Gå til innhold

Hvordan tilbereder dere fryst kyllingfilet? Oppskrifter og tips :)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, er ikke vant til å bruke frossen kyllingfilet og nå er det på tide å prøve seg så jeg trenger tips. Tiner dere, slenger dere den inn i ovnen når den er fryst?

Anonymkode: 98b7f...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, venter alltid til den er tint helt gjennom. Da blir den best. 

Anonymkode: 859f7...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiner den og da er den ikke frossen kyllingfilet lenger...

Anonymkode: c1b6e...016

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sær, for jeg foretrekker lårfilet av kylling, syns den smaker mer og er mindre tørr en kyllingfilet.

Men, jeg tiner før jeg tilbereder, da er det lettere å beregne steketid, syns jeg. Eneste unntaket er hvis jeg skal ha kylling i en gtyterett/suppe, da kan jeg godt kutte opp og brune mens kjøttet fremdeles er halvfrosset fordi det koker ferdig i gryten/suppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiner den og gjør som vanlig - til det som jeg skal ha den dagen..

Anonymkode: e270e...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tiner den i kjøleskap over natten. Pakker den i folie i ovn 200grader varmluft,  25-30 minutter. Steketiden kommer litt an på størrelsen. Jeg gjorde dette før jul, og den ble helt perfekt. Gjennomstekt, men ikke tørr. Saftig og god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker fryst kyllingfilet mest til gryter eller former. Da halvtiner jeg fileten(-e) før jeg deler kjøttet i terninger/biter. Jeg synes kyllingkjøtt er best å skjære i når det er halvtint. 

Deretter steker jeg det lett, og lar det gjøre seg ferdig i den gryteretten/formretten jeg driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...