Gå til innhold

Nytt bekjentskap/vennepar. Møtes privat første gang, men hva skal vi finne på?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har fått kjempegod kjemi med et vennepar gjennom en forening og spurte om de ville finne på noe gøy på nyåret.  Det vil de gjerne. De ser også  for seg at vi kan bli bedre kjent og omgås. Men hva skal vi finne på? Spurte samboeren min om de kunne komme over på middag hit, men han mente at det kan vi på sikt, men at det kam være litt voldsomt første gang vi møtes privat.  

Anonymkode: dbc4d...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ps, ikke noe relatert til foreningen. Vi har møttes der et par ganger før, men vil gjerne finne på noe sammen som ikke har noe med det å gjøre. 

Anonymkode: dbc4d...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ut og spise?

Anonymkode: 45080...b4a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med kake og kaffe/te hvis middag er for voldsomt?

Så kan dere prate og bli bedre kjent. Evt felles aktiviteter, hva som passer.

Gå felles tur? Skitur? Hva du ønsker for å bli bedre kjent

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forstår ikke helt hva som er "voldsomt" med en middag. Alle spiser. Det tar fokus på noe annet enn bare prat. 

Ellers er det f.eks spillkveld, gå til et turpunkt sammen (fjell, støl, vann, hytte), bowling. 

Jeg tror jeg heller ville spurt meg selv hva jeg ønsker å gjøre sammen med andre par og så gjort det først som sist. Hva vil du ha ut av dette vennskapet? Og så gjør bare det. 

Jeg ønsker f.eks vennepar til middag og spillkveld, derfor inviterer vi nettopp på det. 

Anonymkode: fb3e1...4da

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo mye å finne på, dere kan gå tur til et spesielt sted, dere kan gå på teater, konsert eller kino, ut for å spise, dyrke felles hobby om dere har, eller masse annet.

I stedet for sånn mer høytidelig middag, kan dere invitere på hjemmebakt pizza, eller at du steker vafler, noe som er helt enkelt, og som omtrent alle liker. Det går an å snakke litt, og hvis dere vil ha mer enn bare prat, kan dere se en god film sammen.

Anonymkode: 687da...efa

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vil si at å invitere på middag er veldig naturlig neste trinn i en bli kjent-prosess.

Anonymkode: 54e21...d0f

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Middag, konsert, spill kveld... 

Anonymkode: 75bd5...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tro man snakker om løst og fast. Få avklart deres interesser/hobbys. Vips så kan dere finne på noe sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Middag trenger ikke være voldsomt. 
Men hvis dere inviterer til en helaften med 8 retter, så kan det bli litt voldsomt ja. 

Men det er vanskelig komme med tips, når dere ikke sier noe om alder eller interesser. 
Hva med en skitur med isfiske? 
En topptur med truger? 
Escaperoom? 
Vinsmaking? 
Zip n' paint? 
Brettspill-kveld? 
Karaoke? 
Padle tennis? 
Bowling? 
Ølsmaking og shuffleboard? 
Løpetur? 

Anonymkode: 29e1a...509

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Middag, konsert, spill kveld... 

Anonymkode: 75bd5...b0b

Signerer på denne. 
Middag og spill kveld er gøy. 
Gjorde nettopp dette på nyttårsaften da jeg inviterte naboen så han ikke skulle være alene. 

Anonymkode: 710c6...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Søndagslunsj? 

Anonymkode: a6ad2...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaffel og irish coffee på kafé på en søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Akkurat som med dating, så er det å gå sammen en god aktivitet for å bli bedre kjent uten at ting blir for kleint.

Gå søndagstur? Enten til et turmål med åpen kafé, eller ta med termos og mat. Eller avslutt turen hjemme hos dere og dekk på enkel lunsj og varm drikke. Trenger ikke være mer fancy enn brødskiver og godt pålegg.

Å be på stekte vafler en lørdag/søndag formiddag er også veldig lavterskel og uformelt.

By på en helt vanlig hverdagsmiddag på en tirsdag, heller enn en større, fin helgemiddag sånn i starten.

Evt om dere alle har travle dager og lite tid til å treffes - inviter over på kveldsmat. Da blir de første treffene også naturlig passe lange.

Anonymkode: a77f0...ed4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...