AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:36 #1 Del Skrevet torsdag kl 07:36 Det heter "jeg er ufør", uten e på slutten! 😡 Anonymkode: 52180...f0f 17 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:39 #2 Del Skrevet torsdag kl 07:39 Har ofte tenkt det samme selv😅 Anonymkode: f6b13...9ad 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet torsdag kl 07:39 #3 Del Skrevet torsdag kl 07:39 Ja. Var det godt å få det ut? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:41 #4 Del Skrevet torsdag kl 07:41 Alle gode dialekter har en lang eee på slutten av setninger. Anonymkode: e22b4...003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet torsdag kl 07:42 #5 Del Skrevet torsdag kl 07:42 Det kommer nok av "å havne i uføre" 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einus Skrevet torsdag kl 07:44 #6 Del Skrevet torsdag kl 07:44 TS dette er helt riktig 👍 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:47 #7 Del Skrevet torsdag kl 07:47 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det heter "jeg er ufør", uten e på slutten! 😡 Anonymkode: 52180...f0f På noen dialekter kan man vel si det om man er mann, men kvinner kan ikke si det med -e på slutten. Eller tar jeg feil? Anonymkode: dd4bc...101 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:49 #8 Del Skrevet torsdag kl 07:49 Jeg er enig. Irriterende. Anonymkode: efc54...285 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:51 #9 Del Skrevet torsdag kl 07:51 NakenPanda skrev (2 minutter siden): Det kommer nok av "å havne i uføre" Men å havne i uføre er jo noe helt annet enn å være ufør. Det er jo nesten så det ikke er samme ord en gang😅 Men kan jo også komme av ordet "uføretrygd", og at de da tenker man er uføre siden man har uføretrygd? Men skjønner ikke at så mange skriver den feilen. Spesielt ikke når det skrives av de som er ufør selv.. Men det er jo selvsagt bare flisespikkeri. Anonymkode: 3df90...419 7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet torsdag kl 14:02 #10 Del Skrevet torsdag kl 14:02 De fleste sammensatte ord som starter på "ufør-" har en e i midten for å gjøre ordet lettere å uttale, for eksempel uføretrygd og uførepensjon. Jeg tror dette er kilden til misforståelsen. Jeg tror dermed ikke det kommer direkte av "å havne i et uføre", som ble foreslått lenger opp her. Indirekte, derimot: siden ordet "uføre" finnes i ordbøkene, vil vanlige retteprogram ikke fange opp feilen. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:00 #11 Del Skrevet torsdag kl 22:00 AnonymBruker skrev (14 timer siden): På noen dialekter kan man vel si det om man er mann, men kvinner kan ikke si det med -e på slutten. Eller tar jeg feil? Anonymkode: dd4bc...101 Det høres rart ut. Man kan si "vi er uføre", men da er det jo flertall. Anonymkode: 52180...f0f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:22 #12 Del Skrevet torsdag kl 22:22 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det høres rart ut. Man kan si "vi er uføre", men da er det jo flertall. Anonymkode: 52180...f0f Vi er etterhvert mange uføre. Anonymkode: 88636...eed 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:39 #13 Del Skrevet torsdag kl 22:39 Og man får heller ikke utbetalt uføre. Ja, det irriterer meg at man som ufør ikke kan ta seg tid til å skrive uføretrygd. Anonymkode: 913a0...ecd 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:42 #14 Del Skrevet torsdag kl 22:42 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og man får heller ikke utbetalt uføre. Ja, det irriterer meg at man som ufør ikke kan ta seg tid til å skrive uføretrygd. Anonymkode: 913a0...ecd Eller bare trygd. Alt er bedre enn å skrive uføre når man mener noe helt annet. Anonymkode: 52180...f0f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:43 #15 Del Skrevet torsdag kl 22:43 Jeg er ingenting jeg, men jeg har uføretrygd. Anonymkode: 0c559...c27 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:43 #16 Del Skrevet torsdag kl 22:43 Det som eg synst er så artig, er så mange på uføretrygd ikkje kan skrive dette rett 🙃 Anonymkode: e48ca...fee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:46 #17 Del Skrevet torsdag kl 22:46 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det som eg synst er så artig, er så mange på uføretrygd ikkje kan skrive dette rett 🙃 Anonymkode: e48ca...fee Mange mener de går til psykriatriker og.. Anonymkode: 0c559...c27 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet torsdag kl 22:46 #18 Del Skrevet torsdag kl 22:46 Einus skrev (15 timer siden): TS dette er helt riktig 👍 Godt nyttår 🎆 @Einus 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:50 #19 Del Skrevet torsdag kl 22:50 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Og man får heller ikke utbetalt uføre. Ja, det irriterer meg at man som ufør ikke kan ta seg tid til å skrive uføretrygd. Anonymkode: 913a0...ecd Aldri hørt noe si de får utbetalt uføre. Anonymkode: 88636...eed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:53 #20 Del Skrevet torsdag kl 22:53 Takk og pris! Endelig en som også får fnatt av at så mange skriver uføre 🙈Jeg får helt hikke! Anonymkode: 1bcf3...ef2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå