AnonymBruker Skrevet 3. januar #101 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Her er jeg uenig med deg. Når man selv har valgt å spandere frivillig kan man faktisk ikke forvente det samme tilbake. Er man "spandabel" med forbeholdt om å skulle få tilbake like mye, så er du ikke spandabel lenger egentlig. Jeg spanderer mye, både hjemme og ute. Alkohol, middag, snacks. Forventer aldri å få tilbake noe som helst. Hyggelig når jeg får det, men ikke noe jeg tenker over utover det. At jeg ønsker å svi av tusenvis av kroner i året på å mekke drinker til gjestene mine betyr ikke av mottakerne mine har interesse og økonomi til det samme. (Skal sies at jeg er enig med deg ang problemstillingen: man kan ikke ta med noe (raketter) å kreve betalt uten at det er avtalt på forhånd) Men jeg må også si at jeg hadde blitt lei meg om jeg ble snakket sånn om av en venn av en slik bagatell. Anonymkode: 1aa83...933 Jeg forventer ikke nøyaktig det samme tilbake, men jeg syns det er rart at andre jeg har spandert på krever penger for noe de også velger å kjøpe uten å ha spurt andre om de er med på det. Jeg tenker ikke noe spesielt over det at jeg har «spandert» på folk, men jeg tenker over det hvis de er kjipe tilbake senere Anonymkode: 19153...bb6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #102 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Note to myself: Ta med eget potetgull Anonymkode: 4526d...9ec Hvor sa jeg at det kun var potetgull det var snakk om? Og igjen, jeg forventer ikke noe tilbake for litt potetgull. Men jeg forventer faktisk at hvis jeg har invitert til vors 10 ganger og servert drinker, snacks etc, at jeg slipper å betale for det den ene gangen noen velger å servere det hos seg selv. Anonymkode: 19153...bb6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stavangerrrr Skrevet 3. januar #103 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (15 timer siden): Her er jeg uenig med deg. Når man selv har valgt å spandere frivillig kan man faktisk ikke forvente det samme tilbake. Er man "spandabel" med forbeholdt om å skulle få tilbake like mye, så er du ikke spandabel lenger egentlig. Jeg spanderer mye, både hjemme og ute. Alkohol, middag, snacks. Forventer aldri å få tilbake noe som helst. Hyggelig når jeg får det, men ikke noe jeg tenker over utover det. At jeg ønsker å svi av tusenvis av kroner i året på å mekke drinker til gjestene mine betyr ikke av mottakerne mine har interesse og økonomi til det samme. (Skal sies at jeg er enig med deg ang problemstillingen: man kan ikke ta med noe (raketter) å kreve betalt uten at det er avtalt på forhånd) Men jeg må også si at jeg hadde blitt lei meg om jeg ble snakket sånn om av en venn av en slik bagatell. Anonymkode: 1aa83...933 Dette 👌🏻👌🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stavangerrrr Skrevet 3. januar #104 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg tror ikke du forstår hva smålig betyr Anonymkode: 3ee11...185 Gjør jeg ikke? Da må du orakel forklare meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #105 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Men det er jo ikke mobbing hvis vennen ikke vet om denne tråden. Hvis jeg sier til kona at jeg synes Nils er en dust, er det ikke mobbing. Nils vet ikke om det, og vil aldri få vite det. Motsatt, om Nils sier til kona si at jeg er en dust, og jeg aldri får vite det, er jeg jo ikke mobbet Anonymkode: 3ee11...185 Wow... Du mener baksnakking ikke er en form for mobbing? Latterliggjøring av folk bak ryggen deres er ikke mobbing? Vi har veldig forskjellig syn på hvordan man oppfører seg mot venner hvis du mener baksnakking er helt greit så lenge vennene dine ikke får vite hvor mye stygt du sier om dem... Jeg kunne aldri behandlet vennene mine slik... Anonymkode: 4a336...9a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stavangerrrr Skrevet 3. januar #106 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Man sitter jo selvsagt ikke og fører detaljert regnskap når man har spandert på venner, men det er på den annen side ikke spesielt vanskelig å huske kvelder man har vært spandabel på andre i grove trekk, særling om det kun har gått en vei. Nei, det er ikke smålig å reagere på at spandering bare går en vei, og jo - det er smålig å kreve inn penger for litt fyrverkeri når man tidligere har blitt spandert på av den andre parten. Spesielt når man ikke spurte på forhånd heller. Anonymkode: 0eeda...c3e Uenig med deg, som en over skriver at spanderer du så gjør du det, ferdig snakka. Her brukes det som et eksempel på at hun er spandabel (ikke veldig spør du meg), og hun andre krever penger. Bare at det blir nevnt gjør at jeg opplever at det her ikke serveres noe gratis om du skjønner. At hun ber om penger for fyrverkeriet er idiotisk, men det lukter at hele denne vennegjengen er opptatt av å regne på krona og betale omtrent etter hvor mange flak chips som er tatt på en hyttetur. Så jeg opplever begge som sære og smålige. Og det er min oppfattelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #107 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Wow... Du mener baksnakking ikke er en form for mobbing? Latterliggjøring av folk bak ryggen deres er ikke mobbing? Vi har veldig forskjellig syn på hvordan man oppfører seg mot venner hvis du mener baksnakking er helt greit så lenge vennene dine ikke får vite hvor mye stygt du sier om dem... Jeg kunne aldri behandlet vennene mine slik... Anonymkode: 4a336...9a0 Har ikke akkurat sagt noe stygt? Må jo være lov å snakke om hva folk gjør. Anonymkode: 19153...bb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #108 Del Skrevet 3. januar Stavangerrrr skrev (21 minutter siden): Uenig med deg, som en over skriver at spanderer du så gjør du det, ferdig snakka. Her brukes det som et eksempel på at hun er spandabel (ikke veldig spør du meg), og hun andre krever penger. Bare at det blir nevnt gjør at jeg opplever at det her ikke serveres noe gratis om du skjønner. At hun ber om penger for fyrverkeriet er idiotisk, men det lukter at hele denne vennegjengen er opptatt av å regne på krona og betale omtrent etter hvor mange flak chips som er tatt på en hyttetur. Så jeg opplever begge som sære og smålige. Og det er min oppfattelse Jeg har aldri regnet på det, men er som sagt ikke veldig vanskelig å huske de gangene jeg har laget kaker og jellyshots etc, fordi det har vært ved få anledninger. Jeg regner jo ikke på antall glass og flak chips, men jeg vet jo ca antall ganger jeg har invitert folk hjem til meg og servert ting? Jeg sier ikke at jeg er spandabel, men jeg syns det er rart om venner skulle krevd penger for å servere kake/brus/snacks dersom de skulle stelt i stand noe ettersom de har vært hos meg flere ganger og fått det, er du uenig i det? Det betyr ikke at jeg forventer å få nøyaktig antall velkomstdrinker eller shots tilbake. Og jeg syns at å kreve penger for fyrverkeri man ikke har bedt om blir på linje med å spørre om penger for snacks. Selvom jeg syns det blir mer rart å spørre om penger for fyrverkeri.. Anonymkode: 19153...bb6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #109 Del Skrevet 3. januar Mener dere virkelig at dere ikke forventer å få det gratis dersom venner tilbyr snacks, kaker, eller noe form for servering dersom dere blir invitert et sted? Spesielt hvis dere selv har hatt venner på besøk og servert diverse snacks, kaker etc minst 10 ganger. Er det mye å forvente å få noe liknende tilbake én gang hvis man blir bedt på noe av en venn? Har venner som nesten bare har vært hos meg på sammenkomster, og jeg har ikke vært hos dem. Hvis de har noe hjemme hos seg og serverer noe snacks/shots, hva enn de har, syns dere ikke da det er smålig om de hadde spurt om penger for det? Anonymkode: 19153...bb6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #110 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Mener dere virkelig at dere ikke forventer å få det gratis dersom venner tilbyr snacks, kaker, eller noe form for servering dersom dere blir invitert et sted? Spesielt hvis dere selv har hatt venner på besøk og servert diverse snacks, kaker etc minst 10 ganger. Er det mye å forvente å få noe liknende tilbake én gang hvis man blir bedt på noe av en venn? Har venner som nesten bare har vært hos meg på sammenkomster, og jeg har ikke vært hos dem. Hvis de har noe hjemme hos seg og serverer noe snacks/shots, hva enn de har, syns dere ikke da det er smålig om de hadde spurt om penger for det? Anonymkode: 19153...bb6 Jo, det hadde vært sykt spesielt. Anonymkode: 09f89...7fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå