Gå til innhold

Tverrleie/seteleie og planlagt KS?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dere som har hatt baby i tverrleie og som måtte ta keisersnitt pga det, når fikk dere planlagt keisersnitt? Må jeg vente til termin eller får jeg keisersnitt i uke 38/39?❤️ Er 36+5 og fikk høre på ultralyd i dag at baby er i tverrleie og at de eventuelt utfører KS om vendingsførsøk er mislykket neste uke.

Anonymkode: 1efa5...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg takker nei til vendingsforsøk, men du må være litt klar for at det kan ende med keisersnitt etter vendingsforsøket om babyen blir altfor stresset.. 

Jeg hadde keisersnitt i uke 37, men det var ikke bare pga seteleie. Vil tro de venter lengst mulig om alt går greit og babyen har det bra i magen :) 

Anonymkode: 74e14...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har hatt ein av kvar. Kan ikkje gi så hjelpsom informasjon, men siste var tverrleie. Skulle uansett ha planlagt KS, og fekk dato 38+5. Pga forsinkelser enda barnet med å bli født 39+0. Ikkje snakk om vending her, sidan eg uansett skulle ha KS. 

Med første var det seteleie, men ikkje oppdaga før termin. Han vart vendt på termindato, og fødsel vart indusert på full overtid. Pga komplikasjonar så enda det med eit hastesnitt. Så, ikkje så hjelpsom informasjon i forhold til det du spør om, men kan sei at vending slett ikkje er så gale som mange sei. 

Anonymkode: b7855...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...