Gjest lystgass Skrevet 18. november 2002 #1 Del Skrevet 18. november 2002 Hei Jeg bor like ved 2 sykehus. Et er av det vanligs gamle slaget uten noen form for fasiliteter bortsett fra en dusj eller et lite badekar, mens det andre har lystgass... hva gjør denne lystgassen med meg egentlig? Haar noen av dere opplevd å få det eller??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 18. november 2002 #2 Del Skrevet 18. november 2002 Lystgass er fantastisk!! På meg tok den toppen av de vonde riene og fikk meg til å slappe av litt. Den virker forskjellig på all, noen har ikke virkning av den, noen blir kvalm, noen syns den er flott osv. Jeg ville prøvd det sykehuset som har lystgass, om du kan velge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 18. november 2002 #3 Del Skrevet 18. november 2002 Lystgass "reddet" min andre fødsel - jeg syntes det var kjempefint, og det var godt å ha noe å konsentrere seg om. Men mange blir kvalme av den, og noen synes ikke den har noen spes. effekt. Jeg kan anbefale den varmt, det fine er at den hjelper der og da, du blir ikke sløv og rar i lange tider etterpå. Ikke går den over til barnet heller. men sykehuset må da ha tilbud om flere smertestillende midler enn lystgass, selv om det er lite??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 18. november 2002 #4 Del Skrevet 18. november 2002 Jeg ble KJEMPEKVALM av lystgass, så ALDRI mer på meg....ble bare to innpust eller noe før jeg måtte på epidural i stedenfor, som VIRKELIG hjalp!!! Epiduralen reddet min fødsel!! men som de sier her...alle reagerer forskjellig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 18. november 2002 #5 Del Skrevet 18. november 2002 Jeg syntes lystgass var helt FANTASTISK!! Smertene var der ennå, men lystgassen tok bort de aller verste toppene. Fikk en litt sånn tåkete følelse i kroppen som var helt herlig oppi det hele, men uten at jeg følte at jeg ble borte eller mistet noe av opplevelsen. Og så var det fint å ha noe å konsentrere seg om ja. Og mannen min, han syntes lystgassen var fin fordi da hylte og bar jeg meg inni maska, ikke rett ut i rommet :blunke: For det sier jeg, den beste smertelindring var å rope. Hadde aldri trodd jeg skulle bråke sånn, men det hjalp på spenningene. Klem, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 18. november 2002 #6 Del Skrevet 18. november 2002 På første "trekk" merket jeg ingen ting :o på andre begynte jeg å le på det tredje kastet jeg opp Står over lystgassen neste gang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cruella Skrevet 18. november 2002 #7 Del Skrevet 18. november 2002 Jeg har blandet erfaring med lystgass. Ved en fødsel var jeg helt avhengig av lystgassen, fikk meg til å samle meg, konsentrere meg, samt at den tok toppen av smertene. Kunne gjerne tatt den med meg hjem. Sist gang var lystgassen bare i veien. Hadde ikke behov for den i det hele tatt. Min erfaring er at når den funker som den skal, er den fantastisk. Lisa-Beth Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 19. november 2002 #8 Del Skrevet 19. november 2002 Jeg ble ganske "høy" av gassen. Den hjalp meg med å sløve ned, slik at jeg kun kosentrerte meg om en ting (telle sekunder til rien var over). Akkurat som om jeg var skikkelig dritings!!! :D Da prssriene kom så la jeg vekk gassen. Da var den bare i veien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cassandra Skrevet 19. november 2002 #9 Del Skrevet 19. november 2002 Nala skrev: Og mannen min, han syntes lystgassen var fin fordi da hylte og bar jeg meg inni maska, ikke rett ut i rommet Jeg kunne ikke annet enn å le, Nala. For jeg tror det er mange menn som ville vært enig med din mann her. For å svare på tema: Jeg har brukt lystgass under fem fødsler, og kunne ikke klart meg uten. Men som sagt: vi er forskjellige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå