AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:57 #1 Del Skrevet torsdag kl 08:57 Vi har etter 30 år kommet til et punkt hvor vi trenger terapi som par. Eller i alle fall jeg. Vi er et klassisk tilfelle av ubalanse mellom ønske/behov for intimitet og sex. Jeg vil, hun vil ikke. Vi er dårlige på å snakke sammen, men hverdagen forløper likevel helt fint. Men jeg trenger nå hjelp for å takle tunge tanker knyttet til oss som par. Hun har ved et par tidligere tilfeller gått i terapi for å bearbeide en krevende barndom, men har avsluttet dette når det har begynt bli krevende. Hun har tydelig uttrykt tidligere at terapi er ikke noe hun vil gå til. Men jeg må i alle fall ha hjelp til å takle de tunge tankene, som har blitt veldig fremtredende i løpet av julen. Jeg har rett og slett blitt deprimert. Er det noen som har erfaring med tilsvarende - å gå til terapi alene for et par-anliggende? Anonymkode: 221a1...15d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:35 #2 Del Skrevet torsdag kl 09:35 Det er ingenting i veien for å gå i terapi alene for par-relaterte utfordringer. Det kan være en styrke for paret, selv om bare den ene går i terapi. Man kan lære å se virkeligheten fra flere perspektiver, lære å reagere annerledes på partner slik at samspillet blir bedre. Bare det å få ut tanker og frustrasjon til en objektiv part kan gjøre livet bedre. Ikke noe å tenke på mener jeg, prøv alene selv om hun ikke vil være med😊 Anonymkode: 8c642...496 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:03 #3 Del Skrevet torsdag kl 10:03 Jeg skulle ønske jeg hadde gjort det når forholdet skrantet. For i ettertid ser jeg at det kunne hjulpet så det ikke ble brudd. Fikk ikke kjæresten med på parterapi. Men jeg hadde hatt stor nytte av det likevel. Anonymkode: f4ebe...78a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:14 #4 Del Skrevet torsdag kl 11:14 Du kan i alle fall gå til noen for å snakke om dine tunge tanker rundt sex og samliv. Det kan være mer effektfullt om begge går, selvfølgelig, men det høres ut som du har et behov selvstendig/uten henne også. Gode ønsker fra mann som var i samme situasjon tidligere. Anonymkode: 6a920...55e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå