AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:02 #1 Del Skrevet torsdag kl 09:02 Er 34 år gammel og har 3 forhold bak meg. Den første jeg var sammen med var sjalu og kontrollerende. Den andre jeg var sammen med var også djali og kontrollerende i tillegg til voldelig. Den tredje jeg var sammen med var en notorisk løgner som lurte meg inn i en rebound situasjon, hvor han ikke var ærlig med meg om hvor lenge siden det hadde blitt slutt med xen etter at han hadde vært i ett 7 år langt forhold. Så poenget mitt er, hvordan får kvinnen skylda for å velge feil mann, når det er disse mennene som for det første fremstiller seg selv for å være gode personer og å ha en personlighet som de egentlig ikke har. Eller for eksempel sånn som den tredje jeg var sammen med, som lyver om statusen sin. På hvilken måte er det kvinnen sin skyld når det er mannen som gjør disse handlingene. Hvordan skulle jeg på et mirakuløst vis vite at han fortsatt bodde med xen, at det hadde blitt slutt mellom dem 4 uker før han ble kjent med meg og at han brukte meg som en rebound. Det er jo desverre sånn at man antar og stoler på at personen er åpen og ærlig og vil det beste for deg. Hva ellers skal man gjøre ? Droppe å date personen fordi han heller skal anta det værste? Synes bare det er så stygt av folk som sier du valgte feil mann, akuratt som om man burde visst ting om personen som er umulig å vite før maska dems faller av og man ser hvem de er… Anonymkode: 41457...225 2 9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:07 #2 Del Skrevet torsdag kl 09:07 Her kommer det an på hvor ofte slikt skjer. Vi er mange som har opplevd dårlige kjærester, selv ble jeg utsatt for psykisk vold av eksen, og det betyr ikke at det var min feil, det var da hun som var råtten. Men om dette er normen, og man nesten utelukkende møter drittsekker, så bør man nok reflektere litt over hvorfor det alltid blir sånn,for sjansen for at man har delvis skyld selv er stor da Anonymkode: 9163b...38c 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:08 #3 Del Skrevet torsdag kl 09:08 Blir spennende å se hva som er galt med mann nummer fire. Det kan være lurt å ta en titt på seg selv og sin rolle i et forhold. Og ikke minst spørre seg hvorfor en ender opp i slike forhold. Men om man ikke har lyst til det, så er det bare å fortsette på femte mann, så sjette mann osv. Anonymkode: 8724a...b02 15 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:10 #4 Del Skrevet torsdag kl 09:10 Når man går for raskt inn i en relasjon uten å ta seg tid til å bli kjent er det jo ikke noen andre sin "feil" at det blir som det blir.. Det må man ta på egen kappe.. Anonymkode: 28471...d66 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet torsdag kl 09:10 #5 Del Skrevet torsdag kl 09:10 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er 34 år gammel og har 3 forhold bak meg. Den første jeg var sammen med var sjalu og kontrollerende. Den andre jeg var sammen med var også djali og kontrollerende i tillegg til voldelig. Den tredje jeg var sammen med var en notorisk løgner som lurte meg inn i en rebound situasjon, hvor han ikke var ærlig med meg om hvor lenge siden det hadde blitt slutt med xen etter at han hadde vært i ett 7 år langt forhold. Så poenget mitt er, hvordan får kvinnen skylda for å velge feil mann, når det er disse mennene som for det første fremstiller seg selv for å være gode personer og å ha en personlighet som de egentlig ikke har. Eller for eksempel sånn som den tredje jeg var sammen med, som lyver om statusen sin. På hvilken måte er det kvinnen sin skyld når det er mannen som gjør disse handlingene. Hvordan skulle jeg på et mirakuløst vis vite at han fortsatt bodde med xen, at det hadde blitt slutt mellom dem 4 uker før han ble kjent med meg og at han brukte meg som en rebound. Det er jo desverre sånn at man antar og stoler på at personen er åpen og ærlig og vil det beste for deg. Hva ellers skal man gjøre ? Droppe å date personen fordi han heller skal anta det værste? Synes bare det er så stygt av folk som sier du valgte feil mann, akuratt som om man burde visst ting om personen som er umulig å vite før maska dems faller av og man ser hvem de er… Anonymkode: 41457...225 Det er jeg enig i. Man kan aldri vite. Selv trodde jeg at jeg gjorde alt etter boka i mitt forrige. Kjærester i to år før ekteskap. Gift i fire år før vi fikk barn. I tillegg hadde vi tydelig kommunikasjon og retningslinjer for hverandre med tanke på utroskap. Hjalp ingenting. Han var en ekspert i å skjule ting for meg. Det var terapien som reddet meg. Refleksjon. Jeg ser litt annerledes på mennesker, og relasjoner idag enn det jeg gjorde tidligere. Og jeg gir fort beskjed om jeg opplever at noe skurrer for min del... Man kan ikke klare å garantere seg mot alt, og samtidig så må man tørre også tenker jeg. Jeg har mye å gi den rette mannen kjenner jeg på. Så den sjansen er jeg villig til å ta. Så sant mitt inntrykk av han stemmer med det han forteller meg. Det er viktig for meg. At han ikke er redd for å innrømme ting feks. Å være for stolt er heller ikke bra... Alt har en balanse, og det er den jeg ser etter. 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:13 #6 Del Skrevet torsdag kl 09:13 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når man går for raskt inn i en relasjon uten å ta seg tid til å bli kjent er det jo ikke noen andre sin "feil" at det blir som det blir.. Det må man ta på egen kappe.. Anonymkode: 28471...d66 Men det er jo mennenes skyld at de ikke vil vente med sex i flere måneder. For SELVFØLGELIG vil mange kvinner ikke bare pule uten forpliktelser "mens de blir kjent", uten å være i et forhold. Faren for å bli brukt for sex er overhengende stor i slike tilfeller. Anonymkode: 96864...419 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:16 #7 Del Skrevet torsdag kl 09:16 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er 34 år gammel og har 3 forhold bak meg. Den første jeg var sammen med var sjalu og kontrollerende. Den andre jeg var sammen med var også djali og kontrollerende i tillegg til voldelig. Den tredje jeg var sammen med var en notorisk løgner som lurte meg inn i en rebound situasjon, hvor han ikke var ærlig med meg om hvor lenge siden det hadde blitt slutt med xen etter at han hadde vært i ett 7 år langt forhold. Så poenget mitt er, hvordan får kvinnen skylda for å velge feil mann, når det er disse mennene som for det første fremstiller seg selv for å være gode personer og å ha en personlighet som de egentlig ikke har. Eller for eksempel sånn som den tredje jeg var sammen med, som lyver om statusen sin. På hvilken måte er det kvinnen sin skyld når det er mannen som gjør disse handlingene. Hvordan skulle jeg på et mirakuløst vis vite at han fortsatt bodde med xen, at det hadde blitt slutt mellom dem 4 uker før han ble kjent med meg og at han brukte meg som en rebound. Det er jo desverre sånn at man antar og stoler på at personen er åpen og ærlig og vil det beste for deg. Hva ellers skal man gjøre ? Droppe å date personen fordi han heller skal anta det værste? Synes bare det er så stygt av folk som sier du valgte feil mann, akuratt som om man burde visst ting om personen som er umulig å vite før maska dems faller av og man ser hvem de er… Anonymkode: 41457...225 Hvor lenge kjente du dem før du ble sammen? Bruk noen måneder på å bli kjent med dem, så vil du finne ut mer om dem før du starter et forhold. Anonymkode: 6acac...cd6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:17 #8 Del Skrevet torsdag kl 09:17 Jeg vet ikke om jeg nødvendigvis valgte feil mann, men vi var relativt unge og litt naive, og i ettertid ser jeg at det er MYE som burde vært snakket om før vi giftet oss. 20 år senere er jeg usikker på om jeg orker dette mye lengre, samtidig som enkelte ting rett og slett er for sent å ta opp… Anonymkode: 92ea5...738 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VetAlt Skrevet torsdag kl 09:17 #9 Del Skrevet torsdag kl 09:17 Det er jo DU som tok valget? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:18 #10 Del Skrevet torsdag kl 09:18 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men det er jo mennenes skyld at de ikke vil vente med sex i flere måneder. Det er kvinnene sin egen skyld om de har sex før de egentlig ønsker og er klar, å skylde på mannen fordi han har lyst på sex blir for dumt Anonymkode: 9163b...38c 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:19 #11 Del Skrevet torsdag kl 09:19 Som regel er det så enkelt som at man ikke passer sammen uten at det trenger å være den ene eller den andres feil. Hvis man gang på gang havner i relasjoner med menn som har alvorlige brister i personligheten, så må man nesten se på sin egen evne til å vurdere mennesker litt kritisk. Anonymkode: 5333e...4b5 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:21 #12 Del Skrevet torsdag kl 09:21 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men det er jo mennenes skyld at de ikke vil vente med sex i flere måneder. For SELVFØLGELIG vil mange kvinner ikke bare pule uten forpliktelser "mens de blir kjent", uten å være i et forhold. Faren for å bli brukt for sex er overhengende stor i slike tilfeller. Anonymkode: 96864...419 Mennene vil selvfølgelig endel ting og kvinnene vil selvfølgelig endel ting. Det er ditt ansvar å ta ansvar for egen situasjon. Anonymkode: c59cf...51a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet torsdag kl 09:25 #13 Del Skrevet torsdag kl 09:25 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Så poenget mitt er, hvordan får kvinnen skylda for å velge feil mann, når det er disse mennene som for det første fremstiller seg selv for å være gode personer og å ha en personlighet som de egentlig ikke har. Fordi svært mange kvinner leter etter røde flagg de selv reagerer på, men ignorerer råd fra andre menn, som ser røde flagg de gjenkjenner som problematiske. Kvinner kan bli SJARMERT av lett sjalusi. Og menn som oppleves "trygge" og "tar føringen". Og begge er ting som kan eskalere ut i voldelig sjalusi og kontrollerende oppførsel. Dette er den typiske diskusjonen om "Kvinner velger badboys og ignorer de snille" : det handler om at kvinner generelt er dårlige på å tolke manlige røde flagg. (Menn gjør akkurat det samme : veldig mange menn kan komme til veninniner og forteller at nå har de funnet en "spennende" partner som "er interesert i meg!" Og kommentaren fort blir "DRAMA!") 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:29 #14 Del Skrevet torsdag kl 09:29 Jeg tenker vel at du ikke plukker opp viktige signal TS. Jeg har aldri hatt en voldelig eller sjalu kjæreste, men jeg oppfatter fort hvem som potensielt kan være det. Det virker som om du ikke vurderer ordentlig og tester dem? Noen indikasjoner på at de er kontrollerende og sjalu må du jo plukke opp relativt fort og trekke deg unna. Jeg tenker du må sile ut fortere og bli smartere i dine valg. Du velger bo hvem du slipper inn i livet ditt og hva du tillater. Anonymkode: 58e4f...e3b 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:29 #15 Del Skrevet torsdag kl 09:29 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er kvinnene sin egen skyld om de har sex før de egentlig ønsker og er klar, å skylde på mannen fordi han har lyst på sex blir for dumt Anonymkode: 9163b...38c Problemet er at de fleste menn tolker manglende sex i flere måneder i "bli kjent"-fase som manglende interesse, og avslutter relasjonen. De finner heller ei annen som ønsker å ha sex tidlig. Da sitter man der med skjegg i postkassa, jomfruelig og alene. Anonymkode: 96864...419 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TLR Skrevet torsdag kl 09:29 #16 Del Skrevet torsdag kl 09:29 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Er 34 år gammel og har 3 forhold bak meg. Den første jeg var sammen med var sjalu og kontrollerende. Den andre jeg var sammen med var også djali og kontrollerende i tillegg til voldelig. Den tredje jeg var sammen med var en notorisk løgner som lurte meg inn i en rebound situasjon, hvor han ikke var ærlig med meg om hvor lenge siden det hadde blitt slutt med xen etter at han hadde vært i ett 7 år langt forhold. Så poenget mitt er, hvordan får kvinnen skylda for å velge feil mann, når det er disse mennene som for det første fremstiller seg selv for å være gode personer og å ha en personlighet som de egentlig ikke har. Eller for eksempel sånn som den tredje jeg var sammen med, som lyver om statusen sin. På hvilken måte er det kvinnen sin skyld når det er mannen som gjør disse handlingene. Hvordan skulle jeg på et mirakuløst vis vite at han fortsatt bodde med xen, at det hadde blitt slutt mellom dem 4 uker før han ble kjent med meg og at han brukte meg som en rebound. Det er jo desverre sånn at man antar og stoler på at personen er åpen og ærlig og vil det beste for deg. Hva ellers skal man gjøre ? Droppe å date personen fordi han heller skal anta det værste? Synes bare det er så stygt av folk som sier du valgte feil mann, akuratt som om man burde visst ting om personen som er umulig å vite før maska dems faller av og man ser hvem de er… Anonymkode: 41457...225 Vi kvinner er for godtroende. Det må vi slutte med. Jeg er enig i at det er lett å falle for drittsekker. Vi må lære oss å se faresignalene før det er for seint. Mange velger ofte å overse sin magefølelse noe som er dumt fordi vi tror at det blir bedre etterhvert bare vi gir han en sjanse. Ofte setter vi skylda på oss selv også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:29 #17 Del Skrevet torsdag kl 09:29 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Mennene vil selvfølgelig endel ting og kvinnene vil selvfølgelig endel ting. Det er ditt ansvar å ta ansvar for egen situasjon. Anonymkode: c59cf...51a Selvfølgelig. Men for mange kvinner vil det å holde tilbake på sex i flere måneder mens man blir kjent, bety at de forblir ensomme, barnløse og jomfruelige. Anonymkode: 96864...419 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet torsdag kl 09:30 #18 Del Skrevet torsdag kl 09:30 Bitterhet tar tid. Uansett i hvilken form den slår ut. I stedet for å være opphengt i hvem som har skylden, er det lurt å gå i terapi og forbli singel. Når man nærmest ilegger alt med penis dårlige egenskaper, så åpner man ikke akkurat opp for varme og lojalitet. Ta vare på deg selv og bygg deg opp. Litt justering av det som allerede er bra hos deg, forsterker tiltrekning og gjør at man tar bedre valg. "Galskap er å gjøre som man alltid har gjort og forvente et annet resultat." ❤️❤️❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:32 #19 Del Skrevet torsdag kl 09:32 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Men det er jo mennenes skyld at de ikke vil vente med sex i flere måneder. For SELVFØLGELIG vil mange kvinner ikke bare pule uten forpliktelser "mens de blir kjent", uten å være i et forhold. Faren for å bli brukt for sex er overhengende stor i slike tilfeller. Anonymkode: 96864...419 Og menn vil ikke gå i månedsvis uten å oppleve en av de viktigste tingene som binder mann og dame sammen. Det er grenser for hvor lenge man gidder cafebesøk med dype samtaler og shoppingturer på dyre herreklærbutikker fordi kvinnen skal endre mannen i hennes bilde. Anonymkode: b5ebf...3e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:32 #20 Del Skrevet torsdag kl 09:32 Det er jo DU som velger mannen din. Han blir ikke påtvunget deg. Det er heller ikke en menneskerett å bli sammen med hvem som helst og forvente at han er drømmeprins uten at du gjør noen som helst form for kritisk vurdering om han er en ok fyr. Så hvem ellers har ansvaret her? Det blir som å løpe rundt og klappe og kose med alle hunder du treffer på din vei og etterpå nekte for at det var ditt ansvar at du gjorde dette og ble bitt, uten å sjekke om hundene biter eller ikke først. Ja, det var hunden som bet. Men det var du som absolutt måtte klappe den. Jeg tror mange av de kommentarene du leser angående dette på KG har en kontekst også. Konteksten er at mange menn opplever et tydelig mønster at veldig mange kvinner tiltrekkes mer av menn som IKKE er snille fremfor de som åpenbart er snille. Så gråter de etterpå over at de ble behandlet dårlig. Nesten alle menn, tror jeg, har minst én opplevelse av at et crush vraket dem til fordel for en bad boy og ble vitne til at hun ble behandlet dårlig. Det rare er at, for oss menn, så ser vi forskjellen på gode og dårlige menn på lang avstand i de fleste tilfeller. Men kvinner virker som om totalt mangler den evnen. Aner ikke hvorfor. Mens mange menn beskyldes for å tenke med p**ken , så kanskje kvinner også har en tendens til å tenke med noe annet enn hjernen. Vet ikke. Anonymkode: f5831...df2 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå