Gå til innhold

Ny lov gjelder fra i år, forbud mot å kaste tekstiler

AnonymBruker
Rhodiola
Melding lagt til av Rhodiola,

Hei!

Vær sikker på at du leverer riktig hvis du har tenkt å bidra til tekstilinnsamling, slik at du ikke bidrar til merarbeid eller potensielt reduserer kvalitet på eller ødelegger andre leverte tekstiler. Du kan lese de ulike aktørenes egne oppfordringer på nettsidene deres:

Rhodiola, adm.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men det er ikke gjengen bak UFF som har endret loven. Håper du vaska de først i allefall 

Anonymkode: a1705...0a4

Sløser ikke bort vann og såpe på boxere som det nesten ikke er noe igjen av og sokker hvor tuppen er borte osv osv  hele bunnen var borte på Boxer,n så ballene hang i buksa 

Endret av Maskinfører
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg blir lovbryter 😂 Leverer ikke brukte truser til innsamling, ass. Får nå være grenser. Bh har jeg aldri kastet i søpla, så den går til Fretex. 

Anonymkode: 3d80e...f2b

Jeg også, men ingenting yil Fretex.

Anonymkode: 125f5...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (1 minutt siden):

Sløser ikke bort vann og såpe på boxere som det nesten ikke er noe igjen av og sokker hvor tuppen er borte osv osv 

Du vet det er mennesker som står og sorterer klærne, sant?

For en ufyselig ting å gjøre mot andre mennesker.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maskinfører skrev (2 minutter siden):

Sløser ikke bort vann og såpe på boxere som det nesten ikke er noe igjen av og sokker hvor tuppen er borte osv osv  hele bunnen var borte på Boxer,n så ballene hang i buksa 

Fy faen beklager altså, men folkene som sorterer klær som skal videre til folk som har mindre, ikke bare gir du de ubrukelige klær, men du vasker ikke klær som har vært tett på de svette tærne og ballene dine 🤢

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men det er ikke gjengen bak UFF som har endret loven. Håper du vaska de først i allefall 

De som jobber på miljøstasjoner ser og behandler tusenvis tonn avfall hvert år. Hvorfor skulle akkurat trusene dine vekke interesse? Står det navn på de? Vasket eller ikke.

Anonymkode: 06e0b...32f

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Blåttvann skrev (44 minutter siden):

Er folk her 10år? Hvem bryr seg om rene hullete truser?

Tror det er morsommere som renovasjonsarbeiderne med dildoer i elektronikkavfallet, dersom de ikke det hele tatt bryr seg.

Kanskje sommervikarene som har sin første jobb etter VGS eller de som er utplassert på OD-dagen synes det er hysterisk morsomt...

Tror dere feilvurderer folks morsomheter. Jeg hadde hvertfall ikke tatt sjansen. 

Anonymkode: 7df3e...ce8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fy faen beklager altså, men folkene som sorterer klær som skal videre til folk som har mindre, ikke bare gir du de ubrukelige klær, men du vasker ikke klær som har vært tett på de svette tærne og ballene dine 🤢

Egentlig skulle de klærne vært kasta i søplekassa men det er jo ikke lov lenger det er de som driver med dette som nå skal bestemme hva som er brukende og ikke og dette jeg nå har gjort kommer flere til gjøre og innen året er omme så er problemene så store at vi får lov å hive totalt ødelagte klær i restavfallet 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (7 minutter siden):

Du vet det er mennesker som står og sorterer klærne, sant?

For en ufyselig ting å gjøre mot andre mennesker.

Nei det visste jeg faktisk ikke jeg trodde det ble gjort med maskin ? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Skal alle tenke slik, så er det ingen andre som gidder gjøre det heller. Vil gå foran som et godt eksempel på å ikke gjøre noe du skjønner jeg

Jeg har skrevet at de fleste klærne mine er polyester og det kan ikke gjenvinnes. Jeg gjør mitt selv om det betyr nada. Har ikke bil og sykler overalt. 

Anonymkode: 79246...57d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maskinfører skrev (3 minutter siden):

Nei... folk åpner posene og sorterer, gjerne frivillige eller folk fra resurssenter som har ulike utfordringer. Så ja, det var ikke så greit gjort av deg. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maskinfører skrev (1 minutt siden):

Jobb er jobb. Noen driver med å obdusere også... Vet ikke om dere har sett bergene av klær som havner som enorme søppelfyllinger i Syd-Amerika? Mener dere vi skal bidra til at mer havner her?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maskinfører skrev (4 minutter siden):

Hvor er vergen din??

Anonymkode: aa8eb...dc2

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Får egen dunk til tekstiler? 

Anonymkode: dff85...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor er vergen din??

Hvor er din?

Anonymkode: 79246...57d

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei... folk åpner posene og sorterer, gjerne frivillige eller folk fra resurssenter som har ulike utfordringer. Så ja, det var ikke så greit gjort av deg. 

Skal det i poser ? Bare åpna skuffen og kastet det nedi jeg synes de bør få klekkelig betalt jeg ikke bli utnyttet av kyniske systemer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jobb er jobb. Noen driver med å obdusere også... Vet ikke om dere har sett bergene av klær som havner som enorme søppelfyllinger i Syd-Amerika? Mener dere vi skal bidra til at mer havner her?

Ja takk for at noen obduserer det hadde ikke jeg orker har mere nok med å se en annen vei når elgen skal tømmes jeg har jobbet på søppelfylling så har sett litt av hvert folk måtte sortere søppla så havnet det på samme plassen vi har jo vår søppelhaug vi sender vel ikke søppel i Syd Amerika ? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Og beklager, men hvorfor skal jeg betale såpe og slitasje på maskin for noe som skal kastes? 

Og hvor miljøvennlig er dette om alle må KJØRE for å kvitte seg med tekstiler?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maskinfører skrev (2 minutter siden):

Skal det i poser ? Bare åpna skuffen og kastet det nedi jeg synes de bør få klekkelig betalt jeg ikke bli utnyttet av kyniske systemer 

Ja de ber folk legge det i poser for at det skal bli lettere. Mye sånt er basert på frivillig eller lavest lønna via nav

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er vergen din??

Er 36 år jeg så har ingen verge men jeg er verge for en på 4 bein som sier mjau mjau men han sover nå 😻

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og beklager, men hvorfor skal jeg betale såpe og slitasje på maskin for noe som skal kastes? 

Og hvor miljøvennlig er dette om alle må KJØRE for å kvitte seg med tekstiler?

Helt riktig ikke skal du bare kjøre for å kvitte deg med rask av sokker og hullete truser snart skal du kjøre og hente reklamen og posten din også vinninga går opp i spinninga miljømessig dette har jeg mistenkt helt siden miljøprosjektet startet 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...