AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:38 #1 Del Skrevet torsdag kl 08:38 Jeg lurer på om noen har erfaring med å bruke wegovy eller annen slankemedisin på ungdommer? Hvordan gikk det, hva ble prøvd først, måtte dere betale alt selv? Har en ungdom som har dramatisk økt i vekt og klarer ikke gå ned og har nå utviklet en depresjon pga det. Bmi er nå ca 37. Tar gjerne løsningsforslag. Ungdommen bor ikke hjemme. Anonymkode: 154ae...91a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:22 #2 Del Skrevet torsdag kl 09:22 Psykolog. Anonymkode: 2ebba...873 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:25 #3 Del Skrevet torsdag kl 09:25 Det ungdommen bør gjøre er følgende: Bestille time hos fastlegen og snakke med legen om dette Det du og ungdommen ikke bør gjøre: Ta imot helseråd fra vilkårlige og ukjente mennesker på internett Anonymkode: a3805...b0d 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:44 #4 Del Skrevet torsdag kl 09:44 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Psykolog. Anonymkode: 2ebba...873 Allerede i gang. AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det ungdommen bør gjøre er følgende: Bestille time hos fastlegen og snakke med legen om dette Det du og ungdommen ikke bør gjøre: Ta imot helseråd fra vilkårlige og ukjente mennesker på internett Anonymkode: a3805...b0d Fastlegen kunne ikke hjelpe med stort, men kunne skrive ut resept. Å ta imot råd, erfaringer på Internett er ikke det samme som å blindt adlyde mennesker på Internett. Jeg synes det er svært nyttig å innhente informasjon på den måten. Anonymkode: 154ae...91a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:54 #5 Del Skrevet torsdag kl 09:54 Sprøyten er et hjelpemiddel for å hpndtere det synlige resultatet av problemet med overvekt, for en varig løsning må rotårsaken lokaliseres og bearbeides. Anonymkode: 71f81...e1a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:18 #6 Del Skrevet torsdag kl 10:18 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Sprøyten er et hjelpemiddel for å hpndtere det synlige resultatet av problemet med overvekt, for en varig løsning må rotårsaken lokaliseres og bearbeides. Anonymkode: 71f81...e1a Ikke det jeg lurer på Anonymkode: 154ae...91a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:25 #7 Del Skrevet torsdag kl 10:25 Vær obs på at noen av disse medikamentene kan ha svært uønskede bivirkninger som depressjon og selvmordstanker. En kollega på over 60-år fikk plutselig tanker om å hoppe fra en bro. Ingen historikk med nedstemthet fra før- så han måtte kutte ut tvert. Dette kom etter ca et år Anonymkode: ee3fd...279 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:27 #8 Del Skrevet torsdag kl 10:27 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Sprøyten er et hjelpemiddel for å hpndtere det synlige resultatet av problemet med overvekt, for en varig løsning må rotårsaken lokaliseres og bearbeides. Anonymkode: 71f81...e1a Ja, noe som har vist seg så å si umulig for mange. Ergo er medisin nok enkleste vei og så må øvrige tiltak fylles på med underveis. Anonymkode: 8b609...135 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:26 #9 Del Skrevet torsdag kl 11:26 Bare husk at Wegovy ikke fungerer for alle. Jeg gikk ikke ned og den stagget ikke matlysten min. Saxenda fungerte mye bedre. Anonymkode: 1a643...c67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:39 #10 Del Skrevet torsdag kl 11:39 En ting som er verdt å huske er at Wegovy i utgangspunktet fungerer (hvis det fungerer) så lenge det brukes, det kan være snakk om at det må brukes resten av livet. Man betaler selv og pris på maksdose er i dag i overkant av kr 3000 for 4 uker. Mindre dose kan fungere. Det vil si at så lenge reglene ikke endres bør man vurdere om man har økonomi til det fram i tid. Anonymkode: 3bb52...24d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:57 #11 Del Skrevet torsdag kl 11:57 Nei. Psykolog og ernæringsfysiolog. Det er litt som med ryggsmerter, du går til kiropraktor og ikke til lege. Og når det gjelder kosthold og overvekt så kan mye løses bare ved å snakke med en ernæringsfysiolog. Ungdommen din må lære at man må gjøre en innsats i livet for å komme dit man vil. Ikke gi ungdommen en sprøyte og tro at det fikser alt. Dette sier jeg av egen erfaring da jeg var en ungdom som ikke lærte at mål krever hardt arbeid, og sitter her i dag både feit, uten utdannelse og ulykkelig. Så vil du det beste for ungdommen så driter dere i sprøyta og prøver det som fungerer, men som er vanskelig. Og dette er viktige samtaler å ta med ungdommen. Med riktig kosthold klarer ungdommen fint å gå ned i vekt, ingen mennesker er skapt slik at de ikke klarer å gå ned i vekt. Men det er komplekst og man trenger hjelp. Anonymkode: f0d43...042 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå