Gå til innhold

Angående fastrentekonto med binding

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis man oppretter sparekonto med binding på 6mnd nå i januar da vet jeg at jeg kan ta ut pengene i juni, men hva hvis jeg lar de stå til august kan jeg ta ut pengene fritt da også? Altså at ejg egentlig kan ta ut pengene alle månedene etter juni og fortsatt få fastrentekontonto-renten? 

Eller er det sånn at når juni kommer og jeg ikke tar ut pengene i juni så vil det begynne en ny periode med 6mnd binding? 

Anonymkode: 18278...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pengene blir ikke automatisk bundet for nye 6 måneder om du ikke tar de ut. Du må opprette en ny konto med ny binding for at det skal skje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Binding gir som regel litt bedre rente. Så antageligvis etter 6 måneder blir renten litt lavere, men du kan fortsatt ha dem på konto der.

Anonymkode: 0d875...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som tilbyr fastrente konverterer til en konto med mye lavere rente når kontoen utløper. Man blir som regel varslet når det nærmer seg utløp så man kan avgjøre hva man vil gjøre med pengene videre. 

Anonymkode: 06bc0...c1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Londonjenta skrev (6 minutter siden):

Pengene blir ikke automatisk bundet for nye 6 måneder om du ikke tar de ut. Du må opprette en ny konto med ny binding for at det skal skje. 

Ok, så etter de 6mnd så blir renten automatisk satt den til den renten de har på vanlig høyrentekonto? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ok, så etter de 6mnd så blir renten automatisk satt den til den renten de har på vanlig høyrentekonto? 

Oftere setter de dem på en brukskonto med lav rente. Men dette ser du i vilkårene før du inngår avtalen. 

Anonymkode: 06bc0...c1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...