Gå til innhold

Infeksjonsmedisin eller gastro - sykepleier

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er sykepleier som har jobbet i kommunehelsetjenesten noen år men er på utkikk etter litt faglig utvikling. Jeg er veldig glad i sykepleieprosedyrer og sykepleieroppgaver (legevisitt,kateter, piccline, pvk, sonder, medikament håndtering, sårstell). Mindre glad i dusj,  skylleromsarbeid, kjøkken osv. Selv om jeg skjønner man jo til en viss grad har slike oppgaver på et sykehus også så blir så store deler av dagen i kommunen brukt til arbeid noen andre enn sykepleier kunne gjort og det er jevnt over mindre av det jeg liker. 

Sitter og ser på to stillinger , en på infeksjonsmedisinsk sengepost og en på gastrokirurgisk avdeling. Hvor blir best å starte som "nybegynner" på sykehuset? 

Anonymkode: 1a717...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Infeksjonsmedisin. Får mye kompetanse, raskt. Fantastisk med erfaring fra infeksjonsmedisin om man vil flytte litt på seg senere.

Anonymkode: c4a64...19f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Infeksjonsmedisin. Får mye kompetanse, raskt. Fantastisk med erfaring fra infeksjonsmedisin om man vil flytte litt på seg senere.

Anonymkode: c4a64...19f

Lyst til å utdype litt hva man får kompetanse på og hvordan en vanlig dag ser ut?hva man er mest borti?b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Lyst til å utdype litt hva man får kompetanse på og hvordan en vanlig dag ser ut?hva man er mest borti?b

Intravenøs antibiotikabehandling av alle mulige slag. Rare, sære infeksjoner. 

Anonymkode: 64224...0e3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo helt hva du liker og har interesse for, og om det er snakk om et stort eller lite sykehus. Jeg har jobbet mest på medisinsk avdeling i mitt liv, det er det alltid fult og himla travelt. På kirurgisk sender man ut folk som ikke skal opereres, kan vente hjemme på operasjon, de overføres medisin hvis det er det som egentlig er problemet (mye mobilisering etter fall og endring i medisiner, forvirring pga infeksjon o.l.), og forløpet er mer satt på mange måter. Skulle jeg valgt i dag hadde jeg gått for gastrokir av de to, det er det sannsynligvis mindre stell, mindre smittepasienter, mindre rus og mindre fastvaktsbehov enn på infeksjon. Kan for all del være travelt er og, men er en annen form for travelt, og så sender man jo pasienter til operasjon så da er de vekke en stund. 

Anonymkode: 0f219...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er sykepleier som har jobbet i kommunehelsetjenesten noen år men er på utkikk etter litt faglig utvikling. Jeg er veldig glad i sykepleieprosedyrer og sykepleieroppgaver (legevisitt,kateter, piccline, pvk, sonder, medikament håndtering, sårstell). Mindre glad i dusj,  skylleromsarbeid, kjøkken osv. Selv om jeg skjønner man jo til en viss grad har slike oppgaver på et sykehus også så blir så store deler av dagen i kommunen brukt til arbeid noen andre enn sykepleier kunne gjort og det er jevnt over mindre av det jeg liker. 

Sitter og ser på to stillinger , en på infeksjonsmedisinsk sengepost og en på gastrokirurgisk avdeling. Hvor blir best å starte som "nybegynner" på sykehuset? 

Skal du være på Gastro, må du tåle både spy, promp og bæsj. Stomi er og en del av Gastro. 
Infeksjon er nok mindre promp og bæsj. 

Anonymkode: 7ad85...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Skal du være på Gastro, må du tåle både spy, promp og bæsj. Stomi er og en del av Gastro. 

Jeg har jobbet på sykehjem, jeg et vant til å finne pasienter dekt nærmest hode til tå fordi de har tatt i sin egen avføring så det skal gå greit 😅 stomi er jo kjempegøy, syns jeg. Men jeg er litt sær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Er du fire år gammel eller bare oppfører du deg som en fireåring?

gammel eller bare oppfører du deg som det?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er du fire år gammel eller bare oppfører du deg som en fireåring?

gammel eller bare oppfører du deg som det?

Alvorlig talt er du ikke frisk, slik som du svarer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobbet som assistent på gastrokirugi - det er et ganske høyt tempo i grunn, man har alt fra blindtarmene til kreft. Og det er alt fra veldig tunge pleiepassienter til oppegående og selvshjulpne folk. Også vært innom gastromedisinsk avdeling, der var nesten alle pasienter tunge pleiepassienter. 

Anonymkode: ab19a...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...