AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:36 #1 Del Skrevet torsdag kl 12:36 Jeg sitter på calling-senter og i dag har systemet våres streiket for tredje gang på 3 dager. Sjefen mener at da kan vi bare bruke privat telefonen vår til å ringe kunder med (både nye og eksisterende). Jeg driver med salg og rådgivende tjenester. Jeg har et problem med dette.. jeg tar ca 50-80 tlf.samtaler om dagen. Greit nok at jeg har et telefonabonnement jeg betaler 0,- for å ringe med.. men ønsker ikke å bruke min private telefon til å ringe ukjente mennesker/bedrifter med… da har man jo automatisk mitt privat nr, og jeg ender opp med å bli ringt x-antall ganger fra klokka 8-8 på kvelden fra ukjente nr jeg ikke har forutsetning for å huske at jeg har ringt (noe vi ville ha husket ved bruk av calling-systemet vi vanligvis ringer fra som loggfører hver samtale/ring). I tillegg.. Jeg må da fysisk taste inn alle tlf.nr på min tlf i stedet for kun trykke en tast på datamaskin for å ringe kunder. Hvordan hadde dere reagert? Sjefen mener dette er helt uproblematisk. Men igjen, det er jo ikke han som må ringe 50-80 stk på privat tlf 3 dager i strekk.. Er jeg urimelig? Anonymkode: 9a236...107 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:43 #2 Del Skrevet torsdag kl 12:43 Nei, du er ikke urimelig. Sjefen din kan ikke forvente at dere bruker private telefoner for å ringe kunder. Anonymkode: b5fc8...ad4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:49 #3 Del Skrevet torsdag kl 12:49 Bare skru på skjult nummer. Hadde ikke giddet å gjøre meg vanskelig akkurat på dette. Og å i det hele tatt trekke frem dette med å taste inn nummer blir bare sært. Samtidig så kommer enkelte og skriker opp når andre for mer lønn enn dem, eller blir forfremmet. Anonymkode: 32791...62e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet torsdag kl 12:54 #4 Del Skrevet torsdag kl 12:54 (endret) AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvordan hadde dere reagert? Sjefen mener dette er helt uproblematisk. Men igjen, det er jo ikke han som må ringe 50-80 stk på privat tlf 3 dager i strekk.. Er jeg urimelig? Anonymkode: 9a236...107 Du er ikke urimelig. Du kan jo spørre sjefen om han betaler overtid for telefoner du mottar etter arbeidstid. Betaling pr påbegynte halvtime. Flere samtaler i løpet en halvtime regnes som en halvtime. Evt bruke skjult nummer Endret torsdag kl 12:55 av petterm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:56 #5 Del Skrevet torsdag kl 12:56 Ring fra skjult nummer, ikke noe problem. Det er de som finner løsninger som kommer seg frem i livet! Anonymkode: 8f834...68d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:02 #6 Del Skrevet torsdag kl 13:02 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ring fra skjult nummer, ikke noe problem. Det er de som finner løsninger som kommer seg frem i livet! Anonymkode: 8f834...68d Det er de som godtar sjefens løsninger på sånne problemer som blir sittende fast med ræva betingelser. Tror du seriøst at sjefen vil belønne TS for å bruke sin private telefon? Sjansen er vel større for at sjefen forventer at hun gjør det uten noen form for vederlag eller belønning. Det er slett ikke alle arbeidssteder der det lønner seg å strekke seg litt ekstra. I verste fall er takken man får at sjefen tenker man er så effektiv og flink at det kan skjæres ned på antall ansatte. Så blir det enda mer jobb og høyere forventninger til de ansatte som er igjen. Jeg tror ikke callingsenter er stedet for å komme seg opp og frem her i verden. Anonymkode: c75f4...09c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:07 #7 Del Skrevet torsdag kl 13:07 Det hadde ikke kommet på tale å bruke privat mobil i jobb. Anonymkode: aa508...454 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:10 #8 Del Skrevet torsdag kl 13:10 Det hadde jeg ikke godtatt. Hvis callsenteret er nede får sjefen din finne andre løsninger enn at du skal bruke din privattelefon. Anonymkode: 1e4db...d19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:15 #9 Del Skrevet torsdag kl 13:15 Nei, du er ikke urimelig. Jeg går dessuten ut fra at bedriften du jobber for har retningslinjer som omhandler kundenes personvern, samt krav til rintig dokumentasjon av kontaktene dere har. dette blir jo ikke ivaretatt når man går utenom bedriftens systemer for å kontakte kundene. Anonymkode: e52ff...02d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:18 #10 Del Skrevet torsdag kl 13:18 Ha ha, drive et callsenter uten arbeidsverktøy?! Foreslår permisjon med lønn til de har fikset opp i det. Nesten som å tilby taxitjenester når bilen har streiket. Du kan jo bruke din private hvis du lader gratis på jobb. Nei, vet du hva! Anonymkode: 9bb5f...247 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:31 #11 Del Skrevet torsdag kl 16:31 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er de som godtar sjefens løsninger på sånne problemer som blir sittende fast med ræva betingelser. Tror du seriøst at sjefen vil belønne TS for å bruke sin private telefon? Sjansen er vel større for at sjefen forventer at hun gjør det uten noen form for vederlag eller belønning. Det er slett ikke alle arbeidssteder der det lønner seg å strekke seg litt ekstra. I verste fall er takken man får at sjefen tenker man er så effektiv og flink at det kan skjæres ned på antall ansatte. Så blir det enda mer jobb og høyere forventninger til de ansatte som er igjen. Jeg tror ikke callingsenter er stedet for å komme seg opp og frem her i verden. Anonymkode: c75f4...09c Ja. Er slik det fungerer på slike plasser. Bedre lønn, mellomlederstillinger. For det går ikke til de som sier at de blir for slitne av å trykke et telefonnummer, når de vanligvis bare kan trykke på en knapp. Anonymkode: 32791...62e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:53 #12 Del Skrevet i går, 11:53 Hadde jeg aldri godtatt. Jeg må ringe ansatte på jobb og har derfor forlangt jobbtelefon. Helt uaktuelt at de ansatte skal ha mulighet til å kontakt med til alle døgnets tider Anonymkode: 7bd61...2bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:50 #13 Del Skrevet i går, 17:50 AnonymBruker skrev (På 2.1.2025 den 13.36): Jeg sitter på calling-senter og i dag har systemet våres streiket for tredje gang på 3 dager. Sjefen mener at da kan vi bare bruke privat telefonen vår til å ringe kunder med (både nye og eksisterende). Jeg driver med salg og rådgivende tjenester. Jeg har et problem med dette.. jeg tar ca 50-80 tlf.samtaler om dagen. Greit nok at jeg har et telefonabonnement jeg betaler 0,- for å ringe med.. men ønsker ikke å bruke min private telefon til å ringe ukjente mennesker/bedrifter med… da har man jo automatisk mitt privat nr, og jeg ender opp med å bli ringt x-antall ganger fra klokka 8-8 på kvelden fra ukjente nr jeg ikke har forutsetning for å huske at jeg har ringt (noe vi ville ha husket ved bruk av calling-systemet vi vanligvis ringer fra som loggfører hver samtale/ring). I tillegg.. Jeg må da fysisk taste inn alle tlf.nr på min tlf i stedet for kun trykke en tast på datamaskin for å ringe kunder. Hvordan hadde dere reagert? Sjefen mener dette er helt uproblematisk. Men igjen, det er jo ikke han som må ringe 50-80 stk på privat tlf 3 dager i strekk.. Er jeg urimelig? Anonymkode: 9a236...107 Eh… jobber på ett slikt senter selv. Er det ut mot privatkunder får dette på personopplysninger til kunden som blir lagret på din tlf (logg) og skal ikke forekomme! Er det mot bedrifter gjelder ikke samme regelen. Anonymkode: af548...23b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå