AnonymBruker Skrevet 2. januar #81 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Synes folk som ikke vil spleise på fyrverkeri er kjipt folk. må selfølgelig avtales på forhånd da. De skal gjerne ut å se på fyrverkeri, men nekter å betale noe for det🙄 Anonymkode: 7ca31...7dc Hvis jeg hadde blitt spurt på forhånd om de skulle kjøpe fyrverkeri og om jeg ville spleiset hadde jeg sagt nei. Hvis de likevel hadde kjøpt det og fyrt det opp blir det rart å være inne. Mener du at de som ikke vil betale for fyrverkeri heller skal stå inne da? Det blir jo veldig rart. For min del MÅ man ikke ha fyrverkeri hverken privat eller offentlig. Men det er jo en greie at man går ut for å se på fyrverkeriet når klokken blir 00, veldig rart om man da skulle blitt inne Anonymkode: 19153...bb6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #82 Del Skrevet 2. januar aerox skrev (1 time siden): Hadde vel vært ganske ålreit deilig at bileier slapp å bli med på spleisen?🤔 det har hvertfall vært ganske standard i mine omgangskretser... Joda, men når vi aldri har praktisert det på den måten og avtalt å spleise på den måten vi alltid har gjort så ble det litt umusikalsk å insistere på å gjøre det på en annen måte fordi hun har en sur gubbe som ikke unnet henne noe utenfor husets fire vegger. Anonymkode: fe77e...9e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #83 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Noen husker godt, sånn er livet. Dette er jo et anonymt diskusjonsforum, det er handlinger som blir latterliggjort her Anonymkode: 3ee11...185 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja er nettopp det, snakker om handlingen, ikke personen. Og jeg husker ikke spesielt godt heller, men klarer jo å huske at jeg har laget jellyshots noen ganger, når det er noe jeg har laget ved noen få anledninger. Det samme med kaker etc. Anonymkode: 19153...bb6 Jaok, det er mulig dere synes det er greit å si at venner manger sosiale antenner og er smålige, samtidig som dere selv sitter å håner dem, men jeg synes det er skikkelig dårlig gjort. AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja enig! Nja hun mangler litt av det ellers også men er veldig snill men hun kan være ganske smålig iblandt Anonymkode: 19153...bb6 Helt greit at dere er uenige i spleiselaget, og synes det er smålig, men denne tråden begynner minne mer og mer om mobbing... Anonymkode: 4a336...9a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #84 Del Skrevet 2. januar Betalte de for noe mat eller noe da? Man burde jo spleise på ting er jo vanlig ar alle tar med noe, og hvis dere dukker opp der uten noen ting så er jo det litt spess? I utelandet tar alle med noe hver. Norge er folk så firkantet. Anonymkode: 17791...0e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stavangerrrr Skrevet 2. januar #85 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er ikke bare potetgull, og nei er ikke raust. Men poenget er at de pengene jeg har brukt på henne er nok minst like mye som de rakettene kostet. Men det har uansett vært mitt valgt å ha snacks på vors og servere drikke og kaker etc. Anonymkode: 19153...bb6 Venninna di bør ikke spør om betaling for de rakettene, men kom Ann, du drar opp kake, snacks og noen drinker… noe sier meg at dere er en kip gjeng… 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #86 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Betalte de for noe mat eller noe da? Man burde jo spleise på ting er jo vanlig ar alle tar med noe, og hvis dere dukker opp der uten noen ting så er jo det litt spess? I utelandet tar alle med noe hver. Norge er folk så firkantet. Anonymkode: 17791...0e9 De spiste for seg selv på forhånd, men bidro med snacks Anonymkode: 19153...bb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #87 Del Skrevet 2. januar Stavangerrrr skrev (41 minutter siden): Venninna di bør ikke spør om betaling for de rakettene, men kom Ann, du drar opp kake, snacks og noen drinker… noe sier meg at dere er en kip gjeng… Jeg har ikke dratt det opp for henne? Poenget er at hun har også fått mye av meg før, noe som er helt greit. Men da blir det rart å være så opptatt av å få betalt tilbake.. Anonymkode: 19153...bb6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stavangerrrr Skrevet 2. januar #88 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har ikke dratt det opp for henne? Poenget er at hun har også fått mye av meg før, noe som er helt greit. Men da blir det rart å være så opptatt av å få betalt tilbake.. Anonymkode: 19153...bb6 Oppfatter deg som like smålig, forskjellen på dere er at du fører regnskap og irriterer deg over det, hun spør i det minste 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #89 Del Skrevet 2. januar Stavangerrrr skrev (44 minutter siden): Oppfatter deg som like smålig, forskjellen på dere er at du fører regnskap og irriterer deg over det, hun spør i det minste Trenger ikke å føre regnskap for å huske at jeg har laget diverse drinker, jellyshots og kaker. Er ikke sånn kjempe vanskelig å huske når jeg bare har bodd for meg selv i to år og ikke pleier å ha fester veldig ofte. Irriterer meg heller ikke over det. Har ikke tenkt noe over det før nå. Poenget er bare at det er merkelig å være smålig når man selv har fått endel av en person selv. Har for eksempel en venninne som jeg har vært på middag hos noen ganger, uten å betale men har tilbudt meg det. Det ville vært veldig merkelig om jeg da skulle bedt henne på middag for og så spurt om hun kan betale. Da ville nok hun tenkt at jeg var smålig siden hun har spandert på meg tidligere Anonymkode: 19153...bb6 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stavangerrrr Skrevet 2. januar #90 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Trenger ikke å føre regnskap for å huske at jeg har laget diverse drinker, jellyshots og kaker. Er ikke sånn kjempe vanskelig å huske når jeg bare har bodd for meg selv i to år og ikke pleier å ha fester veldig ofte. Irriterer meg heller ikke over det. Har ikke tenkt noe over det før nå. Poenget er bare at det er merkelig å være smålig når man selv har fått endel av en person selv. Har for eksempel en venninne som jeg har vært på middag hos noen ganger, uten å betale men har tilbudt meg det. Det ville vært veldig merkelig om jeg da skulle bedt henne på middag for og så spurt om hun kan betale. Da ville nok hun tenkt at jeg var smålig siden hun har spandert på meg tidligere Anonymkode: 19153...bb6 Vi ser veldig ulikt på dette, men du bruker det nå en gang som et argument… og dermed opplever jeg deg som like smålig som hun. Du skriver om det som igjen jeg tolker som at du bryr deg/ tenker på det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Margit777 Skrevet 2. januar #91 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du det skal jeg gjøre! Bør nok trekke i fra mer også! Har servert kake til henne 4 ganger, chips mange ganger, laget jellyshots 3 ganger, har også servert punsj en gang. Hun har også brukt doen min, drukket vann, brukt dopapir og håndsåpe etc. Hun har også fått sove hos meg uten at jeg var hjemme til og med, burde krevd betalt for den natten også😂 Anonymkode: 19153...bb6 Ja, slitasje på sengetøy og bestikk også. Bare det en 50 lapp. Men å spørre om penger til sånn i etterkant synes ikke jeg passer seg. Forundrer meg ikke, så mye gjerrige folk. Hadde vel brukt litt mye penger i jula da og prøver å få noe igjen fordet 😃 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #92 Del Skrevet 3. januar Stavangerrrr skrev (20 minutter siden): Vi ser veldig ulikt på dette, men du bruker det nå en gang som et argument… og dermed opplever jeg deg som like smålig som hun. Du skriver om det som igjen jeg tolker som at du bryr deg/ tenker på det. Ja jeg tenker over det fordi jeg syns det var rar oppførsel, og spesielt når hun har fått endel gratis av meg før. Og igjen det skulle bare mangle, da jeg har tilbudt gjestene mine det. Men da forventer jeg at de gjør det samme tilbake en annen gang hvis de arrangerer noe. Da går det opp i opp Anonymkode: 19153...bb6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #93 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja jeg tenker over det fordi jeg syns det var rar oppførsel, og spesielt når hun har fått endel gratis av meg før. Og igjen det skulle bare mangle, da jeg har tilbudt gjestene mine det. Men da forventer jeg at de gjør det samme tilbake en annen gang hvis de arrangerer noe. Da går det opp i opp Anonymkode: 19153...bb6 Her er jeg uenig med deg. Når man selv har valgt å spandere frivillig kan man faktisk ikke forvente det samme tilbake. Er man "spandabel" med forbeholdt om å skulle få tilbake like mye, så er du ikke spandabel lenger egentlig. Jeg spanderer mye, både hjemme og ute. Alkohol, middag, snacks. Forventer aldri å få tilbake noe som helst. Hyggelig når jeg får det, men ikke noe jeg tenker over utover det. At jeg ønsker å svi av tusenvis av kroner i året på å mekke drinker til gjestene mine betyr ikke av mottakerne mine har interesse og økonomi til det samme. (Skal sies at jeg er enig med deg ang problemstillingen: man kan ikke ta med noe (raketter) å kreve betalt uten at det er avtalt på forhånd) Men jeg må også si at jeg hadde blitt lei meg om jeg ble snakket sånn om av en venn av en slik bagatell. Anonymkode: 1aa83...933 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #94 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (18 timer siden): Tror ikke det er venninna mi som har skrevet et slikt innlegg men har veldig lyst til å finne det. Men vår felles venninne hadde sett et innlegg i av jenter for jenter der noen lurte på om det var rimelig betalt for fyrverkeri, men der var de 20 gjester. De svarte også der at hun burde ha spurt på forhånd. Vi var ikke så mange, men kan godt hende det ligger flere innlegg ute om liknende, jeg finner ingen dessverre Anonymkode: 19153...bb6 Det var jeg som skrev om at jeg hadde sett innlegget. Prøvde lete i gruppen, men folk er så aktive der så hadde måttet sitte lenge å scrolle, kom meg så langt tilbake som 1. januar, og da hadde jeg sittet en stund 😅 Men ja, om jeg husker riktig var det en del gjester det var snakk om, så da er det kanskje ikke venninnen din 🤔 Men det var akkurat samme problemstilling og samme sum 😅 Rar tilfeldighet. Jeg husker hvertfall at så og si ingen var enig med henne. Anonymkode: 48321...a87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #95 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jaok, det er mulig dere synes det er greit å si at venner manger sosiale antenner og er smålige, samtidig som dere selv sitter å håner dem, men jeg synes det er skikkelig dårlig gjort. Helt greit at dere er uenige i spleiselaget, og synes det er smålig, men denne tråden begynner minne mer og mer om mobbing... Anonymkode: 4a336...9a0 Men det er jo ikke mobbing hvis vennen ikke vet om denne tråden. Hvis jeg sier til kona at jeg synes Nils er en dust, er det ikke mobbing. Nils vet ikke om det, og vil aldri få vite det. Motsatt, om Nils sier til kona si at jeg er en dust, og jeg aldri får vite det, er jeg jo ikke mobbet Anonymkode: 3ee11...185 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #96 Del Skrevet 3. januar Stavangerrrr skrev (12 timer siden): Oppfatter deg som like smålig, forskjellen på dere er at du fører regnskap og irriterer deg over det, hun spør i det minste Jeg tror ikke du forstår hva smålig betyr Anonymkode: 3ee11...185 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #97 Del Skrevet 3. januar Hadde bare sagt nei og at hvis de var ute etter å dele utgifter så burde det har vært avklart på forhånd. Anonymkode: 05f8a...972 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #98 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (23 timer siden): Ja hadde vært noe annet om hun hadde spurt på forhånd. Ja er veldig typisk, jeg har hatt flere fester/vors der hun har vært invitert der jeg har laget jellyshots, delt ut vanlige shots, hatt snacks, brownies og pavlova på 17. mai. Krevde aldri betalt for det. Anonymkode: 19153...bb6 Hadde bare vippset en hundrings, deretter hadde jeg nok kanskje heller lagt mindre vekt på denne relasjonen fremover. I mindre grad invitert vedkommende, sluttet å spandere på han/henne osv. Så får de ta hintet selv. Anonymkode: 0eeda...c3e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #99 Del Skrevet 3. januar Stavangerrrr skrev (12 timer siden): Oppfatter deg som like smålig, forskjellen på dere er at du fører regnskap og irriterer deg over det, hun spør i det minste Man sitter jo selvsagt ikke og fører detaljert regnskap når man har spandert på venner, men det er på den annen side ikke spesielt vanskelig å huske kvelder man har vært spandabel på andre i grove trekk, særling om det kun har gått en vei. Nei, det er ikke smålig å reagere på at spandering bare går en vei, og jo - det er smålig å kreve inn penger for litt fyrverkeri når man tidligere har blitt spandert på av den andre parten. Spesielt når man ikke spurte på forhånd heller. Anonymkode: 0eeda...c3e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #100 Del Skrevet 3. januar Note to myself: Ta med eget potetgull Anonymkode: 4526d...9ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå