Gå til innhold

Ja det ble jo en elendig start på treningsåret..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Etter en runde med covid for 1 mnd siden så ble det en lengre pause fra joggingen. Tok frem skoene nå rett før nyttår og har tatt noen få rolige turer. Men har følt meg ganske rævva.. Slik som etter dagens veldig rolige runde; er helt slått ut, vondt i hodet. Sjekka hva aktivitetsklokken sier og der står det;Treningsbelastningen er på et bra nivå men formen din blir dårligere, kroppen sliter med å restituere seg..

Noen tips til å komme over denne kneika? Ikke akkurat motiverende å føle seg så elendig form når man har hatt god progresjon i hele fjoråret 😞

Anonymkode: cdfd1...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvilken klokke har du som gir slike tilbakemeldinger?

Ellers har jeg ikke noen gode råd ut over å gjøre alt med lav belastning.

Gå korte og rolige turer, ikke jogge/løpe.

Jeg hadde en runde med luftveisinfeksjon i begynnelsen av november, og jeg hadde så vidt begynt å komme meg ovenpå nå, til jeg hadde en litt mer intensiv økt i går.  Da gikk formen rett ned i kjelleren igjen.

Anonymkode: e091f...07a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvilken klokke har du som gir slike tilbakemeldinger?

Ellers har jeg ikke noen gode råd ut over å gjøre alt med lav belastning.

Gå korte og rolige turer, ikke jogge/løpe.

Jeg hadde en runde med luftveisinfeksjon i begynnelsen av november, og jeg hadde så vidt begynt å komme meg ovenpå nå, til jeg hadde en litt mer intensiv økt i går.  Da gikk formen rett ned i kjelleren igjen.

Garmin, under treningsstatus. Har aldri fått en så negativ tilbakemelding før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Garmin, under treningsstatus. Har aldri fått en så negativ tilbakemelding før. 

Ok. Jeg har også Garmin, men ikke treningsstatus.

Hvordan er de andre parametrene?

(Stressnivå natt, pulsvariasjonsstatus, og hvilepuls sammenlignet med før sykdom)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klokka er ikke noe orakel, ikke la den demotivere deg! har også fått den tilbakemeldingen, det er litt tilfedlig hva som slår inn. Fortsett og ikke fokuser på ting som demotiverer deg. Når det kommer til trening handler alt om å få gjort det jevnlig. Kjenn på kroppen din hva som føles bra og ikke la klokka styre alt.

Anonymkode: 6c704...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Klokka er ikke noe orakel, ikke la den demotivere deg! har også fått den tilbakemeldingen, det er litt tilfedlig hva som slår inn. Fortsett og ikke fokuser på ting som demotiverer deg. Når det kommer til trening handler alt om å få gjort det jevnlig. Kjenn på kroppen din hva som føles bra og ikke la klokka styre alt.

Anonymkode: 6c704...861

Nå sier jo ts at hun/han ble dårlig etter treningsøkten, og da bekrefter jo klokken det hun/han selv opplever.  Det er ikke klokken som forteller at dette ikke var bra, det er kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Trening er ferskvare. Dessverre. Så du må begynne på nytt igjen med lav belastning i starten. Over en måned uten løping nullstiller kroppen. 

Anonymkode: 2fd85...169

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror den forteller deg at du må bruke tid på å bli frisk. Du må bare lytte til kroppen, og etter hvert bygge formen sakte men sikkert opp igjen. Du kan ev gå turer, det er hvert fall godt for noe og bedre enn ingenting:) 

God bedring! 

Anonymkode: 2d9cc...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...