AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:07 #81 Del Skrevet torsdag kl 22:07 issoras skrev (14 timer siden): Nei, jeg er 37 og kan det ikke. Ingen av mine nære venner kan det heller. Jeg har lyst til å prøve da, så når barna er større håper jeg å teste det ut, men føler ikke noe ansvar for at de skal lære det. Det kan de ta initiativ til selv hvis det er viktig. Samme her - ingen i min krets har det som vinteraktivitet, og ingen som tradisjon heller. Kommer fra Innlandet om det har noe å si. Alle er riktignok ihugga langrennsfolk da. Anonymkode: a85d8...bed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:11 #82 Del Skrevet torsdag kl 22:11 Bokormsen skrev (15 timer siden): Nei, ser at selv i bakkene er det veldig få som kan stå på slalom, men mange kommer seg ned på et vis:) det er nå et spektrum Anonymkode: 53d89...d53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 23:08 #83 Del Skrevet torsdag kl 23:08 Jeg trodde faktisk alle kunne stå slalåm, så fremt de ikke er fra Sørlandet 😅 Anonymkode: 751ab...d26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 23:16 #84 Del Skrevet torsdag kl 23:16 Bor i Bærum, og her det slalåm noe «alle» kan. Veldig vanlig at barna møtes i alpinbakkene i helgene eller etter skolen, og mine har hatt årskort siden 9-års alderen. I tillegg er det opplegg med slalåmkjøring ifm SFO; busser henter elevene ved skoleslutt og de har SFO i bakken med egne instruktører. Anonymkode: 2dead...227 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlitrendeSjokolade Skrevet torsdag kl 23:26 #85 Del Skrevet torsdag kl 23:26 Nei det kan jeg ikke. Er ikke noe flink på ski for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:24 #86 Del Skrevet fredag kl 06:24 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Men halvparten av de tingene har man vel uansett? Sånn hvis man er ute? Jakke, votter, ulltøy osv? Det har man jo vanligvis? Anonymkode: f0a57...8fa Ikke skijakke som egner seg i bakken, bukser (vi snakker 16-åring her, tenk deg hvordan de ser ut i minus 8 når de går til skolen vs hvordan de ser ut i en slalåmbakke) og egnede votter er ikke de som brukes i hverdagen. Hun fikk nye slalåmbriller til jul, de kostet godt over 1000,- kr og var de billigste i den butikken. Fordelen når de er så store er at de ikke vokser ut av tøyet lengre. Ulempen er at søstera på 14 ikke kan arve lengre. Anonymkode: a4be2...9c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:37 #87 Del Skrevet fredag kl 06:37 Nei Anonymkode: 814fc...420 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet fredag kl 06:48 #88 Del Skrevet fredag kl 06:48 Vi står på slalom hele familien 1-2 ganger i uken hele vintersesongen. Jeg er ikke god, men jeg kommer meg ned Jeg synes det er fint at ungene lærer seg grunnleggende ferdigheter innen ski, sykling, skøyer, svømming osv. mine barn er 4 og 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:37 #89 Del Skrevet fredag kl 07:37 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Bor i Bærum, og her det slalåm noe «alle» kan. Veldig vanlig at barna møtes i alpinbakkene i helgene eller etter skolen, og mine har hatt årskort siden 9-års alderen. I tillegg er det opplegg med slalåmkjøring ifm SFO; busser henter elevene ved skoleslutt og de har SFO i bakken med egne instruktører. Anonymkode: 2dead...227 Det er slalåm-sfo her også, ein dag i veka er det vel, i ein periode. Trur ikkje dei har instruktør her, men har ikkje fått så mykje info om opplegget, så er ikkje sikker. Min nekta å vere med. Klarar seg greit i barnebakken og kunne ha vore med no i år, men hen er slutta på sfo (tredjeklassing). Anonymkode: 5ae91...b0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:05 #90 Del Skrevet fredag kl 08:05 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Beklager, men det er obligatorisk å kunne når du er forelder. Jeg er ikke veldig god, mannen er, men står da ned alle bakkene i Hafjell for eksempel. Kan styre meg for svart løype, de turene tar som regel mannen. Anonymkode: 894bc...cc1 Herregud, for noe tull. Tenker du sånn om andre sporter også, eller er det bare slalåm som er den hellige? Mine unger har aldri stått på slalåm, men de kan f.eks. ri (på hest). Kan dine? Hva med å bare akseptere at folk liker ulike ting? Bortsett fra å kunne svømme (som er nødvendig for å forebygge ulykker) er det absolutt ingen idretter man MÅ kunne. Anonymkode: b922d...8df 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:09 #91 Del Skrevet fredag kl 08:09 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke skijakke som egner seg i bakken, bukser (vi snakker 16-åring her, tenk deg hvordan de ser ut i minus 8 når de går til skolen vs hvordan de ser ut i en slalåmbakke) og egnede votter er ikke de som brukes i hverdagen. Hun fikk nye slalåmbriller til jul, de kostet godt over 1000,- kr og var de billigste i den butikken. Fordelen når de er så store er at de ikke vokser ut av tøyet lengre. Ulempen er at søstera på 14 ikke kan arve lengre. Anonymkode: a4be2...9c5 Ok, mine barn har det. Og je de er også ungdommer. Men da skjønner jeg jo at det blir dyrt hvis det er så store mangler i grunnleggende utstyr…. Anonymkode: f0a57...8fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:18 #92 Del Skrevet fredag kl 08:18 Hvis du kan gå langrenn så kan du lære slalåm ganske fort i så måte at du kommer deg ned bakken med æren i behold og kan ha det gøy. Det er tross alt bare å svinge på ski i stor fart. Hvis du er 70 år, kraftig overvektig eller har problemer med lår og kne er det nok tyngre. Anonymkode: faf9d...aea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet fredag kl 08:26 #93 Del Skrevet fredag kl 08:26 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Har forresten ingen kjennskap til skidag på skolen. Det har jeg aldri vært med på og tror ikke det blir aktuelt for mine barn heller. Bor ikke i en «vinterby». Som du sier, kommer det nok an på hvor du bor Anonymkode: 7a6d5...e3d Jeg har vokst opp og bor nå i en annen liten by på Østlandet. Her er det alltid skidager med slalåm fra de går på ungdomsskolen. Føler det er kjekt å kunne stå på slalåm. Er ikke akkurat veldig god selv, men kommer meg ned. Vi låner utstyr på BUA siden vi ikke står så ofte. Jeg er uenig i at man trenger noe spesielt tøy og at det skal medføre en stor kostnad. Folk står jo i det utroligste, spesielt på Tryvann og andre «lokalbakker». På Hafjell og Trysilfjellet er det kanskje mer fancy utstyr. Da jeg stod slalåm sist så jeg folk stå i alt fra ullgenser til lang dunkåpe. Det var på Tryvann. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:40 #94 Del Skrevet fredag kl 14:40 Kommer fra Lillehammer, da kjørte vi slalom på Hafjell med skolen! Nå bor jeg et annet sted med lang vei til nærmeste slalombakke. Her kjører de færreste slalom. Anonymkode: f448d...9c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emblaxxx Skrevet fredag kl 14:46 #95 Del Skrevet fredag kl 14:46 Er helt håpløs på slalåm, men aldri hatt interessen.. langrenn kan jeg, men mange år siden jeg stod sist. Elsker å løpe og trene styrke, så holder meg til det jeg liker best Samboeren min er god på slalåm så får vi barn så får han ta kontrollen på det og jeg evnt på annen trening hvis barna ønsker å drive med det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:42 #96 Del Skrevet fredag kl 15:42 Jeg var veldig dårlig på langrenn og slalom i min ungdom/barndom. Var fast bestemt på at mine barn skulle mestre det bedre enn meg, siden det ble så dumt å ikke kunne det på skidager etc. Ungene klarer seg veldig godt både nedover og bortover, og har hatt mye glede av det sammen med venner. Nå har de alle sammen venner som er mye i bakken, mange har hytte på et typisk vi vintersportssted etc, og det føles godt å kunne sende dem med andre og vite at de mestrer det (og vi er en del i bakken sammen som familie også, og har hatt mange fine opplevelser der, selv om det ikke er min favoritt). Jeg tror jeg ville sørget for at de klarer seg sånn nogenlunde, uten å investere alt for mye tid eller penger i det, hvis det ikke er en viktig aktivitet for dere som familie. Anonymkode: fd30c...e96 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:05 #97 Del Skrevet fredag kl 16:05 Ja jeg synes det. Ser at jeg selv har gått glipp av å ikke kunne det: skidager på skolen, hytteturer med venners familie i barn/ungdomstid (jeg ble ikke invitert, annen venninne var ofte med flere pga hun stod på slalom). Jeg har meldt barna på slalomkurs da de var 6-7år, en kveld i uken i 10 uker. Og det har gjort de trygg. Så har jeg selv prøvd å lære meg det og står med barna (de er mye bedre enn meg, men jeg blir med). Så ja en fordel å kunne og man møter på det senere i livet også. Anonymkode: 3a724...b1c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:12 #98 Del Skrevet fredag kl 16:12 Her kan alle det, vi har tre bakker man kan ta en dagstur til, bla norefjell. Anonymkode: 284fb...1e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:40 #99 Del Skrevet fredag kl 16:40 Jeg er 40 og har aldri stått slalåm. Men litt på snowboard, så kjøpte det til sønnen også. Vi drar i bakken et par ganger i året.. Mannen min er utlending oppvokst i et land uten snø, så ski blir det ikke mye av i vår familie! Vi bor i Oslo og her er utvalget av fritidsaktiviteter og sport såpass stort at vi ikke er redd for at guttungen skal føle på utenforskap fordi han ikke står på slalåm. Anonymkode: 8b341...689 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:10 #100 Del Skrevet fredag kl 18:10 Hvor er det det er billig på stå alpint? Slalåm er dyr hobby. Det koster gjerne 4-500 for et dagskort eller 3-4 000 for sesongkort. Og utstyr er dyrt. Hjelm, ryggskinne osv. Vil gjerne legge litt i sikkerhet. Anonymkode: cee37...dd7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå