Gå til innhold

Soving ute på vinter.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en på 1 år, han har ny og god voksipose, lammeull under i vogna. I bhg har han div fleese, votter, luer, sokker. Tenker å ta med et teppe ekstra. Kler han som regel i ull ellers.

Er det dumt å sette 15minus som nedre grense? Alle vognene står skjermet for vær og vind under tak, slik at det blir lunt under kalesjen. Har lite erfaring med dette så spør dere som har hatt barn som sover ute, eller dere som jobber i bhg.

Anonymkode: 94153...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har en på 1 år, han har ny og god voksipose, lammeull under i vogna. I bhg har han div fleese, votter, luer, sokker. Tenker å ta med et teppe ekstra. Kler han som regel i ull ellers.

Er det dumt å sette 15minus som nedre grense? Alle vognene står skjermet for vær og vind under tak, slik at det blir lunt under kalesjen. Har lite erfaring med dette så spør dere som har hatt barn som sover ute, eller dere som jobber i bhg.

Mener du at du som forelder skal sette kuldegrense for ditt barn når han skal sove i barnehagen? I såfall har jeg aldri vært borti det, har jobbet på småbarnsavdeling noen år. Vi har hatt -10 som en pekepinn, også har vi sett an vind og værforhold. 

Ungene mine har sovet ute i -25 når de har vært rundt 2 år😊

Anonymkode: 6e755...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville latt barnehagen avgjøre. Og lagt skinnet inni posen. 

Anonymkode: 6d242...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagen har helt sikkert regler/rutiner for dette :) Hos oss tar de vognene inn når det er "følt temperatur -10".

Jeg har alltid fulgt ca. samme når min har sovet ute utenom barnehage.

Anonymkode: ec623...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehager skal ha grense på dette. Her er -10 grensen, vi har samme grense hjemme. I barnehagen her står de under tak og i le for vind. Skulle det være lavere enn -10 sover barna i vognene sine inne på rommet hvor vognene lagres med vinduet oppe, så det er kaldt og frisk luft uansett. 

Anonymkode: 921e8...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Mener du at du som forelder skal sette kuldegrense for ditt barn når han skal sove i barnehagen? I såfall har jeg aldri vært borti det, har jobbet på småbarnsavdeling noen år. Vi har hatt -10 som en pekepinn, også har vi sett an vind og værforhold. 

Ungene mine har sovet ute i -25 når de har vært rundt 2 år😊

Anonymkode: 6e755...d93

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ville latt barnehagen avgjøre. Og lagt skinnet inni posen. 

Anonymkode: 6d242...fc9

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Barnehagen har helt sikkert regler/rutiner for dette :) Hos oss tar de vognene inn når det er "følt temperatur -10".

Jeg har alltid fulgt ca. samme når min har sovet ute utenom barnehage.

Anonymkode: ec623...199

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Barnehager skal ha grense på dette. Her er -10 grensen, vi har samme grense hjemme. I barnehagen her står de under tak og i le for vind. Skulle det være lavere enn -10 sover barna i vognene sine inne på rommet hvor vognene lagres med vinduet oppe, så det er kaldt og frisk luft uansett. 

Anonymkode: 921e8...c3b

Ja, vi som foreldre har blitt bedt om å ta standpunkt for dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...