Gå til innhold

Venninne spør om å få betalt for fyrverkeri

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror venninnen din har laget et innlegg fra hennes ståsted på en jentegruppe på facebook 😂

Anonymkode: 48321...a87

Eeeeehhh… Jeg har laget meg te og popper popcorn👀👀🤣

Sååååå…. 🤣🤣 

Anonymkode: e4d15...0e9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, veldig merkelig å ikke si ifra at "nå blir dere med på noe dere senere må betale for". Vil man ha betaling for noe så spør man FØR man gjør det, og oppgir da også pris, så kan folk velge. Man tar ikke folk med på noe og SÅ krever betaling. Oppfører seg som en av de egyptiske svindlerne som setter folk på kameler og ikke hjelper de komme ned før de har betalt...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
katties skrev (5 minutter siden):

Ja, veldig merkelig å ikke si ifra at "nå blir dere med på noe dere senere må betale for". Vil man ha betaling for noe så spør man FØR man gjør det, og oppgir da også pris, så kan folk velge. Man tar ikke folk med på noe og SÅ krever betaling. 

Spesielt ikke når det er noe så mange er motstandere av som privat fyrverkeri. Blir nesten som om de hadde tatt med sigaretter og krevd betalt for det siden TS fikk puste inn røyken gratis 😛 

Anonymkode: d8d8f...efa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Var på en sammenkomst med noen venner på nyttårsaften. Hun ene tok med seg raketter til 1000 som kjæresten hadde kjøpt, nå spør hun om vi andre kan betale. De kjøpte 5 raketter, det var jo deres valg.
Vi ble ikke enige om å ha raketter på forhånd og hadde jeg blitt spurt om jeg ville blitt med å betale på forhånd hadde jeg sagt nei, for jeg syns ikke raketter er noe å bruke penger på uansett. For min del hadde vi ikke trengt det. Jeg og en venninne syns det er urimelig. I tillegg har jeg hatt flere vors tidligere der denne venninnen har fått drikke, shots, snacks osv. Jeg har aldri krevd noe for det. Jeg og hun som heller ikke ønsker å betale angrer på at vi gikk ut å så på fyrverkeriet. Skulle vi da sagt at vi ville bli inne i tilfelle det kostet?  Vi tenkte jo ikke noe på at hun kom til å kreve betalt..

Anonymkode: 19153...bb6

Lov og spørre og lov og svare nei verre er det vel ikke? Jissses

Anonymkode: bfcdb...657

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lov og spørre og lov og svare nei verre er det vel ikke? Jissses

Anonymkode: bfcdb...657

Er jo veldig merkelig å spørre etterpå. Men ja er lov, ville bare høre hva andre tenkte om det

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du det skal jeg gjøre! Bør nok trekke i fra mer også! Har servert kake til henne 4 ganger, chips mange ganger, laget jellyshots 3 ganger, har også servert punsj en gang. Hun har også brukt doen min, drukket vann, brukt dopapir og håndsåpe etc. Hun har også fått sove hos meg uten at jeg var hjemme til og med, burde krevd betalt for den natten også😂

Åååj har hun fått potetgull.. du er jaggu raus!

Anonymkode: 4526d...9ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tror venninnen din har laget et innlegg fra hennes ståsted på en jentegruppe på facebook 😂

Anonymkode: 48321...a87

Link? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja enig! Nja hun mangler litt av det ellers også men er veldig snill men hun kan være ganske smålig iblandt

Tenker du må vurdere hvor mye dette vil irritere deg fremover…. 
Hvis det er sånn hun er, samtidig som hun ikke mener noe vondt.. 
Så kan det være verdt å betale nå, men være litt i forkant fremover i sosiale settinger.. 

Altså hvis hun kommer og har med/bidrar med noe, så ville jeg nok enten takket nei, eller rett og slett sagt at du ikke vil bruke penger eller at du har penger..

Men som du sa, det var jo ikke hun som inviterte, hun var jo bare der…

Virker bare utrolig spesielt… Å be om penger for noe de har valgt å ta med seg, og attpåtil så er det ikke hun som har invitert! Ville vært rart uansett… 

Men hun var gjest hun og, akkuratt som deg! 
Hmm… Ble veldig nysgjerrig på hennes side mtp hun angivelig også har postet noe om dette tema..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er ikke bare potetgull, og nei er ikke raust. Men poenget er at de pengene jeg har brukt på henne er nok minst like mye som de rakettene kostet. Men det har uansett vært mitt valgt å ha snacks på vors og servere drikke og kaker etc.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker du må vurdere hvor mye dette vil irritere deg fremover…. 
Hvis det er sånn hun er, samtidig som hun ikke mener noe vondt.. 
Så kan det være verdt å betale nå, men være litt i forkant fremover i sosiale settinger.. 

Altså hvis hun kommer og har med/bidrar med noe, så ville jeg nok enten takket nei, eller rett og slett sagt at du ikke vil bruke penger eller at du har penger..

Men som du sa, det var jo ikke hun som inviterte, hun var jo bare der…

Virker bare utrolig spesielt… Å be om penger for noe de har valgt å ta med seg, og attpåtil så er det ikke hun som har invitert! Ville vært rart uansett… 

Men hun var gjest hun og, akkuratt som deg! 
Hmm… Ble veldig nysgjerrig på hennes side mtp hun angivelig også har postet noe om dette tema..

Ja syns det blir spesielt. Hadde også blitt veldig rart hvis jeg hadde spurt «må jeg betale for rakettene?», jeg trodde ikke jeg måtte betale for å se på raketter. Men til en annen gang får jeg bli inne eller snu ryggen til så jeg ikke ser..

Tror ikke det er hun som har lagt ut innlegg om noe liknende. Vår felles venninne som også feiret nyttårsaften med oss sa hun hadde sett et liknende innlegg, men dette sa hun før vi i det hele tatt hadde svart får venninne på forespørselen om penger.. Så tviler veldig på at det er henne, men skulle likt å sett innlegget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Føler jeg har sett dine (dumme) utsagn tidligere. TS har gitt mange eksempler på ting venninna har fått, inkludert å få sove over uten at andre er hjemme... og du plukker ut potetgull. Har du ikke noe bedre å gjøre enn å sitte og trolle?

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Hei "navn".

Jeg beklager at du ikke avklarte dette på forhånd, da dyreplageri ikke er noe jeg betaler for å være med på."

Anonymkode: 3b8b6...16e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan noen svare på hvor de har sett innlegg om det samme, bare fra den andre siden? Er veldig sikker på at venninnen min ikke har skrevet et slikt innlegg, men vil uansett lese det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kan det være at det er kjæresten som har funnet ut at han syntes det ble for dyrt å betale for rakettene selv? Og så blir hun i skvis og ber om at det skal spleises?

Anonymkode: fe77e...9e2

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan det være at det er kjæresten som har funnet ut at han syntes det ble for dyrt å betale for rakettene selv? Og så blir hun i skvis og ber om at det skal spleises?

Anonymkode: fe77e...9e2

Hun sier at det er han som syns det var dyrt og ville spleise. Men det var hun som ba han om å kjøpe fyrverkeri. Men han pleier å tulle med at hun er veldig kjip og gjerrig når det kommer til penger, så regner med det er like mye hun som syns vi skal betale for det. 
Syns uansett det blir rart å synes det er for dyrt etterpå, uten å ha spurt oss på forhånd om vi vil betale for det og hvor mye vi er villige til å betale eventuelt for raketter.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spleising avtales på forhånd. Ikke som en uventet greie etterpå. 

(Med mindre man må fikse noe ødelagt) 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville nok ha betalt denne gangen, med mindre du har veldig dårlig råd.

Så ville jeg sagt fra at dette er siste gang du er med og betaler for noe uten at det er avtalt på forhånd.

Det er urimelig av henne å kjøpe inn noe uten å si fra eller spørre først, for så å kreve betalt etterpå.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hun sier at det er han som syns det var dyrt og ville spleise. Men det var hun som ba han om å kjøpe fyrverkeri. Men han pleier å tulle med at hun er veldig kjip og gjerrig når det kommer til penger, så regner med det er like mye hun som syns vi skal betale for det. 
Syns uansett det blir rart å synes det er for dyrt etterpå, uten å ha spurt oss på forhånd om vi vil betale for det og hvor mye vi er villige til å betale eventuelt for raketter.

Jeg synes det er innmari rart å fortsette å harpe rundt på dette i timesvis, etter at du har fått mange gode svar OG du allerede har konfrontert din venninne med svaret ditt. Folk gjør rare ting. Ferdig snakka. 

Anonymkode: d69af...b6a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva om du kjøpte fyrverkeri for 15000 kr. uten avtale, hadde hun da betalt «sin andel»?

Anonymkode: 54bc0...d02

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, så klart! Jeg dro rundt i nabolaget og betalte de en slant hver siden jeg såg på deres fyrverkeri fra terrassen min!

Det var tull… Nei, hadde aldri betalt uten at det var avtalt! Bruker ikke penger på det selv heller. 

Anonymkode: 40014...739

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...