AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:24 #1 Del Skrevet torsdag kl 10:24 Har selv satt min siste dose for 1 uke siden og jeg kjenner at jeg er kjempenervøs for hva som kan komme. Vil food noise være ekstrem, vil jeg gå opp alt igjen eller hva? Jeg er aktiv hver dag ved at jeg går turer på 1 time, sykler til og fra jobb eller trener i studio (dette har jeg holdt på med lenge). Har også gjennom 6 mnd på Wegovy kartlagt hva jeg spiser og loggført. Så jeg har holdt meg på et kalori inntak på rundt 1500 (mat inn). Når man googler så kommer det bare frem at flesteparten går opp igjen alt eller mye Mitt problem var ikke mengdene på vanlig mat, men at jeg var ekstremt glad i godteri, boller, croissants.......Så vil tiden nå vise om jeg har det som skal for skjerpe meg på egenhånd. Anonymkode: b876c...8a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:26 #2 Del Skrevet torsdag kl 10:26 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har selv satt min siste dose for 1 uke siden og jeg kjenner at jeg er kjempenervøs for hva som kan komme. Vil food noise være ekstrem, vil jeg gå opp alt igjen eller hva? Jeg er aktiv hver dag ved at jeg går turer på 1 time, sykler til og fra jobb eller trener i studio (dette har jeg holdt på med lenge). Har også gjennom 6 mnd på Wegovy kartlagt hva jeg spiser og loggført. Så jeg har holdt meg på et kalori inntak på rundt 1500 (mat inn). Når man googler så kommer det bare frem at flesteparten går opp igjen alt eller mye Mitt problem var ikke mengdene på vanlig mat, men at jeg var ekstremt glad i godteri, boller, croissants.......Så vil tiden nå vise om jeg har det som skal for skjerpe meg på egenhånd. Anonymkode: b876c...8a6 Jeg skal også slutte i løpet av våren. Trappet du gradvis ned dosen? Anonymkode: be46e...086 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:26 #3 Del Skrevet torsdag kl 10:26 Sluttet for 1 år siden. Holdt vekten stabil siden da. Gått ned 3-4 kilo til, men ikke noe mer Anonymkode: 20a90...6cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:32 #4 Del Skrevet torsdag kl 10:32 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg skal også slutte i løpet av våren. Trappet du gradvis ned dosen? Anonymkode: be46e...086 TS her: Jeg har hele tiden vært på laveste dose og det var aldri behov å trappe opp. Så jeg håper at jeg skal være sterk nå og jeg vet at det er meg det er opp til Men jeg har virkelig fått et nytt liv. Pusteproblemene har forsvunnet, mye mer energi og ikke minst livsglede. Det er de tingene jeg virkelig må gripe fatt i. Anonymkode: b876c...8a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue7 Skrevet 12 timer siden #5 Del Skrevet 12 timer siden Følger denne. Jeg har også gått ned de kg jeg skal (28 kg), og har begynt nedtrapping nå. Jeg planlegger å ha lav/minste dose i minst ett år. Er på nest minste nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #6 Del Skrevet 9 timer siden Jeg brukte Saxenda tidligere og sluttet med den. Det er jo omtrent det samme som wegovy. Og ja, food noise var tilbake for fullt etter noen uker, det var ekstremt vanskelig å stå i det, og jeg gikk opp mye. Ikke bare food noise, men ekstrem sult også. Magen hylte etter mer mat når jeg satt og spiste og visste at jeg burde være mett. dette varte flere måneder. Begynte på Wegovy for 1,5 år siden og legen min anbefaler meg å bli stående på medisinen, men har funnet lavere dose til vedlikehold. Men ja, jeg har jo lyst å slutte etterhvert Anonymkode: 533b9...e9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg brukte Saxenda tidligere og sluttet med den. Det er jo omtrent det samme som wegovy. Og ja, food noise var tilbake for fullt etter noen uker, det var ekstremt vanskelig å stå i det, og jeg gikk opp mye. Ikke bare food noise, men ekstrem sult også. Magen hylte etter mer mat når jeg satt og spiste og visste at jeg burde være mett. dette varte flere måneder. Begynte på Wegovy for 1,5 år siden og legen min anbefaler meg å bli stående på medisinen, men har funnet lavere dose til vedlikehold. Men ja, jeg har jo lyst å slutte etterhvert Anonymkode: 533b9...e9f Ts her. Kan jeg spørre hvor mange kalorier du lå på når du gikk/går på medisinene? Jeg er spent på hvordan det skal gå fremover 😬 Anonymkode: b876c...8a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aazy Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden Slutta på Saxenda januar 2022, og det gjekk heilt greit. Var og er aktiv, var vel på 2200 kcal/døgnet i gjennomsnitt når eg gjekk på Saxenda. Oppe på 2400isj no. Sulten går opp og ned, båe ifbm syklus og høgtider, og eg må framleis tracke alt av mat og veie meg regelmessig. Lev eit ganske ordinært liv matmessig ellers, som var veldig viktig for meg å kunne når eg slutta. Har vel gått opp fireisj kilo i atterkant før eg nådde stabil vekt etter ca eit år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden Klarte å holde vekta i ca. 1 år etter slutt av saxenda/wegovy. Etter det krøp kiloene på, har gått opp alt + 10 kg til, det siste året. Ulvehunger, matstøy og "drage i magen" har vært til stede 24/7 det siste året. Anonymkode: b3f8e...f3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts her. Kan jeg spørre hvor mange kalorier du lå på når du gikk/går på medisinene? Jeg er spent på hvordan det skal gå fremover 😬 Anonymkode: b876c...8a6 Lå på 1200-1300 på det laveste. Mitt vedlikehold er 1900-2000ish. Anonymkode: 533b9...e9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå