AnonymBruker Skrevet 2. januar #21 Del Skrevet 2. januar Hadde ikke holdt på lenger med musikk enn 00, helst ikke 23, og ha for guds skyld LAV BASS. Selv om det er helg så jobber mange tidlig fortsatt og trenger søvn, oftest de i viktige yrker som må være "på" for å gi god helsehjelp, så det går jo utover pasienter f.eks om de ikke får sove pga ungdom som vil hyle og ruse seg. Så lenge du tar hensyn og følger ordensregler, og sier i fra i godt tid er det jo greit, men 02 er for sent for de aller fleste regelverk for ro og stilletid. Ha nå vartfall lav bass (det er jo det værste), og lukk dørene og ha kun musikk inne etter 23 f.eks? Anonymkode: 3cbfe...112 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #22 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har man valgt å bo et sted med mange naboer, må man regne med litt lyd... Anonymkode: 69bcd...461 Nja man må regne med at folk tar hensyn til norske lover og regler for der man har valgt å bo ivartfall. Stille etter 23, og ta hensyn og ha lav bass. Burde flytte festen innedørs tidligere. Helt normal folkeskikk, men desverre manko på den. Anonymkode: 3cbfe...112 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #23 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Du høres ut som den største narsissisten i denne tråden. Nei, jeg tror ikke alle har hagefest på samme dag. Jeg tror ikke folk har samme liv, men jeg tror alle i nabolaget jeg bor i har forståelse for at vi ønsker ulikt ut av livet, og på samme måte som at noen tåler ekstrem skråling fra barn med kolikk i perioder, tåler andre en og annen fest hos andre gjennom året. Det høres ut som du burde ta deg noen timer hos "modenhets-pedagogen", for måten du skriver på til andre vitner ikke om modenhet eller evne til refleksjon. Anonymkode: 0d47e...36e 😂 the call is coming from inside the house 😅 Anonymkode: 29ff2...b54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #24 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så var det det med å være voksen og reflektert nok til å skjønne at man ikke er verdens midtpunkt. Tror du alle som har hagefest en dag i året har det på samme dag? Det er mange narsissister som tror deres behov trumfer regler og normer alle andre følger. Anonymkode: 15ec6...bf8 Herregud Anonymkode: c9662...9b7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #25 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du høres ut som den største narsissisten i denne tråden. Anonymkode: 0d47e...36e Fordi jeg ber om det absolutte minimum, at folk tar hensyn? Anonymkode: 15ec6...bf8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #26 Del Skrevet 4. januar Reglene om nattero, altså stille etter kl 23, gjelder selv om man sender nabovarsel. De fleste vil nok være litt rundere i kantene hvis du sender en hyggelig varsel og holder bråket til et minimum, men jeg synes 02 er for sent å spille høy musikk og bråke ute. Dere bør flytte festen inn senest midnatt. Anonymkode: 5e225...e8e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #27 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (På 2.1.2025 den 17.37): Vel mange av oss synes det er helt greit en gang i blant Anonymkode: c9662...9b7 Hjelper ikke når det er lover og regler som sier at det skal være stille etter ett visst tidspunkt! Anonymkode: eb2e5...49c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #28 Del Skrevet 6. januar Stille etter 23! Anonymkode: 1e4cc...32e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #29 Del Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hjelper ikke når det er lover og regler som sier at det skal være stille etter ett visst tidspunkt! Anonymkode: eb2e5...49c Jo da det hjelper når man sier fra og vi ser det er greit de holder på lenger Anonymkode: c9662...9b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #30 Del Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jo da det hjelper når man sier fra og vi ser det er greit de holder på lenger Anonymkode: c9662...9b7 Greia er at det trengs bare én nabo som er uenig og den naboen trumfer alle de som synes det er greit. Så TS må i så fall forsikre seg om at absolutt alle som kan høre festen er enige i at det er greit med festbråk til 02. Det hjelper ikke at 99% synes det er greit. ALLE skal synes det er greit ellers går det ikke. Anonymkode: 5e225...e8e 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #31 Del Skrevet 7. januar Det er lov å prate sammen også etter klokken 23. Er ikke noe krav utenom støy, så det går fint så lenge musikken er skrudd ned/av. Når man bor i et nabolag må man regne med at noen sitter ute om kvelden og koser seg også litt utover natten. Anonymkode: c0905...2cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #32 Del Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er lov å prate sammen også etter klokken 23. Er ikke noe krav utenom støy, så det går fint så lenge musikken er skrudd ned/av. Når man bor i et nabolag må man regne med at noen sitter ute om kvelden og koser seg også litt utover natten. Anonymkode: c0905...2cf Ja, det siste har du rett i. Men det er stor forskjell på å ha besøk hvor man sitter ute og prater og ler litt og det å ha fest med musikk og fulle folk som prater høyt og bråker. Det siste trenger man ikke akseptere samme hvor mye man bor tett på andre. Anonymkode: 5e225...e8e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #33 Del Skrevet 7. januar Her det det noen langt av sted i nabolaget (vet ikke nøyaktig hvor) som fester regelmessig med høy musikk ljomende gjennom hele nabolaget til langt uti nattetimene. Musikk kan bære langt, mener jeg å si. Èn dag med slik støy synes jeg er uproblematisk, men veldig greit med nabovarsel i goood tid, samt påminner nærmere eventet. Ganske enkelt fordi jeg ikke plotter nabofest i kalenderen, og trenger påminner når det nærmer seg, slik at jeg kan ta forholdsregler ved behov (f.eks ikke passe niesa mi den kvelden, som ikke klarer å sove med støy, og hun overnatter ofte spontant/uten forhåndsplanlegging). Men, legg gjerne ved navn og telefonnummer, slik at du kan kontaktes ved behov. Kan hende du allerede samme dag som du sender ut varsel vil få melding om at noen synes det er ugreit, og da kan du passe på at det ikke blir senere enn 23 (lovfestet). Ingen kan forvente stillhet før kl 23, men etter det bør man selvsagt ta hensyn. Kjipt med politiet på døra... Anonymkode: 3ef33...092 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #34 Del Skrevet 10. januar Jeg hadde ikke varslet. Er man 20år og vennene skal på grisefylla er det noe annet. Men voksne klarer stort sett å oppføre seg. Ha festen ute til 22-00, dersom det blir litt høylytte så bare trekk inn i stedet. Ville heller nevn festen i forbifarten til de som bor rett ved siden av. Anonymkode: deadf...ae3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #35 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde ikke varslet. Er man 20år og vennene skal på grisefylla er det noe annet. Men voksne klarer stort sett å oppføre seg. Ha festen ute til 22-00, dersom det blir litt høylytte så bare trekk inn i stedet. Ville heller nevn festen i forbifarten til de som bor rett ved siden av. Anonymkode: deadf...ae3 Jo, man bør sende ut et nabovarsel dersom man skal ha hagefest hvor det forventes en del støy , uansett alder. Ganske mange godt voksne som ikke klarer å oppføre seg på fest også. Gir man et varsel, så gir man naboer mulighet til å legge planer for dagen deretter. Anonymkode: e7d5c...555 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #36 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg hadde ikke varslet. Er man 20år og vennene skal på grisefylla er det noe annet. Men voksne klarer stort sett å oppføre seg. Ha festen ute til 22-00, dersom det blir litt høylytte så bare trekk inn i stedet. Ville heller nevn festen i forbifarten til de som bor rett ved siden av. Anonymkode: deadf...ae3 Du leste at alle festdeltakerne er 18 -23 år, og at ts gjerne vil ha festen til 02? Anonymkode: eb837...92d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå