AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:35 #1 Del Skrevet torsdag kl 11:35 Var på en sammenkomst med noen venner på nyttårsaften. Hun ene tok med seg raketter til 1000 som kjæresten hadde kjøpt, nå spør hun om vi andre kan betale. De kjøpte 5 raketter, det var jo deres valg. Vi ble ikke enige om å ha raketter på forhånd og hadde jeg blitt spurt om jeg ville blitt med å betale på forhånd hadde jeg sagt nei, for jeg syns ikke raketter er noe å bruke penger på uansett. For min del hadde vi ikke trengt det. Jeg og en venninne syns det er urimelig. I tillegg har jeg hatt flere vors tidligere der denne venninnen har fått drikke, shots, snacks osv. Jeg har aldri krevd noe for det. Jeg og hun som heller ikke ønsker å betale angrer på at vi gikk ut å så på fyrverkeriet. Skulle vi da sagt at vi ville bli inne i tilfelle det kostet? Vi tenkte jo ikke noe på at hun kom til å kreve betalt.. Anonymkode: 19153...bb6 21 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:40 Populært innlegg #2 Del Skrevet torsdag kl 11:40 Helt urimelig av venninnen din. Da måtte hun spurt på forhånd. Typisk at de som liker å få ting gratis samtidig skal ha betalt hvis de legger ut. Anonymkode: bb806...5a1 80 1 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:43 #3 Del Skrevet torsdag kl 11:43 Er en person jevnt over litt merkelig, og snylter, så faser jeg ut personen. Eller tar mine forhåndsregler. Skjer slikt en gang nå og da, så betaler jeg bare. Gidder ikke lage dårlig stemning for noen kroner, og tenker at det ikke lå noen vond vilje bak, bare litt ubetenksomhet. Som i at hun gjorde et forsøk på å skape god stemning for dere, at det var slik det ble løst i fjor, at hun har oppfattet det som en avtale, eller et eller annet. Anonymkode: 31782...ede 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet torsdag kl 11:44 #4 Del Skrevet torsdag kl 11:44 Hadde sagt det er uaktuelt, det er de som valgte å ta med fyrverkeri det var høyst frivillig. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:44 #5 Del Skrevet torsdag kl 11:44 jeg ville svart at jeg ikke hadde blitt spurt om å dele på kostsen og om hun hadde spurt ville svaret uansett blitt nei fra min side. Anonymkode: 7e932...3c0 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:45 #6 Del Skrevet torsdag kl 11:45 "det var deres valg å kjøpe inn raketter, det var ikke avtalt at det skulle spleises på det. Og hadde dere spurt på forhånd hadde jeg sagt nei, da jeg synes det er helt unødvendig pengebruk" Anonymkode: 4a336...9a0 30 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:46 #7 Del Skrevet torsdag kl 11:46 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt urimelig av venninnen din. Da måtte hun spurt på forhånd. Typisk at de som liker å få ting gratis samtidig skal ha betalt hvis de legger ut. Anonymkode: bb806...5a1 Ja hadde vært noe annet om hun hadde spurt på forhånd. Ja er veldig typisk, jeg har hatt flere fester/vors der hun har vært invitert der jeg har laget jellyshots, delt ut vanlige shots, hatt snacks, brownies og pavlova på 17. mai. Krevde aldri betalt for det. Anonymkode: 19153...bb6 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:47 #8 Del Skrevet torsdag kl 11:47 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er en person jevnt over litt merkelig, og snylter, så faser jeg ut personen. Eller tar mine forhåndsregler. Skjer slikt en gang nå og da, så betaler jeg bare. Gidder ikke lage dårlig stemning for noen kroner, og tenker at det ikke lå noen vond vilje bak, bare litt ubetenksomhet. Som i at hun gjorde et forsøk på å skape god stemning for dere, at det var slik det ble løst i fjor, at hun har oppfattet det som en avtale, eller et eller annet. Anonymkode: 31782...ede Enig i denne..syns selv det høres urimelig ut. Men for 200-300 kr per pers? Så hadde jeg ikke potensielt ofret vennskap for det. Om festen var bra, og stemningen var god så er det kanskje verdt det? 😊 ville heller sagt at jeg kan betale denne gangen, setter pris på at du tok med og lagde bra nyttårsfeiring. Men neste år vil jeg at vi skal avtale på forhånd dersom noe skal spleises på. Det gjelder jo alt, mat, drikke osv 😊 Anonymkode: cb47d...1e7 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:48 #9 Del Skrevet torsdag kl 11:48 Kvinner Anonymkode: 88fa5...923 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:49 #10 Del Skrevet torsdag kl 11:49 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja hadde vært noe annet om hun hadde spurt på forhånd. Ja er veldig typisk, jeg har hatt flere fester/vors der hun har vært invitert der jeg har laget jellyshots, delt ut vanlige shots, hatt snacks, brownies og pavlova på 17. mai. Krevde aldri betalt for det. Anonymkode: Er også sånn som du, og har flere venner som henne..tror man bare er oppdratt ulikt. I min verden bur jeg nå og du litt da så går det litt opp i opp..men man blir jo ikke gira på å stelle i stand når der bare er en veis 😎 Anonymkode: cb47d...1e7 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:50 #11 Del Skrevet torsdag kl 11:50 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er en person jevnt over litt merkelig, og snylter, så faser jeg ut personen. Eller tar mine forhåndsregler. Skjer slikt en gang nå og da, så betaler jeg bare. Gidder ikke lage dårlig stemning for noen kroner, og tenker at det ikke lå noen vond vilje bak, bare litt ubetenksomhet. Som i at hun gjorde et forsøk på å skape god stemning for dere, at det var slik det ble løst i fjor, at hun har oppfattet det som en avtale, eller et eller annet. Anonymkode: 31782...ede Hun pleier ikke å snylte, jeg syns bare det er hyggelig å tilby gjestene mine noe så ser ikke på det som det, men da forventer jeg ikke at hun skal være smålig tilbake. Har aldri feiret nyttårsaften med henne, så det var ikke en «avtale». Hun sendte melding etter jeg hadde kommet til der vi skulle være og sa at hun hadde kjøpt raketter og at vi måtte fyre de opp i løpet av kvelden. Anonymkode: 19153...bb6 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet torsdag kl 11:53 #12 Del Skrevet torsdag kl 11:53 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): "det var deres valg å kjøpe inn raketter, det var ikke avtalt at det skulle spleises på det. Og hadde dere spurt på forhånd hadde jeg sagt nei, da jeg synes det er helt unødvendig pengebruk" Anonymkode: 4a336...9a0 Minus den siste biten. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:54 #13 Del Skrevet torsdag kl 11:54 Er helt enig i at det ikke er mye å betale, men av prinsipp vil jeg faktisk ikke betale noe som jeg ikke fikk vite om/blitt enige om på forhånd. Men hvis jeg feirer med henne neste år skal jeg velge å være inne og ikke se på fyrverkeriet hennes😂 Anonymkode: 19153...bb6 7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:55 #14 Del Skrevet torsdag kl 11:55 Hadde antagelig ikke svart engang. Makan. Anonymkode: dbacf...8cb 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:57 #15 Del Skrevet torsdag kl 11:57 Så lurt! Neste gang jeg skal på vinkveld til venninna mi, skal jeg ta med dyre og eksklusive oster og viner. Så skal jeg sende venninnene mine vippskrav etterpå. Helt genialt. 😅 Anonymkode: f0d79...197 6 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:01 #16 Del Skrevet torsdag kl 12:01 Genrellt synes jeg det er en uting å invitere, og informere/kreve/be om betaling i etterkant! Altså uansett sum🤷♀️ Har aldri opplevd det selv, og har tanken har ikke streifet meg en gang å gjøre det selv… Vi er jo forskjellige, men jeg hadde nok betalt, pga samvittigheten🙈 Så ville jeg nok vurdert neste invitasjon anderledes kanskje… Kjipt å takke ja til noe, også være usikker på om det kommer noe vipps krav senere… Og til info… Jeg kommer aldri tomhendt og spør alltid på forhånd om jeg skal ta med noe.. Får jeg nei, tar jeg med noe likevell… (Er 43 om det har noe å si.) Anonymkode: e4d15...0e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:07 #17 Del Skrevet torsdag kl 12:07 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Genrellt synes jeg det er en uting å invitere, og informere/kreve/be om betaling i etterkant! Altså uansett sum🤷♀️ Har aldri opplevd det selv, og har tanken har ikke streifet meg en gang å gjøre det selv… Vi er jo forskjellige, men jeg hadde nok betalt, pga samvittigheten🙈 Så ville jeg nok vurdert neste invitasjon anderledes kanskje… Kjipt å takke ja til noe, også være usikker på om det kommer noe vipps krav senere… Og til info… Jeg kommer aldri tomhendt og spør alltid på forhånd om jeg skal ta med noe.. Får jeg nei, tar jeg med noe likevell… (Er 43 om det har noe å si.) Anonymkode: e4d15...0e9 Det kom litt dårlig frem kanskje, men vi var hos en annen venninne og hun ene som var der og kjæresten valgte å ta med seg raketter dit. Vi er tidlig i 20-årene så vi har ikke så god råd. Kunne betalt, men det var faktisk deres valg å kjøpe raketter. Da får de heller lære av det til en annen gang, og eventuelt la være å kjøpe det hvis folk ikke vil spleise eller så må de bare betale og la andre få se på rakettene uten å kreve betalt.. Anonymkode: 19153...bb6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:14 #18 Del Skrevet torsdag kl 12:14 Si at du trekker fra halvparten pga de gratis drinkene hun har fått😂Siden det føres regnskap, vil du bidra til riktig balanse🎉 Anonymkode: e7a42...a6b 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caroline.s Skrevet torsdag kl 12:14 #19 Del Skrevet torsdag kl 12:14 Sånt bør avtales på forhånd. Jeg hadde sagt nei til å betale på noe jeg ikke selv har ønsket å være med på. Det er helt fair. Forstår hun det ikke, får du forklare hvorfor du ikke vil bidra😊 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:16 #20 Del Skrevet torsdag kl 12:16 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hun pleier ikke å snylte, jeg syns bare det er hyggelig å tilby gjestene mine noe så ser ikke på det som det, men da forventer jeg ikke at hun skal være smålig tilbake. Har aldri feiret nyttårsaften med henne, så det var ikke en «avtale». Hun sendte melding etter jeg hadde kommet til der vi skulle være og sa at hun hadde kjøpt raketter og at vi måtte fyre de opp i løpet av kvelden. Anonymkode: 19153...bb6 Jeg ville bare vært avslappet, og betalt. Med mindre du har veldig dårlig råd. Gidder ikke legge verste vilja til når det kommer til venninner. Har jo kortsluttet selv noen ganger. Tar det heller opp hvis det er et gjennomgående problem at det blir ensidig. Anonymkode: 31782...ede 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå