Stor pike Skrevet torsdag kl 16:42 #61 Del Skrevet torsdag kl 16:42 Vokst opp på langrenn og er si så der. Men jeg har alltid elsket nedoverbakker så da jeg forholdsvis voksen fikk prøve slalåmski var det en drøm. Har ikke utstyr selv, men har leid et par ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:19 #62 Del Skrevet torsdag kl 17:19 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ts, eg gløymde å skrive at når barna er 7 og 8 så har dei jo begynt på skulen og de veit sikkert kva dei gjer på skidagane? Du vil då sjå om alle kan slalom, eller om det er meir blanda. Eg ville ikkje ha stressa med det viss de ikkje bur på ein plass der folk er fanatisk opphengde i slalom, viss då ikkje ungane er gira på å lære det. Men kan være kjekt å kunne så klart. Anonymkode: 5ae91...b0e Ts Har ikke vært noe slalåm tilbud her når det har vært sånne dager. Akebrett eller langrenn. Bare tenker når de blir eldre så kanskje noen spør om de skal være med i bakken også kan de det ikke. Aner ikke om det er vanlig å kunne her.. Bor på Østlandet, nær Oslo. Anonymkode: b49a3...ab8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:30 #63 Del Skrevet torsdag kl 17:30 Jeg vokste ikke opp i en skifamilie. Syntes det var sårt på vdg da slalåm var et alternativ på skidager, eller da en gjeng fra skolen dro på hyttetur. Ville gjerne at barna mine skulle få muligheten. Så de fikk først stå med onkelen sin. Og så prøvde jeg selv for første gang da jeg var 40 år. Og det var jo gøy!! Alle trenger ikke være glad i ski, men ikke vær redd for å prøve om du har lyst! Anonymkode: 8a44a...972 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Margit777 Skrevet torsdag kl 17:33 #64 Del Skrevet torsdag kl 17:33 Kan til nøds sitte på kjelke/akebrett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:38 #65 Del Skrevet torsdag kl 17:38 Alle kan ikke stå slalåm, nei. jeg sto ikke som barn vi gikk langrenn hjemme. Mine barn har begge fått undervisninga v instruktør og ene gikk og på skiskole, da lærer de det grunnleggende. Det kan anbefales. Bare en time alene med instruktør gjør underverker. Anonymkode: 81521...9eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:39 #66 Del Skrevet torsdag kl 17:39 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er slalom noe liksom "alle" kan? Jeg er oppvokst med langrenn, men aldri gått på slalom. Nå har jeg jo barn og hverken jeg eller pappaen kan stå. Er det sånn at vi bør melde de på kurs så de lærer seg? Vil ikke de skal falle utenfor når de blir eldre, om "alle" skal stå på slalom og de ikke kan. Barna er 7 og 8 år. Anonymkode: b49a3...ab8 Jeg har aldri kjørt slalom. Kjøpte slalomski når gutten var 7-8 år. Han kjørte først i bakken bak blokken. Så er vi så heldige at vi har ett lite skianlegg med heis i nærområdet. Der prøvde han seg ett par ganger og da var det gjort. Har kjørt hver vinter etter det og nå er han 17 år Anonymkode: 556ff...7c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:07 #67 Del Skrevet torsdag kl 20:07 Vi gjør det tre-fire ganger i året, begynte bevisst å introdusere barna for det i 6-års alderen. De lærer seg fort grunnleggende ferdigheter, og i de fleste anlegg av en viss størrelse har de familie- og barneområder som er veldig egnert for øving. Ungene elsker det 😍 Vi er ikke verdensmestere selv, men har ønsket at barna skal bli trygge både på langrenn og slalåm, slik at de kan ha glede av det (en sunn og god aktivitet). Det er også litt med tanke på klasseturer eller hytteturer med venner og familie, da vi kjenner flere med hytte på fjellet. Det tok ikke mer enn 2-3 ganger før de virkelig fikk dreisen på det begge to, og nå kan de stå flere timer av gangen uten hjelp fra oss. De er 8 og 10. Anonymkode: 4862c...6ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:32 #68 Del Skrevet torsdag kl 20:32 Alltid ønsket å stå slalåm men foreldrene kunne ikke det.dattera lærte tidlig (6-8 år) av faren ig gått kjempebra. Prøvde da jeg var 40... altfor seint, skreik i barnebakke og ved siste runde, klarte å vri ankelen at den er nå ødelagt for godt. Ikke brekt noe men forstuet til alle grader at den blir aldri bra igjen... Men... Flinkere på langgrenn nå men skriker som bare det på nedover bakke. Anonymkode: ee9e4...8be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet torsdag kl 20:43 #69 Del Skrevet torsdag kl 20:43 (endret) Sto slalåm det noen ganger i oppveksten men i god 90/00-tallsstil begynte jeg med snowboard så kan jo det da. I min famillie drev vi i hovedsak, og med unntak av meg, med langrenn (på tross av at vi hadde hytte omtrent i en slalåmbakke). På mine venner og kollegaer med barn i "riktig" alder har jeg inntrykk av at slalåm liksom er noe de alle driver med (eller i det minste kan). Endret torsdag kl 20:44 av Alice123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:49 #70 Del Skrevet torsdag kl 20:49 Alle barn med ressurssterke foreldrene på Østlandet kan stå alpint. Anonymkode: 55a27...28b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:54 #71 Del Skrevet torsdag kl 20:54 Beklager, men det er obligatorisk å kunne når du er forelder. Jeg er ikke veldig god, mannen er, men står da ned alle bakkene i Hafjell for eksempel. Kan styre meg for svart løype, de turene tar som regel mannen. Anonymkode: 894bc...cc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:55 #72 Del Skrevet torsdag kl 20:55 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Alle barn med ressurssterke foreldrene på Østlandet kan stå alpint. Anonymkode: 55a27...28b Trenger ikke være ressurssterke, i hvertfall ikke økonomisk sett. Slalom har relativt rimelig utstyr og så lenge en ikke drar til største stedene koster det ikke så himla mye. Men enig i at heiskort og slikt har begynt å ta litt av på dei større stedene. Men ja har stått slalom og nå telemark siden jeg gikk i 2 klasse. Og barna mine fra dei var enda mindre. (Er 44 selv) Men for ts sin del, sjekk opp i om det er kurs i lokale skibakker, her er det veldig rimelig å melde barna på slalom kurs så lenge det er så små barn. Anonymkode: e1409...55f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:02 #73 Del Skrevet torsdag kl 21:02 Det er aldri for sent å lære. Jeg lærte å stå samtidig med de eldste barna mine. Jeg var da rundt 31-32 år og barna 4 og 5 år. Vi holdt oss da i barnebakken alle sammen. Det gikk veldig greit å lære seg og det har vært utrolig mange kjekke stunder i lag i bakken. Anonymkode: 6b066...3b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:44 #74 Del Skrevet torsdag kl 21:44 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Trenger ikke være ressurssterke, i hvertfall ikke økonomisk sett. Slalom har relativt rimelig utstyr og så lenge en ikke drar til største stedene koster det ikke så himla mye. Men enig i at heiskort og slikt har begynt å ta litt av på dei større stedene. Men ja har stått slalom og nå telemark siden jeg gikk i 2 klasse. Og barna mine fra dei var enda mindre. (Er 44 selv) Men for ts sin del, sjekk opp i om det er kurs i lokale skibakker, her er det veldig rimelig å melde barna på slalom kurs så lenge det er så små barn. Anonymkode: e1409...55f Berre hjelmen kosta 1000 kr, så nytt utstyr er ikkje for dei med dårleg råd... Då eg var liten, kalla far min slalåm for snobbesport. No held jo alle på med dette. Kjem an på kva du samanliknar med naturlegvis. Går greitt å få tak i det meste brukt her vi bur, og så finst jo alltids bua og andre muligheiter for gratis lån viss folk vil prøve det ut. Anonymkode: 5ae91...b0e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:54 #75 Del Skrevet torsdag kl 21:54 Når man har tenåringer, koster brillene 1000,- (det er ikke de dyreste)… Årskort. Hjelm. Jakke. Buss. Mat i varmestua. Heiskort på hytta til andre andre steder. Skikkelige votter. Ulltøy. Det er IKKE en rikelig fritidsaktivitet selvom man får tak i billige ski. Anonymkode: a4be2...9c5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:58 #76 Del Skrevet torsdag kl 21:58 Aldri vært i et skikkelig skianlegg en gang, jeg. Anonymkode: a85d8...bed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:59 #77 Del Skrevet torsdag kl 21:59 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Berre hjelmen kosta 1000 kr, så nytt utstyr er ikkje for dei med dårleg råd... Då eg var liten, kalla far min slalåm for snobbesport. No held jo alle på med dette. Kjem an på kva du samanliknar med naturlegvis. Går greitt å få tak i det meste brukt her vi bur, og så finst jo alltids bua og andre muligheiter for gratis lån viss folk vil prøve det ut. Anonymkode: 5ae91...b0e Har du sett på bytte/salg kveldene som dei i hvertfall her arrangerer. Da er det typisk ett par lapper for komplett utstyr til barn. Fordelen med slalom utstyr er at det varer så kjøper du en gang så funker det like fint for neste generasjon også. Jeg kjøpte alt nytt til førstefødte som gjør at vi har alt til nummer to. For alle størrelsene oppover Snobbe delen med slalom kommer om du er aktiv med barna og skal sende dei på treningsleir til utlandet osv. Anonymkode: e1409...55f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:02 #78 Del Skrevet torsdag kl 22:02 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Når man har tenåringer, koster brillene 1000,- (det er ikke de dyreste)… Årskort. Hjelm. Jakke. Buss. Mat i varmestua. Heiskort på hytta til andre andre steder. Skikkelige votter. Ulltøy. Det er IKKE en rikelig fritidsaktivitet selvom man får tak i billige ski. Anonymkode: a4be2...9c5 Men halvparten av de tingene har man vel uansett? Sånn hvis man er ute? Jakke, votter, ulltøy osv? Det har man jo vanligvis? Anonymkode: f0a57...8fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:05 #79 Del Skrevet torsdag kl 22:05 AnonymBruker skrev (1 time siden): Beklager, men det er obligatorisk å kunne når du er forelder. Jeg er ikke veldig god, mannen er, men står da ned alle bakkene i Hafjell for eksempel. Kan styre meg for svart løype, de turene tar som regel mannen. Anonymkode: 894bc...cc1 Det er det vel ikke. Anonymkode: a85d8...bed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet torsdag kl 22:06 #80 Del Skrevet torsdag kl 22:06 (endret) AnonymBruker skrev (15 timer siden): Er slalom noe liksom "alle" kan? Jeg er oppvokst med langrenn, men aldri gått på slalom. Nå har jeg jo barn og hverken jeg eller pappaen kan stå. Er det sånn at vi bør melde de på kurs så de lærer seg? Vil ikke de skal falle utenfor når de blir eldre, om "alle" skal stå på slalom og de ikke kan. Barna er 7 og 8 år. Anonymkode: b49a3...ab8 Jeg gikk mye på ski i barndommen, men aldri slalåm. Bare langrenn. Det er ikke akkurat noe viktig å lære seg det. Jeg er for gammel til å gidde å prøve. Fart og spenning er ikke noe for meg og min aldrende skrott. Endret torsdag kl 22:08 av Nowayback Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå