AnonymBruker Skrevet 2. januar #1 Del Skrevet 2. januar Jeg skal ta traktorlappen men har ikke traktor hjemme til å øve på..har jeg forsatt sjangs? Anonymkode: ed30f...fa1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #2 Del Skrevet 2. januar Ja. Anonymkode: 36557...60b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #3 Del Skrevet 2. januar Nabogutten tok traktorlappen og de hadde ikke traktor hjemme før han fikk kjøpt seg en, skulle jeg skrive. Han tok alle kjøretimene og det gikk fint, ble litt dyrere jo men helt greit. Anonymkode: 36557...60b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #4 Del Skrevet 2. januar Ja. Tok den selv uten å ha sittet i en traktor før. Men har billappen da Anonymkode: 054ce...844 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #5 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja. Tok den selv uten å ha sittet i en traktor før. Men har billappen da Anonymkode: 054ce...844 Har man ikke traktor lappen om en har B lappen? Eller tok du på større? Anonymkode: 36557...60b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari566 Skrevet 2. januar #6 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nabogutten tok traktorlappen og de hadde ikke traktor hjemme før han fikk kjøpt seg en, skulle jeg skrive. Han tok alle kjøretimene og det gikk fint, ble litt dyrere jo men helt greit. Anonymkode: 36557...60b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari566 Skrevet 2. januar #7 Del Skrevet 2. januar Så jeg har mulighet viss jeg bare tar nok kjøretimer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #8 Del Skrevet 2. januar Mari566 skrev (Akkurat nå): Så jeg har mulighet viss jeg bare tar nok kjøretimer? Ja det er jeg helt sikker på. Finnes jo masse folk som ikke har mulighet til å kjøre med bil privat og tar all kjøring på kjøreskole, det funker også. Anonymkode: 36557...60b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari566 Skrevet 2. januar #9 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja. Tok den selv uten å ha sittet i en traktor før. Men har billappen da Anonymkode: 054ce...844 Tok du med henger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari566 Skrevet 2. januar #10 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja. Anonymkode: 36557...60b Er det veldig vanskelig lapp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 2. januar #11 Del Skrevet 2. januar (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har man ikke traktor lappen om en har B lappen? Eller tok du på større? Anonymkode: 36557...60b Jo, du kan kjøre traktor med tillatt totalvekt opp til 3500kg med billappen(B). Problemet er at det nesten ikke finnes så små traktorer lenger så i praksis finnes nesten ingen traktor du kan kjøre på billappen. Traktoren på bildet er for stor for B-lappen og den krever dermed T-lappen. Du kan imidlertid kjøre denne og større traktorer med B-lappen om du tok B-lappen før 2005. T-lappen gir mulighet til å kjøre traktorer opp til 25 tonn. Om du skal kunne kjøre alle traktorer i alle størrelser og hastigheter, trenger du førerkort klasse CE, vogntog. Endret 2. januar av aksase Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #12 Del Skrevet 2. januar aksase skrev (Akkurat nå): Jo, du kan kjøre traktor med tillatt totalvekt opp til 3500kg med billappen(B).(Andre regler om du tok B-lappen før 2005) Problemet er at det nesten ikke finnes så små traktorer lenger så i praksis finnes nesten ingen traktor du kan kjøre på billappen. Traktoren på bildet er for stor for B-lappen.... Oi haha ja det var ikke store maskina, takk for svar. Anonymkode: 36557...60b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari566 Skrevet 2. januar #13 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja det er jeg helt sikker på. Finnes jo masse folk som ikke har mulighet til å kjøre med bil privat og tar all kjøring på kjøreskole, det funker også. Anonymkode: 36557...60b Det er ikke bil jeg skal ta lappen på men traktor jeg må jo lære meg å ryggw med henger å alt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 2. januar #14 Del Skrevet 2. januar Mari566 skrev (3 minutter siden): Det er ikke bil jeg skal ta lappen på men traktor jeg må jo lære meg å ryggw med henger å alt Du kan fint ta T-lappen uten å ha traktor selv. Fordelen med å ha tilgang på taktor for å trene utenom trafikkskolen er at du kan spare mye penger på det. Om du ikke har mulighet til å trene utenfor trafikkskolen, kan du gjøre all trening på trafikkskolen, men det blir mer kostbart fordi disse kjøretimene er ikke billige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet torsdag kl 03:55 #15 Del Skrevet torsdag kl 03:55 Har du førerkort klasse B så kan du ta klasse BE (Tilhenger) så får du stemplet traktor 😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 04:03 #16 Del Skrevet torsdag kl 04:03 Har aldri sittet i en traktor. Har T på førerkortet. Fikk det automatisk da jeg tok lappen til bil Anonymkode: 6b4d8...f88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå