jo ikke gitt det MÅ fungere likevel Håper du finner ut av det, pms er utrolig kjedelig Anonymkode: 6f85a...349 Jeg har tatt den typen som skal hjelpe mot kramper og muskelfunksjon, mulig det finnes en annen type som kan hjelpe spesifikt mot pms også😊Godt det finnes hjelp mot dette, og ting jrg kan teste ut! Takk!🙏 Anonymkode: 05fd2...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:23 #12 Del Skrevet i går, 13:23 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tenker det er verdt å prøve ja. Jeg startet på det for en drøy måned siden. Hovedsakelig pga. sterke menssmerter. Har kun hatt mensen en gang etter oppstart, og allerede da kunne jeg redusere bruken av smertestillende til en tredjedel av det jeg vanligvis må ta. Biopaten som anbefelte det sa det kan ta opp til tre måneder før virkningen er optimal. Har også vært veldig plaget med ømme bryster før mensen, men det merket jeg ikke noe til etter oppstart av dette. Jeg bruker Agnus castus kapsler fra Phyto. Skal ta en kapsel per dag på tom mage. Anonymkode: ada18...4f9 Det høres lovende ut! Takk for tips! Jeg skal bestille disse😊 Anonymkode: 05fd2...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:23 #13 Del Skrevet i går, 14:23 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har tatt den typen som skal hjelpe mot kramper og muskelfunksjon, mulig det finnes en annen type som kan hjelpe spesifikt mot pms også😊Godt det finnes hjelp mot dette, og ting jrg kan teste ut! Takk!🙏 Anonymkode: 05fd2...e97 Glysinat skal være veldig bra, jeg tror kombinasjonen glysinat og citrat er best. Tror både Solaray og Biolife har den varianten Anonymkode: 6f85a...349 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå